کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

معرفی 15 نوع از گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی + تصویر

0

امروزه آلاینده های بسیار زیادی وجود دارند که می توانند کیفیت هوای داخل آپارتمان را دچار افت کیفی کنند. مطالعات علمی نشان داده است که قرار گرفتن بیش از حد در برابر این آلاینده ها به شکلی که طولانی مدت باشد، سبب مشکلات ریوی و تنفسی می شود.

خوشبختانه بسیاری از گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی اعم از گیاهان آپارتمانی بزرگ و گیاهان آپارتمانی کوچک هستند که با تصفیه هوا، آلاینده ها را تا حد بسیار زیادی در داخل خانه کاهش داده و سبب می شوند تا محیط خانه از اکسیژن بیشتری بهره مند گردد.

گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی
گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی

گیاهانی که در ادامه ی مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد همگی از موثرترین و کارآمد ترین گیاهان تصفیه کننده ی هوا هستند به طوری که برخی از آنها نیاز به مراقبت بیشتری داشته و برخی دیگر نیاز به مراقبت کمتری، با این حال تحقیقات نشان می دهد که در شهرهای صنعتی و یا نقاطی که از هوای سالم برخوردار نیستند، وجود یک گیاه اکسیژن ساز آپارتمانی در هر 50 متر از متراژ خانه، باعث افزایش راندمان کیفی هوای داخل خانه می شود.

لازم به ذکر است برخی از گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی و یا گیاهان تصفیه کننده هوا مقداری سمی بوده و در صورتی که در خانه ی خود از حیوانات خانگی مراقبت می کنید می بایست در خرید آنها کمی با دقت بیشتر، اقدام به خرید نمایید که در ادامه ی مقاله به برخی از این گیاهان اشاره خواهیم کرد، تا پایان همراه ما باشید.

سرخس بوستون از اولین گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی

سرخس بوستون از اولین گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی
سرخس بوستون از اولین گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی

گیاه آپارتمانی سرخس بوستون از گیاهان آپارتمانی با نور کم به عنوان یکی از بهترین گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی در نزد دوست داران گل و گیاه شناخته می شود و از طرفی دیگر گیاه مذکور با رطوبت فراوانی که در هوای خانه منتشر می کند، سبب ایجاد شرایط محیطی دلپذیری در خانه می شود.

گیاه سرخس بوستون هم در گلدان و هم در سبدهای آویز جهت نگهداری در خانه خریداری می شود و به طور کلی می توان گفت که نگهداری از آنها امری بسیار آسان می باشد.

سرخس بوستون نیاز به نور مستقیم خورشید نداشته و می بایست آن را با فاصله ی حدودا یک متری از پنجره ی خانه نگهداری کرد.

از جمله مشکلات گیاه آپارتمانی سرخس بوستون، ریزش برگ های گیاه است و برای جلوگیری از این اتفاق باید دائما خاک گیاه را آبیاری کرده و برگ های گیاه توسط آب اسپری شوند.

سرخس بوستون نیاز به رطوبت محیطی داشته و برای تامین رطوبت مورد نیاز گیاه می توانید برای گلدان گیاه سینی زیر گلدانی تهیه کرده و درون آن را از سنگ ریزه و آب پر نمایید تا با تبخیر آب از سینی زیر گلدان، رطوبت مناسب برای گیاه سرخس بوستون تامین شود.

گیاه آپارتمانی پوتوس (پتوس)

گیاه آپارتمانی پوتوس
گیاه آپارتمانی پوتوس

گیاه آپارتمانی پوتوس یکی از گیاهان خانگی بوده که نیاز بسیار کمی به مراقبت و نگهداری دارد.

گیاه پوتوس این قابلیت را دارد که در سبدهای حلق آویز و یا لبه های برجسته ی خانه به خوبی رشد و نمو کند و از طرفی می توان آنها را با نگهداری پتوس به شکل صحیح، ترغیب به رشد صعودی از بسترهایی نظیر دیوارها نمود زیرا در گیاه مذکور حالت رشد بافت رویشی، به حالت رونده می باشد.

رگه های طلایی رنگی که در برگ های گیاه مشاهده می شود باعث شده تا گیاه پوتوس از گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

نور غیر مستقیم و ایجاد تهویه مناسب، گیاه را به رشد حداکثری ترغیب می کند با این حال گیاه در شرایطی که نور داخل خانه بسیار کم باشد، قابلیت زندگی و حیات را در زیر لامپ های فلورسنت را داراست.

آبیاری گیاه باید به شکلی انجام شود که بافت خاک به خوبی و مخصوصا در محدوده ی ریشه های گیاه دارای رطوبت شده و آب آبیاری به حالت راکد بر روی بافت خاک باقی نماند زیرا این امر سبب زردی برگ پتوس و یا قهوه ای شدن برگ پتوس می شود.

در صورتی که هم اکنون از گیاه پتوس نگهداری می کنید، می توانید برای رشد هر چه سریعتر آن مقاله آموزش پرورش سریع پتوس را در سایت پرشیالرن مطالعه نمایید.

گیاه آپارتمانی پاپیتال

گیاه آپارتمانی پاپیتال
گیاه آپارتمانی پاپیتال

گیاه آپارتمانی پاپیتال که نام دیگر آن عشقه همیشه سبز بوده از گیاهان بالارونده به لحاظ نوع رشد محسوب می شود.

گیاه مذکور به لحاظ عملکرد در تصفیه ی هوای داخل خانه همانند گیاه آپارتمانی سرخس بوستون عمل می کند.

مراقبت از گیاه آپارتمانی پاپیتال بسیار آسان می باشد. گیاه مذکور از گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی دارای ریشه های هوایی بوده که برای تکثیر به سطوح اضافی می توان از آنها استفاده نمود.

با توجه به حالت رشد بافت رویشی گیاه می توان گیاه را در بسترهایی نظیر سبد های آویز و یا حلق آویز پرورش داده و به سادگی فضاهای خالی خانه را با آن تکمیل نمود.

گیاه آپارتمانی پاپیتال نیاز به نور متوسط دارد یعنی نوری که نه به حالت مسقیم باشد و به نه به حالت غیر مستقیم.

لازم به ذکر است گیاه آپارتمانی مذکور از نواسانات دمایی و همچنین درجه حرارت های بالا بیزار می باشد.

گیاه آپارتمانی نخل آسیایی

گیاه آپارتمانی نخل آسیایی
گیاه آپارتمانی نخل آسیایی

نخل آسیایی در صورت خرید و انتقال به خانه، برای شما یک محیط گرمسیری را در خانه فراهم می کند.

نخل های آسیایی از گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی به طرز شگفت انگیزی در تصفیه ی هوای خانه عملکرد مثبت دارند و مطالعات عملی آنها را از بهترین گیاهان تصفیه کننده ی هوا معرفی کرده است.

مراقبت از نخل آسیایی بسیار آسان بوده و باید تنها آنها در نور غیر مستقیم خورشید نگهداری نمود.

لازم به ذکر است نخل هایی نظیر بامبو و خرما نیز عملکرد مشابهی همانند گیاه آپارتمانی نخل آسیایی، در تصفیه ی هوای داخل منزل دارند.

گیاه آپارتمانی فیکوس

گیاه آپارتمانی فیکوس
گیاه آپارتمانی فیکوس

فیکوس از گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما برای اتاق های کم نور خانه، بسیار مناسب است و به طور کلی مراقبت و نگهداری فیکوس الاستیکا برای شما زحمت زیادی ندارد.

برگ های گیاه آپارتمانی فیکوس از گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی ضخیم و چرم مانند بوده که وجود رگه های در برگ گیاه، سبب زیباتر شدن گیاه مذکور شده است.

گیاه آپارتمانی دراسنا (دراسنا کامپکت، دراسنا بلالی، دراسنا وارنک و دراسنای اژدها)

گیاه آپارتمانی دراسنا
گیاه آپارتمانی دراسنا

گیاه آپارتمانی دراسنا از گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی، دارای واریته های مختلفی است که همگی می توانند نور کم را تحمل کرده و رشد آسانی را داشته باشند.

دراسنا کامپکت دارای برگ هایی به رنگ سبز تیره که به حالت متراکم در کنار هم هستند و همین امر سبب جلوه ی خاص واریته ی مذکور شده است.

دراسنا اژدها دارای برگ های کمی باریک تر بوده و می تواند به آسانی خاک های خشک را تحمل کند.

از طرفی دراسنا بلالی، دارای ساقه ها بلندی بوده که می بایست از گیاه مذکور، در گلدان های بزرگتری مراقبت شود.

دراسنا وارنک نیز همانند واریته ی اژدها، خاک خشک را به خوبی تحمل کرده و نگهداری از آن بسیار آسان است.

فیکوس آمستل از هفتمین گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی

فیکوس آمستل از هفتمین گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی
فیکوس آمستل از هفتمین گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی

گیاه آپارتمانی فیکوس آمستل نیاز به نور مستقیم خورشید داشته و در حالتی که خانه ی شما دارای نور زیادی از خورشید است، گیاه مذکور انتخاب مناسبی جهت خرید شما خواهد بود.

با این حال در صورتی که گیاه با شرایط کم نوری مواجه شود، اندازه ی برگ های گیاه کوچکتر شده و رنگ آنها به زرد تغییر حالت می دهد.

لازم به ذکر است فیکوس آمستل از گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی در دوران رشد حداکثری خود، دارای ارتفاع زیادی می باشد.

خواص گل ارکیده

خواص گل ارکیده
خواص گل ارکیده

گل ارکیده از انواع گل آپارتمانی محبوب می باشد و دلیل این موضوع ظاهر بسیار زیبای غنچه های گیاه می باشد با این حال از خواص گل ارکیده می توان به تصفیه هوا اشاره نمود که در این حیطه، ارکیده به خوبی انجام وظیفه می کند.

مراقبت و نگهداری گل ارکیده نسبت به گیاهان تا به حال اشاره شده در این مقاله کمی سخت تر می باشد ولیکن به عقیده ی بنده، زیبایی منحصر به فرد گل ارکیده و پرورش هیجان انگیز آن، تحمل ارزش سختی را دارد.

آبیاری گل ارکیده نقش بسیار زیادی را در عملکرد صحیح گیاه دارد و برخی بر این باور هستند که چون گل ارکیده از جنگل های بارانی و گرمسیری نشات می گیرد، درنتیجه می بایست آبیاری آن بسیار زیاد باشد در صورتی که گل ارکیده از گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی نیاز به آب آبیاری زیادی نداشته و در صورت آبیاری بیش از حد، ریشه های گیاه پوسیده شده و در نهایت گل ارکیده از بین خواهد رفت.

گیاه آپارتمانی اسپاتی فیلوم

گیاه آپارتمانی اسپاتی فیلوم

گیاه آپارتمانی اسپاتی فیلوم از گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما بدون آنکه زحمت زیادی برای شما داشته باشد وارد مرحله ی گلدهی شده و در تمام طول سال گلدهی دارد.

اگر به دنبال گیاهی هستند که شرایط نگهداری از آن آسان و همچنین به نور کم نیاز داشته باشد، اسپاتی فیلوم از گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی بهترین انتخاب برای خرید شما خواهد بود.

لازم به ذکر است اسپاتی فیلوم در مقیاس تصفیه کنندگی هوا همانند سرخس های بوستون به خوبی عمل می کند و به طور کلی می توان گفت نگهداری گل اسپاتی فیلوم بسیار آسان است.

گیاه آپارتمانی گندمی

گیاه آپارتمانی گندمی
گیاه آپارتمانی گندمی

گیاه آپارتمانی گندمی دارای ساقه های باریکی بوده که همگی به پایه ی گیاه در مرکز، متصل می باشند.

طول ساقه ها در حداکثر دوران رشد، دارای ارتفاع بلندی می باشد. معمولا از گیاه گندمی در کنار میز ها و یا سبدهای آویز یا حلق آویز، استفاده می شود.

لازم به ذکر است نور مناسب برای گیاه در محیط های نیمه آفتابی تا سایه دار به خوبی برای گیاه تامین می شود و در صورتی که نور محل نگهداری نامناسب باشد با زردی برگ گندمی مواجه خواهید شد.

شفلرا

شفلرا
شفلرا

گیاه آپارتمانی شفلرا از گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی، گیاهی پرشکوه بوده و تا ارتفاع بسیار زیادی توانایی رشد را داراست.

برگ های گیاه به رنگ سبز تیره بوده و نور مناسب برای گیاه نور غیر مستقیم خورشید می باشد و اگر نور محیط بیش از حد زیاد باشد، شما شاهد زرد شدن برگ شفلرا و یا پژمردگی گیاه شفلرا خود خواهید بود.

گیاه آپارتمانی دیفن باخیا

گیاه آپارتمانی دیفن باخیا
گیاه آپارتمانی دیفن باخیا

گیاه آپارتمانی دیفن باخیا دارای برگ های سبز به همراه رگه های سفید و زرد می باشد. نور مناسب برای دیفن باخیا نور غیر مستقیم خورشید می باشد. لازم به ذکر است گیاه دیفن باخیا از سرعت رشد بالایی برخوردار است و برای رشد بهتر گیاه می بایست از کود گیاهان آپارتمانی برای تغذیه گیاه در فصل رشد استفاده کرد.

گیاه دیفن باخیا از گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی، قدری سمی بوده و در صورتی که دست های شما با گیاه برخورد داشته باشد می بایست سریعا اقدام به شستشوی دست های خود کنید که در صورت انجام این کار، از طرف گیاه به شما آسیبی نرسیده و گیاه یک همراه خانگی فوق العاده برای شما خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نگهداری گیاه و جلوگیری از تغییر نگ برگ های گیاه می توانید مقاله ی زردی برگ دیفن باخیا را در سایت پرشیالرن مطالعه نمایید.

دیفن باخیا از گیاهان متوسط به لحاظ قدرت تصفیه هوا محسوب می شود.

گیاه آپارتمانی هومالومنا

گیاه آپارتمانی هومالومنا
گیاه آپارتمانی هومالومنا

گیاه هومالومنا دارای برگ های بسیار بزرگی بوده که هر یک می توانند اندازه ای به طول حدودا 20 تا 30 سانتی متر را داشته باشند. گیاه مذکور علاقه مند به گرمای خانه بوده و نیاز به نور غیر مستقیم خورشید دارد.

گیاه آپارتمانی فیلودندرون از چهاردهمین گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی

گیاه آپارتمانی فیلودندرون از چهاردهمین گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی
گیاه آپارتمانی فیلودندرون از چهاردهمین گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی

گیاه آپارتمانی فیلودندرون دارای برگ هایی براق به رنگ سبز روشن بوده که این برگها در امتداد ساقه به هم نزدیک شده تا فضای پوششی مناسب را تشکیل دهند.

گیاه مذکور از گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی در محیط های گرم رشد بهتری داشته و در نور های مستقیم و غیر مستقیم خورشید، عمکلرد مناسبی دارد.

از طرفی گیاه آپارتمانی فیلودندرون یک گیاه بالارونده به لحاظ حالت رشد محسوب می شود و با افزایش ارتفاع گیاه می بایست بستری برای عدم خم شدگی گیاه فراهم شود.

گل داوودی

گل داوودی
گل داوودی

گل داوودی از بهترین گل های آپارتمانی جهت زیباسازی دیزاین خانه به شمار می رود. گل مذکور، دارای واریته هایی می باشد که آنها نیز به سادگی در محیط خانه قابلیت رشد و پرورش را دارند.

غنچه های تولیدی از گل داوودی به مدت 6 الی 8 هفته دوام خواهند داشت و با توجه به میزان تبخیر و تعرقی که در فرآیندهای این گل از گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی مشاهده می شود می توان گفت گل داوودی از بهترین گیاهان جهت تصفیه ی خوای داخل خانه می باشد.

در صورتی که در مورد پرورش هر یک از گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی سوالی دارید حتما آن را با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 5 میانگین امتیازات: 4.2]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy