کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

معرفی 15 گونه از انواع گل قرمز زیبای آپارتمانی + تصویر

2

انواع مختلفی از گل قرمز آپارتمانی وجود دارد که هر یک دارای ابعاد متفاوتی هستند با این حال بسیاری از این گل های آپارتمانی در طی دوران رشد نیاز به مراقبت کمتری داشته و برخی دیگر، نیاز به مراقبت بیشتری دارند و این تنها بدان معنی است که شما می بایست وقت بیشتری را صرف مراقبت از گیاه خود کنید.

گل قرمز
گل قرمز

از آنجایی که رنگ قرمز نماد انرژی، قدرت، اشتیاق و عشق می باشد، وجود گل های قرمز آپارتمانی در خانه باعث دریافت انرژی مثبت از آنها شده و سبب می شود محیط زندگی شما در خانه، سرشار از امید و عشق شود.

در این مقاله از سری مقالات سایت پرشیالرن به معرفی و شیوه ی صحیح مراقبت از 15 گل قرمز آپارتمانی می پردازیم که با نگهداری صحیح از آنها بتوانید برای سالیان سال از زیبایی آنها در خانه ی خود لذت ببرید، تا پایان همراه ما باشید.

گل آماریلیس از اولین گل قرمز آپارتمانی

گل آماریلیس از اولین گل قرمز آپارتمانی
گل آماریلیس از اولین گل قرمز آپارتمانی

گل آماریلیس از انواع گل آپارتمانی، یکی از پرطرفدار ترین گل های گلدانی آپارتمان ها می باشد. غنچه های قرمز رنگ گیاه در دوران گلدهی، معطر و دارای رایحه ای دلنشین هستند.

گل قرمز آماریلیس در فصل زمستان به گلدهی می رسد و بسیاری از مردمان فرهنگ غربی به عنوان هدیه کریسمس و بسیاری از افراد داخل کشور از آن به عنوان هدیه ولنتاین در فصل زمستان استفاده می کنند.

گل آماریلیس از گلهای پیاز دار بوده و قبل از فرا رسیدن فصل زمستان و در فصل پاییز می توان آن را کاشت نمود. حدودا دو ماه پس از کاشت پیاز آماریلیس، گیاه به مرحله ی گلدهی خواهد رسید.

آماریلیس به عنوان یک گل قرمز سالانه مورد استفاده قرار می گیرد یعنی سالانه یکبار گلدهی داشته و سپس با خارح نمودن پیاز از خاک و نگهداری از آن، مجددا پیاز در پاییز بعدی کاشته می شود. لازم به ذکر است پیاز گل آماریلیس برای سال های متمادی توانایی گلدهی دارد.

برای نگهداری از پیاز گل آماریلیس می بایست پس از دوران گلدهی گیاه، ساقه ی اصلی را 7 الی 10 سانتی متر بالاتر از پیاز گیاه برش دهید و سپس اجازه دهید تا گلدان گیاه همچنان در جایگاه خود و در مقابل نور آفتاب قرار داشته باشد زیرا این امر سبب تخلیه ذخایر مواد غذایی از پیاز گیاه خواهد شد.

با طی شدن سه هفته، پیاز گیاه را از درون خاک گلدان جدا نموده و به مدت 2 ماه در یک مکان تاریک و خنک نگهداری نمایید تا پیاز وارد فاز استراحت و یا به عبارتی خواب شود.

سپس با طی شدن مراحل قبلی، مجددا می توانید پیاز را از محیط نگهداری خود خارج کرده و درگلدان گیاه کاشت نمایید و برای یک سال دیگر از گلدهی گل آماریلیس لذت ببرید.

بنفشه آفریقایی قرمز

بنفشه آفریقایی قرمز
بنفشه آفریقایی قرمز

گل بنفشه آفریقایی از گیاهان آپارتمانی کوچک دارای انواع مختلفی از رنگ ها نظیر آبی، صورتی، قرمز و سفید می باشد با این حال از نظر شخص بنده زیباترین رنگ بنفشه آفریقایی، رنگ قرمز آن می باشد به طوری که گیاه دارای واریته های متفاوتی از رنگ قرمز بوده و همگی در دوران گلدهی به طور غیر منتظره ای دارای ظاهری زرق و برق دار هستند.

گل بنفشه آفریقایی از انواع گل قرمز خانگی از گلهای متداول نگهداری در خانه و یا آپارتمان می باشد و دلیل این محبوبیت آن است که گیاه به خوبی در کنار پنجره رشد کرده و علاقه مند به نور غیر مستقیم خورشید می باشد.

در کنار نکته ی اشاره شده، گیاه شرایط نوری کم را تحمل کرده و در این شرایط هم گلدهی خواهد داشت.

آبیاری گیاه زمانی می باشد که بافت خاک 90 درصد خشک شده باشد که در این بین می بایست از اسپری نمودن آب بر روی برگ های گیاه به طور جد خودداری نمود.

برای تمیز کردن برگ های گیاه می توانید از یک پارچه ی تمیز و مرطوب استفاده نمایید.

در صورتی که تمایل دارید به روش های دیگر برگ گیاه خود را نظافت کنید، می توانید مقاله تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی را در سایت پرشیالرن مطالعه نمایید.

کاکتوس کریسمس

گل قرمز کاکتوس کریسمس
گل قرمز کاکتوس کریسمس

ساقه های قوس دار و همچنین حالت رشد بافت رویشی گیاه، این کاکتوس را برای رشد در بسترهایی نظیر سبدهای آویز مناسب نموده، زیرا همان طور که قبلا اشاره شده است روند رشد ساقه های گیاه، به سمت پایین می باشد.

کاکتوس کریسمس از انواع گل قرمز، معمولا در فصل زمستان گلدهی دارد از این رو برای مشاهده ی گل های قرمز آن، قبل از رسیدن گیاه به مرحله ی گلدهی از گل فروشی های سطح شهر خریداری می شود.

با مراقبت ساده از گل کاکتوس کریسمس می توان پس از گلدهی بار اول، مجددا گیاه را ترغیب به گلدهی نمود به طوری که پس از پایان گلدهی گیاه می بایست از آن در نقطه ای خنک و کم نور مراقبت کرد و با آبیاری کاکتوس و کود گیاهان آپارتمانی (نظیر کود سه بیست مایع و کود مایع گیاهان آپارتمانی)، مجددا گیاه را ترغیب به گلدهی نمود.

گل مرجان مینیاتوری

گل قرمز مرجان مینیاتوری
گل قرمز مرجان مینیاتوری

گل مرجان مینیاتوری از انواع گیاهان آپارتمانی با نور کم، در آمریکای لاتین به نام گل مسیح شناخته می شود که علت این موضوع خارهای تیز و به نسبت بلندی می باشد که ساقه ی گیاه را در بر می گیرد.

گل مرجان از دیگر انواع گل قرمز، گیاهی همیشه سبز بوده و دارای برگ هایی به رنگ سبز به حالت چرمی می باشد.

رنگ غنچه های گیاه قرمز بوده و ظاهر آنها بسیار زرق و برق دار می باشد به طوری که در زمان گلدهی، برگ های گیاه توسط غنچه های آن در ارتفاع بالای گیاه احاطه می شود. لازم به ذکر است در حالتی که مراقبت از گل مرجان صحیح انجام شود، گل قرمز مذکور در اواخر فصل زمستان به دوران گلدهی خواهد رسید.

زمان آبیاری گل قرمز مرجان وقتی است که 2 سانتی متری بالای بافت خاک به طور کامل خشک شده باشد. نور گیاه می بایست در روز 8 ساعت فراهم باشد که 8 ساعت اشاره شده باید به حالت 4 ساعت نور مستقیم و 4 ساعت نور غیر مستقیم خورشید باشد که گیاه به رشد حداکثری بافت رویشی خود ترغیب شود.

دمای مناسب برای نگهداری گل مرجان مینیاتوری 18 الی 22 درجه ی سانتی گراد می باشد و گیاه این توانایی را دارد که در نوسانات دمایی، تا 32 درجه ی سانتی گراد را تحمل کند و به نوعی از گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما محسوب شود.

گل قرمز سیکلامن

گل قرمز سیکلامن
گل قرمز سیکلامن

گل قرمز سیکلامن از گلهای گلدانی محبوب زمستانی می باشد و علت این موضوع در آن است که گیاه به اصلاح خودمان رشدی جمع و جور داشته و دارای غنچه های زیبا و همچنین برگ های تزیینی می باشد.

بسته به واریته های مختلف گل سیکلامن، گیاه تا ارتفاع حدودا 15 تا 30 سانتی متری رشد می کند که با افزایش رشد گیاه، برگ ها کمی حالت پیچیدگی پیدا کرده و توسطه سایه هایی به رنگ نقره ای و سبز تزیین می شوند.

رنگ شکوفه ها روشن و دارای کمی سایه پاستلی می باشد و غنچه های گیاه در دو طیف ابعادی بزرگ و کوچک، به صورت معطر بر روی بافت رویشی گیاه در دوران گلدهی مشاهده می شوند.

هنگامی که گل قرمز سیکلامن در دوران گلدهی می باشد می بایست از آبیاری بیش از حد گیاه صرف نظر نمود زیرا ریشه ها در معرض بیماری گیاهان آپارتمانی قرار گرفته و گلدهی گیاه با خطر مواجه می شود.

خاک مناسب برای گل سیکلامن خاکی با قدرت زهکشی بالا و همچنین بافتی سبک می باشد به طوری که آب با سرعت زیادی از سوراخ های انتهای گلدان خارج شود.

لازم به ذکر است از موارد پر اهمیت در نگهداری گل سیکلامن آن است که هرگز آب بر روی برگ های گیاه اسپری نشود (در غیر این صورت احتمال هجوم بیماری گیاهان آپارتمانی وجود خواهد داشت) و گیاه در نقاطی از خانه قرار بگیرد که نور خورشید در آن نقطه به صورت غیر مستقیم برای گیاه در دسترس باشد.

گل کالانکوئه کریسمس (کالانچو)

گل کالانکوئه کریسمس
گل کالانکوئه کریسمس

گل کالانکوئه از دیگر گل های خانگی می باشد که برگ های آن بزرگ، سبز رنگ و گوشتی بوده که در عین حال، غنچه های گیاه به صورت توده ای رشد کرده و گلدهی دارند.

گل کالانچو تنها یکبار در سال گلدهی دارد و در دوران گلدهی نیاز به افزایش نور داشته و می بایست روزانه 12 تا 14 ساعت در معرض نور غیر مستقیم خورشید باشد. لازم به ذکر است دوران گلدهی در گیاه، حدودا 6 الی 8 هفته طول خواهد کشید.

گل کالانکوئه نسبت به سردی هوا بسیار حساس است و می بایست گلدان گیاه در نقاطی از خانه قرار بگیرد که محل مذکور، دارای درجه حرارت 18 تا 26 درجه ی سانتی گراد باشد.

لازم به ذکر است از عوامل مهم در پرورش گل کالانکوئه، ایجاد تهویه در اطراف گیاه است که برای انجام این امر می توانید با به کارگیری پنکه ی میزی و یا باز گذاشتن پنجره ی خانه، اقدام به انجام این کار نمایید.

زمان آبیاری گل قرمز کالانچو وقتی است که بافت خاک تنها دارای 10 درصد رطوبت است که در این مقطع زمانی می بایست آبیاری گیاه انجام شود.

در صورتی که مشاهده کردید برگ های گیاه، گل ها و یا غنچه ها را پوشانده است باید جهت جذب نور بهتر در بافت رویشی گیاه، اقدام به هرس برگ ها نمایید.

گل وریزیا

گل وریزیا
گل وریزیا

گل وریزیا از دیگر انواع گل قرمز آپارتمانی، هم قابلیت رشد در فضای بیرون را دارد و هم در داخل خانه و با توجه به این موضوع که گیاه در طبیعت به صورت اپی فیت رشد می کند برای نگهداری گیاه در آپارتمان می بایست از الگوی رشد گیاه در طبیعت تقلید نمود.

سنبله ی گل وریزیا باریک بوده و می تواند در صورت نگهداری صحیح، تا ارتفاع 60 الی 70 سانتی متری رشد نماید.

دوران گلدهی گیاه به طور معمول پس از ظاهر شدن غنچه، 2 تا 3 ماه دوام خواهد داشت. همواره باید آبیاری گیاه به شکل صحیح انجام شده و برای رشد مفید گیاه، نور غیر مستقیم خورشید تامین شود.

گل آنتوریوم قرمز

گل آنتوریوم قرمز
گل آنتوریوم قرمز

گل آنتوریوم قرمز یکی از انواع گل های خانگی محبوب در نزد دوست داران گل و گیاه می باشد. نگهداری گل آنتوریوم کمی سخت تر از گیاهان تا به حال اشاره شده در این مقاله است با این حال گل مذکور، به علت دارا بودن ظاهری جذاب و همچنین گل زیبا و برگ های بسیار زیبنده و جذاب که هر یک حالت پیچیدگی دارند، از نظر بنده ارزش تحمل کمی سختی را در مراقبت دارند زیرا نگهداری از گل قرمز آنتوریوم با توجه به اینکه گیاه در تمام طول سال گلدهی دارد امری جذاب و هیجان انگیز است.

زمانی که گل آنتوریوم قرمز از گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا دارای ارتفاع 25 تا 30 سانتی متری می شود می توان آغاز گلدهی را در گیاه مشاهده نمود. لازم به ذکر است جنس گل های گیاه، از برگ های اصلاح شده ی bracts می باشد.

جهت نگهداری از گل آنتوریوم قرمز در آپارتمان می بایست دمای مناسب برای رشد گیاه در محدوده ی 16 تا 26 درجه ی سانتی گراد فراهم شود. آنتوریوم این توانایی را دارد که تا دمای 32 درجه ی سانتی گراد را تحمل کند.

از طرفی گل آنتوریوم قرمز نیاز به رطوبت محیطی متوسط تا رو به بالا را دارد در نتیجه می توان توسط سینی زیر گلدان، رطوبت مورد نیاز گیاه را فراهم نمود.

از طرفی گل آنتوریوم قرمز نیاز به یک برنامه ی منظم آبیاری دارد تا همیشه میزان آب مناسب در اختیار ریشه ی گیاه قرار بگیرد.

لازم به ذکر است در نگهداری گل آنتوریوم قرمز به این نکته توجه داشته باشید که گلدان به هیچ وجه در نزدیکی سیستم های گرمایشی و سرمایشی خانه قرار نداشته باشد زیرا این امر سبب سوختگی برگ گل آنتوریوم خواهد شد.

گل خانگی گازمانیا

گل گازمانیا
گل گازمانیا

گل گازمانیا به دلیل انس گرفتن از جنگل های همیشه بارانی، نیاز به نور غیر مسقیم خورشید جهت نگهداری در خانه دارد زیرا آنها در طبیعت همواره به درختان چسبیده و به رشد و نمو می پردازند.

از فراهم کردن نور مستقیم خورشید برای گل گازمانیا به طور جد خودداری نمایید زیرا این امر سبب سوختگی برگ های گیاه می شود.

خاک گلدان گل گازمانیا از انواع گل قرمز آپارتمانی همواره باید آرام، کم و پیوسته آبیاری شود تا خاک گیاه همیشه از رطوبت لازم برخوردار باشد.

برای آبیاری گیاه می توانید از آب معدنی و یا آب شیر آشپزخانه در حالتی که 24 ساعت قبل از آبیاری در فضای باز قرار گرفته باشد و املاح مضر در آن کاهش پیدا کرده باشد، استفاده نمایید.

لازم به ذکر است از اسپری نمودن آب بر روی بافت رویشی گیاه خودداری نمایید زیرا این امر سبب از بین رفتن برگ های گیاه به علت هجوم قارچ ها خواهد شد.

گل قرمز ختمی

گل ختمی
گل ختمی

گل قرمز ختمی معمولا در فضای بیرون از خانه پرورش می یابد با این حال می توان با ایجاد شرایط محیطی مناسب برای گیاه در خانه، از فصل بهار تا پاییز از گیاه انتظار گلدهی را داشت.

لازم به ذکر است که عمر غنچه های گل ختمی زیاد نبوده و حدودا 3 الی 5 روز می باشد.

برای نگهداری از گل ختمی می بایست روزانه 4 ساعت برای گیاه نور مستقیم و 4 ساعت نور غیر مستقیم فراهم شود و همواره باید خاک گلدان دارای رطوبت باشد به طوری که هرگونه آبیاری گیاه، منجر به ایجاد حالت غرقابی بر روی خاک نشود.

برای نگهداری هر چه بهتر گیاه لازم است هر چند وقت یکبار بافت رویشی گیاه توسط آب اسپری شود. از طرفی گیاه سالانه یکبار نیاز به تعویض گلدان داشته و می بایست در زمان تعویض گلدان، ریشه های آلوده و آسیب دیده ی گیاه هرس شود.

گل آپارتمانی اسکینانتوس

گل آپارتمانی اسکینانتوس
گل آپارتمانی اسکینانتوس

گل آپارتمانی اسکینانتوس با توجه به حالت رشدی که در بافت آن مشاهده می شود این قابلیت را دارد که در سبد های آویز مورد استفاده قرار بگیرد.

ساقه های گل اسکینانتوس در فصل زمستان دارای ارتفاع بسیار بلندی بوده که این ساقه ها به طور گسترده ای، تولید غنچه را انجام می دهند.

برای رشد بهتر و همچنین ترغیب گیاه به گلدهی مجدد می بایست پس از اتمام دوران گلدهی در گیاه، ساقه های بلند آن را هرس نمایید.

کاکتوس پارودیا

کاکتوس پارودیا
کاکتوس پارودیا

کاکتوس پارودیا یک کاکتوس بیابانی بوده که در دوران گلدهی خود غنچه ی قرمز رنگی را تولید می کند.

وجود تیغ ها بر روی بافت رویشی گیاه به علت آن می باشد که کاکتوس مذکور بتواند در طبیعت در برابر هجوم حیوانات بیابانی از خود محافظت کند.

کاکتوس پارودیا، قابلیت پرورش در خانه را دارا می باشد به طوری که باید برای آن شرایطی از قبیل نور مستقیم خورشید (پنجره های جنوبی خانه)، برنامه آبیاری منظم و کوددهی بسیار کم را فراهم نمود.

گل ارکیده قرمز

گل ارکیده قرمز
گل ارکیده قرمز

بسیاری از مردم بر این باور هستند که نگهداری گل ارکیده در خانه امری دشوار است با این حال می توان گفت این نظریه تا حد بسیار زیادی اشتباه بوده و واریته ای از گل ارکیده به نام فالانوپسیس که در تمامی گل فروشی های سطح شهر موجود می باشد به آسانی قابلیت رشد و پرورش را در آپارتمان دارد.

گل ارکیده قرمز در دوران گلدهی خود غنچه هایی بسیار زیبا که هر کدام قطری حدودا به اندازه ی 10 سانتی متر دارند را تولید می کند.

بر خلاف سایر گل های قرمزی که اشاره شده ارکیده از گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی نیازی به خاک گلدان نداشته و در مخلوط هایی نظیر کوکوپیت و پرلیت که عاری از آفات گیاهان خانگی و بیماری است به خوبی رشد می کند زیرا موارد اشاره شده، به خوبی بستر زهشکی را برای آب آبیاری ارکیده فراهم می کند.

در آبیاری گل ارکیده قرمز همواره باید به این نکته توجه داشته باشید که گیاه نیاز به انتقال هوا به ریشه ها دارد در نتیجه آبیاری گیاه را به اندازه ای انجام دهید که در امر رسیدن هوا به ریشه های گیاه، اختلالی ایجاد نشود.

لازم به ذکر است گل ارکیده ی قرمز از انواع گل قرمز آپارتمانی، در دو طیف قرمز روشن و پر رنگ در گلفروشی های سطح شهر موجود می باشد.

گل قرمز تیلاندسیا ایونانتا

گل قرمز تیلاندسیا ایونانتا
گل قرمز تیلاندسیا ایونانتا

گل تیلاندسیا ایونانتا از انواع گل قرمز آپارتمانی نیاز بسیار کمی به مراقبت دارد. گل مذکور اپی فیت بوده و در طبیعت از درختان به عنوان میزبان جهت رشد و حیات خود استفاده می کند.

گل تیلاندسیا ایونانتا دارای ارتفاع کوتاهی بوده و ارتفاع حداکثری گیاه در دوران رشد خود، بیش از 25 الی 30 سانتی متر نخواهد بود.

گل تیلاندسیا ایونانتا گیاهی همیشه سبز بوده که در زمان بلوغ گیاه، رنگ برگ های آن به سبز تیره تغییر رنگ پیدا می کند.

از نکات جالت در پرورش گل مذکور آن است که هنگامی که سنبله ی گل تولید می شود، برگ های داخلی گیاه به رنگ قرمز روشن تغییر رنگ می دهند.

برای نگهداری از تیلاندسیا ایونانتا باید گیاه از نور مستقیم خورشید دور نگه داشته شده و رطوبت محیطی زیادی برای گیاه تامین شود.

بگونیای عروس

بگونیای عروس
بگونیای عروس

گل بگونیا عروس توسط باغبانان حرفه ای در فصل پاییز در فضای بیرون کاشته شده و با فرا رسیدن فصل زمستان، به فضای گرمی مانند گلخانه منتقل می شود.

گل بگونیای عروس در حداکثر رشد خود، دارای ارتفاع بلندی نمی باشد با این حال غنچه ها دارای اندازه ی بزرگی بوده و به لحاظ زیبایی، خیره کننده می باشند.

گل قرمز بگونیای عروس، گیاهی چند ساله بوده و برای پرورش صحیح آن می بایست نور غیر مستقیم خورشید در اختیار گیاه قرار بگیرد.

در صورتی که در مورد پرورش و نگهداری هر یک از گل های قرمز اشاره شده سوالی دارید حتما آن را با ما و دیگر همراهان سایت پرشیالرن به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 6 میانگین امتیازات: 3.2]
۲ نظرات
  1. سیما سلطانی می گوید

    مرسی

    1. سینا فتاح زاده می گوید

      سلامت باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy