کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

آفات گیاهان خانگی + معرفی آفت کش گیاهان آپارتمانی

0
لیست مطالب

وجود گیاهان و انواع گل آپارتمانی آپارتمانی سبب می شود تا ما از زیبایی های طبیعت در خانه ی خود بهره مند شویم با این حال، همواره این گیاهان اعم از گیاهان آپارتمانی بزرگ و گیاهان آپارتمانی کوچک مورد هجوم آفات قرار گرفته و دچار آسیب های شدیدی می شوند.

آغاز کنترل و مبارزه با آفات گیاهان خانگی با شناسایی شکل ظاهری و تاثیر آنها بر گیاهان آپارتمانی شروع می شود.

بسیاری از آفت کش گیاهان آپارتمانی هستند که گزینه ی مناسبی برای درمان طبیعی اینگونه معضلات محسوب می شوند و برای سلامتی شما و همچنین محیط زیست خطری ندارند و از سویی دیگر بسیاری از سموم وجود داشته که با مواد مختلف شیمیایی ساخته شده اند و می توانند با سرعت بالایی مشکل ایجاد شده از سوی آفات گیاهان آپارتمانی را برطرف کنند.

پیشگیری از هجوم آفات نیاز به بررسی دائم گیاه دارد و از طرفی در صورت هجوم آفات به گیاهان آپارتمانی می بایست سریعا با مناسب ترین آفت کش گیاهان خانگی با آن مقابله کرد.

خلاصه ای در ارتباط با آفات گیاهان آپارتمانی

آفات گیاهان آپارتمانی
آفات گیاهان آپارتمانی

در هنگام مواجهه با آفات گیاهان آپارتمانی جای هیچگونه نگرانی و وحشت وجود ندارد زیرا این آفات را می توان به آسانی با شکل ظاهری آنها تشخیص داده و با روش های بسیار مناسب آنها را از بین برد.

آفات هجوم آورنده به گیاهان آپارتمانی هیچ خطری برای شما نداشته و تنها علت حضور آنها، آسیب رساندن به گیاه آپارتمانی شما است.

هنگامی که آفات به گیاهان خانگی اعم از گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما و گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما هجوم می آورند تحقیقات علمی نشان داده است که گیاه نوعی سیگنال که به سیگنال پریشانی شهرت دارد را به برگ ها می فرستد تا برگها بتوانند در مواجهه با آفات گیاهان خانگی از خود مراقبت کنند.

از سویی دیگر شواهدی نیز وجود دارد که نشان می دهد زمانی که یک گیاه مورد هجوم آفات قرار می گیرد، اگر احساس کند گیاه دیگری در نزدیکی خود رشد و نمو می کند، سینگال مربوطه را به گیاه کناری خود نیز انتقال می دهد.

گیاهان آپارتمانی واقعا دنیای شگفت انگیزی دارند و هر چه عمیق تر به دنیای آنها نگاه کنیم، موارد باور نکردنی تری پیدا خواهیم کرد.

نحوه ی هجوم آفات گیاهان خانگی به چه صورت است ؟

آفات گیاهان خانگی
آفات گیاهان خانگی

به طور کلی می توان گفت اساسا دو نوع شیوه ی هجوم وجود دارد که آفات گیاهان خانگی به گیاه آپارتمانی شما آسیب می رسانند.

  • گروه اول آفاتی هستند که آب موجود در گیاه را مصرف می کنند
  • گروه دوم آفاتی هستند که بافت رویشی گیاه را به طور کامل تغذیه می کنند

حشرات مکنده ی آب

رایج ترین و آزار دهنده ترین آفات گیاهان آپارتمانی، حشرات مکنده ی آب هستند زیرا آنها به سرعت تکثیر شده و به معنای واقعی کلمه به نیروی حیات گیاه آسیب می رسانند.

حشرات مکنده به اندازه ی کافی کوچک هستند تا از دید شما در امان باشند بنابراین با توجه به سرعت تکثیر آنها، یک هجوم از سوی این آفات می تواند به حیات گیاه آپارتمانی شما پایان دهد.

این گروه مخرب به صورت کلی شامل موارد زیر هستند:

شته ها
شپشک آردآلود
حشرات پولک دار
کنه های عنکبوتی
تریپس
مگس سفید

آفات آزار دهنده ی شایع گیاهان آپارتمانی به شرح زیر هستند:

پشه سیاه یا مگس سیاه
مورچه ها
مگس میوه یا مگس سرکه
دم فنری

حشراتی که به طور مستقیم از گیاه تغذیه می کنند:

کاترپیلار (لارو یک پروانه ی قهوه ای بزرگ)
حلزون و یا لیسک ها
آفت های باغی کرم Vine Weevil

آفاتی که از بافت گیاهی تغذیه می کنند معمولا برای گیاهان آپارتمانی که در فضای باز نگهداری می شوند، ایجاد مزاحمت می کنند و در صورتی که گیاه در خانه نگهداری شود، از آسیب این نوع آفات در امان خواهد بود.

آفات گیاهان آپارتمانی چگونه به درون خانه ورود می کنند ؟

نحوه ورود آفات گیاهان آپارتمانی به خانه
نحوه ورود آفات گیاهان آپارتمانی به خانه

برخی از آفات گیاهان آپارتمانی توسط وزش باد و برخی دیگر به همراه خود گیاه آپارتمانی وارد خانه می شوند به همین دلیل قبل از خرید و انتقال گیاه به خانه، به خوبی گیاه را بررسی کرده و از عدم حضور آفات اطمینان حاصل نمایید.

از سویی دیگر خاک آلوده نیز منبع دیگری برای رسیدن آفات گیاهان خانگی به درون خانه است زیرا تخم و لارو حشرات در آن پنهان شده و بعد از مدتی شروع به رشد می کنند (مورد اشاره شده در خاک گیاه شفلرا و گیاه زاموفیلیا بسیار دیده می شود).

در ارتباط با درمان آفات شایع گیاهان آپارتمانی با نور کم و غیر به این نکته توجه داشته باشید که هدف در ابتدا کنترل آفات می باشد و نه از بین بردن آنها، زیرا تلاش برای از بین بردن هرگونه آفت، به آفت کش های بسیار سمی نیاز دارد که گیاه آپارتمانی شما برای مبارزه به آنها نیازی نخواهد داشت.

وجود حشرات در اطراف ما منطقی است و ما می بایست تا جایی که امکان دارد جمعیت آنها را کنترل و محدود کرده تا گیاه از خطرات احتمالی محفوظ بماند.

در صورت مشاهده ی هرگونه خسارت و یا آلودگی از حشرات نام برده شده می بایست بافت آلوده را از گیاه جدا کنید زیرا حتی اگر آلودگی ضعیف باشد این امکان وجود دارد که آلودگی به سایر گیاهان انتقال پیدا کند.

برخی از افراد بر این باور هستند که آفت کش گیاهان آپارتمانی که از مواد شیمیایی ساخته شده اند راه حل مناسب تری برای درمان هستند و در کنار این موضوع، بسیاری از آفت کش های به شکل طبیعی وجود دارند که به همان اندازه در درمان موثر هستند.

اساس و مبنای سایت پرشیالرن استفاده نکردن از سموم شیمیایی است زیرا استفاده از این سموم برای سلامتی شما خواننده ی گرامی مضر بوده و با محیط زیست پیرامون ما سازگاری ندارد.

از سویی دیگر در سال های اخیر شاهد افزایش روش های ارگانیک برای درمان بوده ایم که این روش های ارگانیک در دراز مدت منجربه مدیریت بهتر آفات گیاهان خانگی شده و سبب شده تا استفاده از آفت کش گیاهان خانگی به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

آفت کش گیاهان آپارتمانی و روغن های باغبانی

آفت کش گیاهان آپارتمانی و روغن های باغبانی
آفت کش گیاهان آپارتمانی و روغن های باغبانی

روغن های باغبانی یک درمان عمومی و سازگار با محیط زیست می باشند که در برابر هجوم آفات گیاهان آپارتمانی به خوبی عمل کرده و از موثرترین آفت کش گیاهان خانگی برای گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا و گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی به شمار می روند.

برای آنکه روغن های باغبانی با حداکثر توان به جنگ آفات بروند می بایست آنها را در حالتی که نور خورشید غیر مستقیم است برای گیاه استفاده نمود.

روغن باغبانی مناسب برای گیاهان آپارتمانی دارای انواع متفاوتی بوده و نوع مناسب آن روغن سبک می باشد.

روغن سبک به سرعت تبخیر شده و از بین می رود بنابراین باید هر چند روز یکبار برای مقابله ی گیاه با آفات استفاده شود.

این روغن ها پسماند سمی به جای نگذاشته و برای حیوانات خانگی ضرری ندارند.

برای جلوگیری از زردی برگ گیاهان آپارتمانی، قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی، سوزش و وارد شدن استرس به گیاه هرگز از روغن های باغبانی در نور مستقیم خورشید و درجه حرارت محیطی بالاتر از 33 درجه سانتی گراد استفاده نکنید و از سویی دیگر برای اثر پذیری بیشتر برای مبارزه با آفات گیاهان خانگی، از روغن های باغبانی در شرایطی که هوا سرد، مرطوب و ابری است استفاده نکنید.

لازم به ذکر است در محلول پاشی روغن باغبانی که یک نوع آفت کش گیاهان آپارتمانی محسوب می شود به این نکته توجه داشته باشید که 30 روز قبل از مصرف، هرگز گیاه شما از سموم شیمیایی سم پاشی نشده باشد و در صورت سم پاشی گیاه با سموم شیمیایی مربوطه، اجازه دهید پس از 30 روز، از روغن های باغبانی جهت مبارزه استفاده شود.

صابون حشره کش از دیگر آفت کش گیاهان خانگی

صابون حشره کش از دیگر آفت کش گیاهان خانگی

همان طور که در مقاله های نگهداری گیاه برگ انجیری و نگهداری فیتونیا اشاره شد، یکی دیگر از گزینه های سازگار با محیط زیست، استفاده از صابون آفت کش گیاهان آپارتمانی می باشد.

روش استفاده از صابون های مذکور به این شکل است که به صورت مستقیم بر آفات گیاهان آپارتمانی اسپری شده تا بازدهی مناسب را داشته باشد.

این صابون ها حاوی نمک های پتاسیم و یا مخلوطی از سدیم و اسیدهای چرب برای خشک کردن حشرات هستند.

این صابون ها مایع بوده (شکل جامد آن نیز موجود است) و قابلیت اسپری کردن بر روی گیاه را دارند. در ارتباط با این آفت کش گیاهان خانگی می توان گفت بیشتر گیاهان آپارتمانی با صابون های حشره کش سازگار بوده و در صورت مصرف به گیاه شما آسیبی وارد نمی شود با این حال قبل از تهیه این صابون ها با فرد فروشنده مشورت نمایید تا از نکته ی اشاره شده اطمینان حاصل شود.

از صابون های حشره کش در شرایط بسیار گرم و تابش زیاد آفتاب هرگز استفاده نکنید زیرا در صروت استفاده در این شرایط، گیاه دچار ضعف شدیدی خواهد شد.

دستور العمل استفاده از این صابون ها برای مبارزه با آفات گیاهان آپارتمانی آن است که یک قاشق غذاخوری صابون را در یک لیتر آب آبیاری گیاهان آپارتمانی ریخته و پس از ترکیب شدن آب و صابون می توانید از آن برای مبارزه با آفات استفاده نمایید.

الکل، دیگر آفت کش خانگی

الکل دیگر آفت کش خانگی
الکل دیگر آفت کش خانگی

الکل از دیگر آفت کش خانگی بوده که برای مبارزه با آفات گیاهان خانگی بسیار مناسب است. از الکل 70 درصد ایزوپروپیل می توان هم به صورت مستقیم و هم مخلوط در آب استفاده نمود.

پیشنهاد می شود قبل از مصرف در ابتدا یک بخش کوچک گیاه را به آفت کش گیاهان آپارتمانی مذکور آغشته نمایید تا گیاه عدم حساسیت خود را نشان داده و سپس به طور کامل از آن استفاده شود.

زیرا برخی از گیاهان آپارتمانی به الکل ایزوپروپیل مثل بنفشه آفریقایی حساس می باشند.

استفاده از سموم دفع آفات گیاهی

بسیاری از گیاهان آپارتمانی دفاع شیمیایی خود را در زمان هجوم آفات گیاهان آپارتمانی فعال می کنند و این سموم دفع آفات، در صورت فعال شدن مکانیسم مذکور گیاه، در مبارزه با آفات گیاهان خانگی به خوبی عمی می کنند.

روغن نیم، دیگر آفت کش گیاهان آپارتمانی

روغن نیم از دیگر آفت کش گیاهان آپارتمانی
روغن نیم از دیگر آفت کش گیاهان آپارتمانی

روغن نیم یکی از جدیدترین و مفید ترین سموم دفع آفات گیاهان آپارتمانی می باشد که از دانه های روغنی درخت NEEM تهیه می شود.

ماده ی فعال روغن مذکور در تولید مثل و پوست اندازی حشرات ایجاد مشکل می کند به طوری که پایه ی روغنی NEEM علیه آفات مکنده ی آب به خوبی عمل کرده و در حالتی دیگر، ترکیبات این روغن در برابر هجوم آفات جویدنی عملکرد مناسب را دارد.

نام دیگر روغن نیم، روغن چریش می باشد که با محیط زیست سازگاری بسیار زیادی دارد و صورت کلی می توان گفت این آفت کش گیاهان آپارتمانی تنها برای زنبورهای عسل و سایر گرده افشان ها، سمی می باشد و استفاده از آن برای گیاه آپارتمانی شما هیچگونه خطری نخواهد داشت.

آنچه که در استفاده از این آفت کش گیاهان خانگی مهم بوده آن است که در صورت استفاده از آن حتما از ماسک استفاده شود زیرا استنشاق روغن چریش می تواند باعث تحریکات تنفسی و سردرد شود.

نیکوتین و آفت کش گیاهان خانگی

سولفات نیکوتین یکی دیگر از آفت کش گیاهان آپارتمانی به شمار می رود. سولفات نیکوتین این قابلیت را دارد که انتقال دهنده های عصبی حشرات را از بین برده و برای مبارزه با آفات گیاهان آپارتمانی بسیار موثر باشد.

نیکوتین برای حیوانات خون گرم کاملا بی خطر می باشد. سولفات نیکوتین به سرعت تجزیه شده و استفاده آن برای گیاه آپارتمانی شما خطری ندارد.

لازم به ذکر است مصرف نیکوتین برای از بین بردن آفات، برای تمامی انواع گل رز بسیار خطرناک می باشد.

چگونه آفات گیاهان خانگی را به دام بیندازیم ؟

چگونه آفات گیاهان خانگی را به دام بیندازیم ؟
چگونه آفات گیاهان خانگی را به دام بیندازیم ؟

برای به دام انداختن آفات گیاهان آپارتمانی معمولا از تله های چسبناک که نوعی کارت هستند استفاده می شود.

این کارت ها در نزدیکی گیاهان آپارتمانی آلوده قرار گرفته و همانند کاغذ دیواری در اطراف گیاه قرار می گیرند.

کارت های مذکور که نوعی آفت کش گیاهان آپارتمانی محسوب می شوند، فاقد مواد آفت کش می باشند. از این کارت ها می توان در کنترل حشراتی نظیر مگس های سفید و تریپس ها استفاده کرد.

با استفاده از این کارت ها تمامی حشرات از بین نخواهند رفت و آنها سلاح دیگری جهت مبارزه با آفات گیاهان خانگی هستند.

کارت های چسبناک در دو نوع رنگ در بازار فروش محصولات آفات گیاهان موجود هستند، رنگ زرد آنها برای مبارزه با مگس های سفید و رنگ آبی آنها برای مبارزه با تریپس ها کاربرد دارد.

استفاده از این کارت ها بسیار آسان بوده و خطری برای محیط زیست ندارد و اغلب از آنها برای نگهداری فیکوس الاستیکا، نگهداری فیکوس بنجامین و دیگر واریته های فیکوس استفاده می شود.

آفات شایع گیاهان خانگی و روش درمانی موثر (توصیه نویسنده مقاله)

با توجه به انواع آفت کش گیاهان خانگی که در همین مقاله به آنها اشاره شد، تقریبا می توان برای آفات گیاهان آپارتمانی ابزار تاسف کرد.

برای درمان شته ها از چه آفت کشی استفاده کنم؟

درمان شته گیاهان آپارتمانی
درمان شته گیاهان آپارتمانی

شته ها از حشرات مکنده ی آب بوده که جثه ی نرم و کوچکی داشته و این قابلیت را دارند که بیماری را به سایر گیاهان آپارتمانی دیگر منتقل کنند.

صدها گونه از شته ها تا به حال در علم حشره شناسی شناخته شده است که برخی از آنها دارای سایه های سبز و برخی دیگر دارای سایه هایی با رنگ های قهوه ای و یا سیاه هستند.

شته ها در صورت هجوم تکی آسیب چندای به گیاه آپارتمانی شما وارد نمی کنند و در صورت هجوم جمعی، گیاه شما آسیب دیده و رنگ برگ های آن زرد می شود ( یکی از عوامل مهم در زردی برگ پتوس، زردی برگ زاموفیلیا نیز شته ها هستند).

در صورتی که مشاهده می کنید تجمع شته ها از آفات گیاهان آپارتمانی در بافت رویشی گیاه زیاد است، می بایست برگ های آلوده را توسط لوازم باغبانی هرس کرده و دور ریخت.

از سویی دیگر اگر تجمع شته ها کم است باید برگ ها را با آب ولرم شستشو داده تا از عدم حضور آنها به طور کلی اطمینان حاصل شود که برای کسب اطلاعات بیشتز از نظافت برگ ها می توانید مقاله تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی را در سایت پرشیالرن مطالعه نمایید.

با این حال اگر تمایل دارید از آفت کش گیاهان آپارتمانی برای مبارزه با شته ها استفاده کنید می بایست صابون حشره کش را به طور مستقیم بر روی شته ها اسپری کرده و پس از خشک شدن محتویات محلول صابون حشره کش، گیاه را شستشو دهید.

برای درمان شپشک آردآلود از چه آفت کشی استفاده کنم؟

درمان شپشک آردآلود گیاهان آپارتمانی
درمان شپشک آردآلود گیاهان آپارتمانی

شپشک های آردآلود توسط یک لایه موم سفید پودری پوشانده شده اند. ماده های شپشک آردآلود از آفات گیاهان خانگی تخم ریزی خود را بر روی ساقه و یا زیر برگ های گیاه انجام داده و سپس لارو های آنها پس از یک هفته از تخم خارج شده که این به معنای انفجار جمعیت بوده و برای حفظ سلامتی گیاه آپارتمانی مان می بایست اقدامی فوری را انجام داد.

با استفاده از الکل ایزوپروپیل از آفت کش های گیاهان خانگی و یا هیدروژن پراکسید می توان به آسانی با حشرات مذکور مقابله کرد.

برای درمان شپشک قهوه ای نرم تن از چه آفت کشی استفاده کنم؟

شپشک قهوه ای نرم تن

شپشک قهوه ای نرم تن از دیگر آفات گیاهان آپارتمانی بوده که به صورت توده ای تجمع یافته و به گیاه آپارتمانی شما حمله ور می شود.

ظاهر آنها توپی شکل و دارای برجستگی های رنگی می باشد. محل زندگی و نقطه ی هجوم آنها به گیاه در قسمت ساقه و قسمت های زیرین برگ گیاهان آپارتمانی می باشد.

در صورتی که دمای نگهداری گیاه آپارتمانی حدودا 25 درجه ی سانتی گراد باشد، به شپشک قهوه ای نرم تن اجازه داده می شود که به صورت مداوم تخم ریزی داشته و تولید مثل کند.

همان طور که در مقالات لوله شدن برگ سانسوریا و لوله شدن برگ انجیری اشاره شد، آلودگی آفات مذکور بر روی گیاه یک آلودگی عسلک مانند، براق و چسبنده می باشد. بهترین آفت کش گیاهان آپارتمانی برای مقاله با این حشرات، صابون حشره کش می باشد که می بایست بر اساس مراحل زیر از آن برای رفع معضل استفاده نمود.

  • در ابتدا خاک گلدان را به طور کامل با پلاستیک بپوشانید.
  • در قدم دوم گیاه را محلول صابون به طور کامل اسپری کنید.
  • سپس توسط یک ابزار مناسب، آلودگی های ایجاد شده توسط این حشرات را از بین ببرید.

لازم به ذکر است اسفنج های آرایشی صورت که به آرامی قدرت سایندگی دارند، روی گیاهان لطیف آپارتمانی به خوبی عمل می کنند.

  • در قدم آخر گیاه را پس از اسپری کردن، با آب مناسب و ولرم شستشو دهید.

برای درمان شته های ریشه ای از چه آفت کشی استفاده کنم؟

درمان شته ریشه گیاهان آپارتمانی
درمان شته ریشه گیاهان آپارتمانی

شته های ریشه ای از دیگر آفات گیاهان خانگی بوده که در زیر سطح خاک زندگی می کنند و تشخیص آنها کمی سخت تر موارد قبلی می باشد زیرا اینگونه شته ها بسیار کوچک بوده و به ریشه های گیاهان آپارتمانی حمله می کنند.

از آثار مخرب این شته ها می توان به ترشحات مومی سفید در درون خاک اشاره کرد. این شته ها با تغذیه از ریشه ی گیاه، سبب کاهش جذب عناصر غذایی از کود گیاهان آپارتمانی شده که در نهایت این آسیب، منجربه کاهش توان گیاه آپارتمانی شما می شود.

آفت کش گیاهان خانگی مناسب برای شته های ریشه ای، روغن نیم می باشد که با استفاده از آن در خاک می توان از حضور این آفات جلوگیری نمود.

از سویی دیگر برای درمان می توانید به مدت 15 دقیقه خاک گلدان را محلول صابون حشره کش غوطه ور ساخته و پس از طی شدن 15 دقیقه، خاک را کاملا با آب ولرم شستشو دهید.

برای درمان تریپس ها از چه آفت کشی استفاده کنم؟

درمان تریپس گیاهان آپارتمانی
درمان تریپس گیاهان آپارتمانی

تریپس ها، گیاه خواران کوچک و باریکی بوده که اغلب از قسمت های زیرین و نقطه اتصال برگ به ساقه تغذیه می کنند.

تریپس ها از آفات گیاهان آپارتمانی به صورت گروهی حمله می کنند و در صورت احساس خطر، پرواز می کنند.

از علائم هجوم تریپس ها می توان به برگ های رنگ پریده که دارای لکه هایی نقره ای هستند اشاره نمود.

آفت کش گیاهان آپارتمانی مناسب برای مبارزه با تریپس ها، کارت های چسبناک آبی رنگ می باشد و از سویی دیگر استفاده از صابون های حشره کش تا حد بسیار زیادی موثر است.

برای درمان مگس سفید از چه آفت کشی استفاده کنم؟

مگس سفید گیاهان آپارتمانی
مگس سفید گیاهان آپارتمانی

در صورت هجوم زیاد، خلاص شدن گیاه آپارتمانی از مگس های سفید کاری بسیار سخت می باشد زیرا این حشرات در صورتی که برای آنها مزاحتمی ایجاد نشود در قسمت زیرین برگ ها تجمع پیدا کرده و از آن تغذیه می کنند و حتی در صورت ایجاد مزاحمت پرواز کرده و برای حمله مجدد به گیاه کمین می کنند.

برای مبارزه با این آفات گیاهان خانگی در ابتدا برگ های آلوده را هرس کرده و با استفاده از روغن های باغبانی اولین خط دفاعی را برای گیاهان آپارتمانی خود ایجاد کنید.

از دیگر آفت کش گیاهان خانگی موثر برای مبارزه با این آفات می توان به تله های زرد رنگ اشاره نمود.

برای درمان کنه ی عنکبوتی از چه آفت کشی استفاده کنم؟

درمان کنه عنکبوتی
درمان کنه عنکبوتی

از رایج ترین آفات گیاهان آپارتمانی، کنه ی عنکبوتی می باشد که به راحتی نمی توان آنها را با چشم مشاهده کرد.

کنه های عنکبوتی اغلب قرمز رنگ هستند و برخی از آنها، دارای رنگ های متفاوتی هستند.

بهترین راهه مقابله با این آفات، استفاده نکردن از آفت کش گیاهان آپارتمانی بوده و تنها کافیست تا گیاه شستشو داده شود تا اثرات مخرب از بین برود.

برای درمان پشه سیاه (مگس سیاه) از چه آفت کشی استفاده کنم؟

درمان مگس سیاه گیاهان آپارتمانی
درمان مگس سیاه گیاهان آپارتمانی

پشه سیاه (مگس سیاه) از دیگر آفات گیاهان خانگی، جونده ی ریشه ی گیاهان آپارتمانی بوده و در برخی موارد نیز می توانند به قلمه (شرایط پس از قلمه زدن گل رز) و یا نهال های جوان (کاشت پرتقال در گلدان) نیز حمله کنند.

بهترین آفت کش گیاهان خانگی برای این آفات، استفاده از هیدروژن پراکسید 3 درصد می باشد که در آب آبیاری ریخته شده و سپس از سوراخ های زهشکی انتهای گلدان خارج می شود.

برای مبارزه با مورچه ها از چه آفت کشی استفاده کنم؟

مبارزه با مورچه های گیاهان آپارتمانی
مبارزه با مورچه های گیاهان آپارتمانی

مورچه ها از دیگر آفات گیاهان آپارتمانی بوده که توسط آلودگی های ایجاد شده ی سایر آفات، جذب گیاهان آپارتمانی شما می شوند.

جالت است بدانید در زمان هجوم مورچه ها، مبارزه ی شما با سایر آفات دیگر سخت می شود زیرا مورچه ها یک لایه حفاظتی برای سایر آفات بوده و به طوری کامل توانایی استعمار کامل خاک را دارند.

بهترین آفت کش گیاهان آپارتمانی برای این آفات، استفاده از تله های اسید بوریک می باشد.

روش های دیگری نظیر استفاده از طعمه مورچه، از دیگر روش های مبارزه با مورچه ها می باشد.

برای درمان حشره دم فنری از چه آفت کشی استفاده کنم؟

مبارزه با حشره دم فنری
مبارزه با حشره دم فنری

دم فنری از آفات گیاهان خانگی برای انسان و حیوانات خانگی بی ضرر بوده و حضور آنها به شدت برای گیاهان آپارتمانی شما آزار دهنده است.

این آفات نیاز به آفت کش گیاهان خانگی نداشته و تنها باید از افزایش بیش از حد رطوبت خاک جلوگیری نمود و در صورت مشاهده ی تجمع آنها، با استفاده از جارو برقی آنها را جارو کشید.

مبارزه با کاترپیلار و لیسک ها

اینگونه آفات گیاهان آپارتمانی به آسانی قابل تشخیص بوده و تنها حالت احتمال هجوم آنها زمانی است که گیاه آپارتمانی خود را به فضای باز منتقل کنید.

بهترین راه مبارزه با این آفات، حذف فیزیکی آنها بوده و نیازی به مصرف آفت کش گیاهان آپارتمانی نیست.

گیاهان در صورت هجوم آفات چه علائمی خواهند داشت؟

زرد شدن برگ (مثل زردی برگ انجیری و زردی برگ دیفن باخیا)، برگ های لکه دار یا سوراخ شده و به صورت کلی تغییر بافت برگ، به معنی هجوم حشرات به گیاهان آپارتمانی شما است در نتیجه می بایست بافت رویشی گیاه را دائما بررسی کرده و از عدم حضور آنها اطمینان حاصل نمایید.

برخی دیگر از آفات گیاهان خانگی تارهای کوچک و پنبه مانندی را بر روی گیاه ایجاد می کنند که می بایست برای جلوگیری از خسارت بیشتر، اقدامی فوری را انجام داد.

از سویی دیگر برخی از آفات گیاهان آپارتمانی لکه های براق و چسبناک را بر روی برگ گیاه ایجاد کرده که به تمامی آفت کش گیاهان خانگی مناسب آنها اشاره شد.

در صورتی که در ارتباط با هر یک از انواع آفات و یا شیوه ی مبارزه با آنها سوالی دارید حتما آن را با در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 8 میانگین امتیازات: 4.1]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy