کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

راهنمای کامل نگهداری سینگونیوم + آموزش درمان همه بیماری های سینگونیوم با سینا فتاح زاده

0
لیست مطالب

اگر می خواهید بابت هزینه ای که کرده اید پشیمان نشوید و به خاطر عشق و علاقه ای که به گیاه سینگونیوم ( Syngonium ) خود دارید از آن به بهترین شکل ممکن نگهداری کنید، لازم است به تمام شرایط ایده آل محیطی و روش های نگهداری این گیاه محبوب آپارتمانی اشراف کامل داشته باشید.

به صورت کلی فراهم کردن شرایط محیطی ایده آل برای نگهداری سینگونیوم ( Syngonium ) کار بسیار آسانی بوده و زحمت چندانی برای شما ندارد زیرا گیاه مذکور به خوبی با درجه حرارت داخل خانه سازگار شده و از جمله گیاهانی محسوب می شود که نیاز به نور مستقیم و یا زیاد خورشید ندارد.

از سویی دیگر در ارتباط با روش های نگهداری گل سینگونیوم می توان گفت گیاه مذکور نیاز به خاکی همیشه مرطوب دارد و در عین حال می بایست برای افزایش رشد آن ماهانه یکبار از کودهای متعادل و ملایم استفاده نمود.

در کنار تمامی نکات گفته شده مواردی نظیر باز نشدن برگها، زرد شدن گیاه، پیدایش لکه های قهوه ای، کمرنگ شدن برگ ها و یا حتی افتادن آنها، خشک شدن گیاه و… نشان از بیمار شدن سینگونیوم دارند به طوری که گاهی اوقات منشا موارد گفته شده از شیوه پرورش ما بوده و می بایست هرچه سریعتر روش نگهداری گیاه سینگونیوم بهبود یابد.

در نقطه مقابل شیوه نادرست پرورش و نگهداری گیاه، در برخی مواقع گل سینگونیوم تحت تاثیر هجوم آفات و بیماری های قارچی قرار گرفته و می بایست با شناسایی علت اصلی برای احیای گیاه اقدامی سازنده را انجام داد.

اگر به تازگی گیاه سینگونیوم خود را خریداری کرده اید و تمایل دارید تا با نحوه هر چه بهتر پرورش گیاهتان آشنا شوید و یا اینکه هم اکنون جهت نگهداری سینگونیوم خود دچار مشکل هستید، پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل با ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید با تمامی رمز و راز نگهداری گل سینگونیوم آشنا شوید و از نگهداری آن برای مدت های طولانی تری (حداقل 10 سال) در منزلتان لذت ببرید.

بهترین زمان و روش آبیاری سینگونیوم چیست ؟

آبیاری سینگونیوم
آبیاری سینگونیوم

بهترین زمان برای آبیاری سینگونیوم وقتی است که مابین دو آبیاری نیمه بالایی خاک گلدان کاملا خشک و به هیچ وجه رطوبتی نداشته باشد.

از سویی دیگر بهترین روش آبیاری گیاه مذکور آن است که در زمان آبدهی به خوبی همه جای خاک مرطوب شده و حتما آب اضافی از پایین گلدان خارج شود زیرا تنها در این حالت است که ما متوجه می شویم ریشه های پایینی گیاه نیز به خوبی ریشه های بالایی، رطوبت موجود را دریافت کرده اند.

بنابر دو نکته اشاره شده شما همراه گرامی سایت پرشیالرن می بایست هر دو الی سه روز یکبار رطوبت سطح خاک سینگونیوم خود را بررسی کنید تا گیاه تان تنها در صورت لزوم آبیاری شود در غیر این صورت، مشکلات آبیاری بیش از حد گریبان گیاه شما را خواهد گرفت.

برای تشخیص رطوبت سطح خاک می توانید از انگشت اشاره دست خود کمک بگیرید به طوری که این انگشت دست وارد خاک شود و رطوبت لایه های بالایی خاک مورد ارزیابی قرار بگیرد.

نگهداری سینگونیوم
نگهداری سینگونیوم

به جرات می توان گفت مهم ترین بخش نگهداری سینگونیوم، آبیاری این گل محبوب آپارتمانی است زیرا زمانی که آبیاری گیاه بیش از اندازه انجام شود، به سرعت ریشه ها پوسیده شده و به دنبال آن برگ های قدیمی تر گیاه میل به زرد شدن پیدا می کنند.

در نقطه مقابل آنچه که اشاره شد گاهی اوقات ریشه های گیاه از رطوبت سیراب نمی شوند زیرا آبیاری آنها با لیوان های کوچکی به ظرفیت 100 سی سی انجام می شود بنابراین جای تعجبی ندارد در چنین شرایطی گیاه در جذب رطوبت دچار مشکل شده و نوک برگ های آن دچار سوختگی حاد شوند.

درجه حرارت آب برای آبیاری سینگونیوم

همان طور که نوشیدن آب بسیار سرد و بسیار گرم برای انسان مضراتی دارد، این قضیه در گیاهان نیز وجود داشته و می تواند به سیستم ریشه ای و آوندهای آنها آسیب های جدی وارد کند.

برای آبیاری سینگونیوم خود همیشه از آب ولرم استفاده کنید تا سیستم ریشه ای گیاه هرگز دچار تنش و یا استرس نشود ( دمای 25 درجه مناسب است ).

املاح دار بودن آب برای آبیاری سینگونیوم

سینگونیوم از جمله گیاهانی محسوب می شود که به املاح دار بودن آب آبیاری خود واکنش منفی نشان نمی دهد و یا به عبارتی دیگر، آسیبی از آن نمی بیند با این حال اگر نسبت به گیاه خود بسیار سخت گیر هستید و می خواهید تمامی شرایط نگهداری گل سینگونیوم تان ایده آل باشد، می توانید از آب معدنی و یا آب جوشیده برای آبیاری سینگونیوم خود استفاده کنید.

بهترین زمان و روش کوددهی سینگونیوم چیست ؟

کود مناسب سینگونیوم
کود مناسب سینگونیوم

سینگونیوم گیاهیست که در 12 ماه سال نیاز به تغذیه اصولی دارد بنابراین شما همراه گرامی سایت پرشیالرن می بایست ماهانه یکبار گیاه خود را با کودهای کامل تغذیه کنید.

علت آنکه خدمت شما عزیزان عرض کردم که ماهانه یکبار گیاه خود را تغذیه کنید آن است که همیشه تغذیه مستمر، کم و اصولی، بهترین نتیجه را برای گیاهان آپارتمانی دارد بنابراین همان طور که اشاره شد بهترین روش کوددهی سینگونیوم یکبار در ماه تغذیه گیاه با کودهای کامل است.

برای نگهداری سینگونیوم خود از کودهایی استفاده کنید که PH آنها در محدوده نرمال بوده و تمامی عناصر ریز و درشت مغذی را دارند.

به عقیده بنده بهتر است اگر ارتفاع گیاه شما بیش از 40 سانتی متر است، از کود سه بیست مایع برای تغذیه آن استفاده کنید به طوری که ماهانه یکبار به اندازه یک قاشق غذاخوری از کود مذکور را در دو لیتر آب بریزید و در اختیار گیاه محبوب خود قرار دهید.

از سویی دیگر اگر ارتفاع گیاه شما کمتر از 40 سانتی متر است، می توانید برای کود دهی سینگونیوم خود از کود مخصوص بنفشه آفریقایی استفاده کنید به طوری که به اندازه یک قاشق مرباخوری از کود مذکور را در دو لیتر آب بریزید و گیاه خود را را با آن تغذیه کنید.

کود دادن زیاد نه تنها باعث رشد سریع سینگونیوم نمی شود بلکه با آسیب زدن به ریشه ها، سرعت رشد گیاه را هم کم می کند بنابراین از شما همراهان تقاضا دارم تنها با دوزهای اشاره شده گیاه خود را تغذیه کنید.

در نقطه آنچه که اشاره شد برخی از افراد اعتقاد دارند که خاک گلدان سینگونیوم شان دارای مواد غذایی بوده و نیازی نیست که از کودهای کامل برای تغذیه گیاه خود استفاده کنند، با این حال باید عرض کنم این فرضیه اشتباه بوده و می تواند به گیاه آسیب برساند.

معمولا تولید کنندگان برای کسب سود بیشتر از خاک های ضعیف برای گلدان گیاهان استفاده می کنند با این حال حتی اگر خاک گلدان نیز کیفیت مطلوبی داشته باشد، عناصر موجود در خاک پس از چندین مرتبه آبیاری سینگونیوم شسته شده و از اتنهای گلدان خارج می شوند.

البته این نکته را هم فراموش نکنیم در همان حین نیز، بخشی از عناصر غذایی توسط ریشه های گیاه جذب خواهند شد.

با توجه به نکات اشاره شده همیشه بهتر است از کودهای شیمیایی کامل و متعادل برای کوددهی سینگونیوم استفاده شود.

برای نگهداری سینگونیوم در خانه به چه مقدار نور خورشید نیاز است ؟

نگهداری گل سینگونیوم
نگهداری گل سینگونیوم

سینگونیوم (Syngonium) از جمله گیاهانی محسوب می شود که در نور غیر مستقیم اما کامل خورشید بهترین راندمان خود را دارد.

اگر می خواهید گیاه تان نور مناسب را دریافت کند، پیشنهاد می کنم آن را با فاصله دو متری از پنجره های نورگیر خانه قرار دهید به طوری که نور آفتاب روزانه هشت ساعت بر روی گیاه تابش داشته باشد.

از آنجایی که زاویه تابش خورشید دائما در حال تغییر است، برای نگهداری سینگونیوم توصیه می شود یک روز در میان 180 درجه گلدان گیاه تان را بچرخانید تا در طی 48 ساعت، تمامی برگ های سینگونیوم به یک اندازه نور خورشید را دریافت کنند.

چگونه متوجه شویم نور محل نگهداری سینگونیوم ما مناسب نیست ؟

زمانی که نور در دسترس گیاه کم باشد، سبزینگی برگ های سینگونیوم کاهش پیدا کرده و رشد گیاه به طور کلی متوقف خواهد شد ( علت این موضوع آن است که میزان فتوسنتز در برگ های گیاه کاهش می یابد ).

در نقطه مقابل آنچه که اشاره شد اگر نور در دسترس گیاه زیاد باشد، روی برگ های سینگونیوم لکه هایی قهوه ای رنگ که حالت سوختگی دارند، به وجود می آید که این لکه ها نه با نظافت از بین می روند و نه استفاده از قارچکش مانع تکثیرشان می شود.

بهترین روش برای آنکه تشخیص دهید نور محل نگهداری گل سینگونیوم تان مناسب می باشد، آن است که دست خود را 50 سانتی متر بالاتر از گیاه بگیرید.

اگر سایه ای که روی برگ های گیاه می افتد بسیار پررنگ باشد، این موضوع نشان می دهد که نور محل نگهداری گیاه زیاد بوده و شما همراه گرامی می بایست کمی فاصله گلدان تا پنجره را افزایش دهید.

در کنار موضوع اشاره شده اگر سایه ای که روی برگ های گیاه می افتد بسیار کم رنگ بوده و یا اصلا رنگی ندارد، شما خواننده گرامی این مقاله می بایست فاصله گلدان تا پنجره را کاهش دهید تا شاهد احیای سینگونیوم خود باشید.

آیا استفاده از نور مصنوعی می تواند کمبود نور سینگونیوم را جبران کند ؟

در پاسخ به پرسش مطرح شده می توان گفت خیر، زیرا لامپ های مصنوعی 10 درصد نور خورشید هم راندمان نداشته و هزینه کردن برای خرید آنها جهت جبران کمبود نور سینگونیوم، به نوعی دور ریختن پول می باشد.

سینگونیوم در چه دمایی بیشترین رشد خود را دارد ؟

سینگونیوم (Syngonium) نه از گیاهان آپارتمانی مقاوم به دمای بالا محسوب می شود و نه از گیاهان مقاوم به سرما، بنابراین برای آنکه دمای سرد رشد گیاه را متوقف نکند و دمای گرم سبب تبخیر و تعرق بیش از حد برگ ها نشود، برای نگهداری سینگونیوم پیشنهاد می شود درجه حرارت خانه همیشه در محدوده 17 تا 27 درجه سانتی گراد باشد.

با توجه به نکاتی که اشاره شد اگر در پرورش سینگونیوم خود در خانه فرد سختگیری هستید، پیشنهاد می شود دماسنج کوچکی را کنار گلدان گیاه قرار دهید تا هرگز نواسانات دمایی به گل محبوب شما آسیبنی نرساند.

  • درجه حرارت سرد چه صدمه ای به گیاه سینگونیوم می زند ؟

زمانی که دمای محل نگهداری گیاه کمتر از 17 درجه سانتی گراد شود، همانطور که اشاره شد رشد سینگونیوم سریعا متوقف شده و برگ های گیاه حالت لوله ای پیدا می کنند.

علت این موضوع آن است که مکانیسم دفاعی در گیاه فعال می شود تا برگها بتوانند با حفظ آب و مواد غذایی کمترین آسیب را ببینند.

  • درجه حرارت بالا چه صدمه ای به گل سینگونیوم می زند ؟

زمانی که دمای محل نگهداری گیاه بیش از 27 درجه سانتی گراد شود، میزان تبخیر و تعرق برگ های گیاه به واسطه سوخت و ساز زیادی که انجام می دهند، بیشتر خواهد شد و اگر موضوع اشاره شده یعنی افزایش دما تدام داشته باشد، خیلی زود برگ های گیاه پژمرده شده و روند احیای سینگونیوم بسیار سخت خواهد شد.

  • آیا ثابت نگه داشتن درجه حرارت به گیاه آسیب می رساند؟

اگر خانه ای مجهز به پکیج های سرمایشی و یا گرمایشی باشد و همیشه درجه حرارت بر روی یک عدد خاص تنظیم شود ( مثل زمانی که دما همیشه 22 درجه است )، این موضوع باعث خواهد شد که گیاه دائما در حال سوخت و ساز باشد و هرگز زمانی برای استراحت خود نداشته باشد، بنابراین برای نگهداری گل سینگونیوم پیشنهاد می شود بین دمای شب و روز خانه همیشه 10 درجه سانتی گراد اختلاف وجود داشته باشد.

معرفی خاک مناسب سینگونیوم + زمان تعویض خاک

خاک مناسب سینگونیوم می بایست سبک و دارای قدرت زهکشی بالا باشد و این بدان معنی است که نباید از خاکبرگ، خاک های باغچه ای، کمپوست ها و …. برای پرورش سینگونیوم استفاده نمود.

ترکیب کوکوپیت، پیت ماس و پرلیت بهترین مخلوط خاک برای سینگونیوم هستند از این رو توصیه می شود اگر قصد تعویض خاک گیاه را دارید، حتما از این ترکیب پیشنهادی برای نگهداری گیاه محبوب خود استفاده کنید.

  • چگونه متوجه شویم خاک فعلی برای نگهداری گیاه مان مناسب نیست ؟

اگر بعد از آبیاری سینگونیوم مشاهده می کنید که آب زیر 15 ثانیه از انتهای گلدان خارج می شود و یا به مدت 40 تا 50 ثانیه همچنان به حالت راکد روی سطح خاک باقی می ماند، تردید نداشته باشید که خاک فعلی برای نگهداری گل سینگونیوم (Syngonium) شما مناسب نیست ( یا خاک فرسوده شده و یا بافت آن از نوع سنگین است ) از این رو پیشنهاد می شود از خاک مناسب گل سینگونیوم پیشنهادی همین مقاله برای پرورش گیاه خود استفاده نمایید.

  • کوکوپیت و پیت ماس و پرلیت را چگونه با یکدیگر مخلوط کنیم ؟

بهترین روش ترکیب کوکویت، پیت ماس و پرلیت آن است که در قدم اول نصف فضای گلدان ( یعنی 50 درصد ) را با کوکوپیت پر کنید ( از پایین به بالا شروع کنید ).

سپس، نصف فضای باقی مانده را به دو قسمت تقسیم کرده ( که هر کدام 25 درصد می شود ) و آنها را با پیت ماس و پرلیت پر کنید.

در نهایت لایه های به وجود آمده خاک را به خوبی مخلوط کنید تا خاک مخصوص سینگونیوم شما ساخته شود. هم اکنون می توانید با خیالی آسوده گیاه خود را با همان عمق قبلی اش داخل خاک بکارید.

  • آیا نیازی هست قبل از کاشت گیاه در خاک جدید ریشه های سینگونیوم را هرس و یا ضدعفونی کنیم ؟

در صورتی که مشاهده می کنید بخشی از ریشه های گیاه نرم، قهوه ای و یا سیاه شده اند، می توانید آنها را هرس کرده و یا مقداری قارچکش روی شان اسپری نمایید.

اگر تصمیم به هرس ریشه های سینگونیوم خود دارید، حتما به این نکته توجه داشته باشید که پس از هرس ریشه ها چون از تعداد آنها کاسته می شود، می بایست منبعد در آبیاری سینگونیوم خود با دقت بیشتری عمل کنید.

  • در خرید خاک مناسب گیاه به چه نکاتی توجه کنیم ؟

در خرید خاک مناسب گیاه سینگونیوم توجه نمایید که EC کوکوپیت خریداری شده حتما 0/5 باشد و در آن بلورهای نمک مانند وجود نداشته باشد. بلورهای نمک مانند برای افزایش وزن خاک بوده و صرفا جهت حقه بازی است.

میزان تقلب در پیت ماس و پرلیت بسیار کم است بنابراین هم برندهای خارجی و هم برندهای داخلی از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و جهت خرید آنها نیازی نیست به نکته خاصی توجه داشته باشید.

همه چیز در مورد تعویض گلدان سینگونیوم

تعویض گلدان سینگونیوم
تعویض گلدان سینگونیوم

بهترین زمان برای تعویض گلدان سینگونیوم وقتی که است که ریشه های گیاه از پایین گلدان و یا از روی سطح خاک بیرون آمده باشند.

در چنین حالاتی شما می بایست هر زمانی از سال که باشد، سریعا گلدان گیاه محبوب خود را تعویض کنید.

بنابر نکاتی که در راستای نگهداری سینگونیوم اشاره شد اگر گیاهتان نیاز به تعویض گلدان داشت، پیشنهاد می شود گلدان جدید تنها دو سایز از گلدان قبلی سینگونیوم شما بزرگتر باشد زیرا استفاده از گلدان های خیلی بزرگ به معنای استفاده بیشتر از خاک و همچنین آبدهی بیش از حد خواهد بود که وجود هر دوی آنها می تواند خسارات جبران ناپذیری را به گیاه شما وارد کند.

در زمان خرید محصول جهت تعویض گلدان سینگونیوم به این نکته توجه داشته باشید که گلدان انتخابی حداقل 5 سوراخ جهت زهکشی آب اضافی داشته باشد تا آب بدون هیچ دردسری از انتهای گلدان خارج شود و حالت راکد به خود نگیرد.

  • آِیا پس از تعویض گلدان ممکن است گیاه مان دچار استرس و یا تنشی شود ؟

بله، پس از تعویض گلدان درصد بالایی وجود دارد که گیاه شما درگیر استرس ناشی از این موضوع شود. البته این موضوع جای هیچگونه نگرانی نداشته و در حالتی که تمامی شرایط نگهداری گل سینگونیوم مناسب باشد، گیاه شما ظرف یک ماه از استرس به وجود آمده عبور خواهد کرد.

در صورتی که تمایل دارید دوران استرس تعویض گلدان گیاهتان زودتر طی شود، می توانید از محلول های ضد تنش مانند مگافول استفاده کنید.

ریز تا درشت غبارپاشی سینگونیوم و روش های افزایش رطوبت محل نگهداری گیاه

غبارپاشی سینگونیوم
غبارپاشی سینگونیوم

به صورت کلی برای افزایش رطوبت محل نگهداری گیاه صحیح نیست که غبارپاشی سینگونیوم انجام شود زیرا انجام این کار سبب هجوم بیماری های قارچی به گیاه خواهد شد.

زمانی که آب را روی برگ های سینگونیوم اسپری می کنید، این کار سبب ایجاد یک بستر مرطوب برای رشد و تکثیر قارچ های عفونی خواهد شد.

امروزه ما می دانیم زمانی یک گیاه تحت حمله قارچ ها قرار می گیرد که بستر مرطوب و درجه حرارت خنک برای رشد و تکثیر این عوامل بیماری زا وجود داشته باشد.

سوای نکته اشاره شده غبارپاشی گیاه تنها برای چند ساعت رطوبت محیط را بالا می برد و این موضوع در حالیست که سینگونیوم از جمله گیاهانی محسوب می شود که در 24 ساعت شبانه روز نیاز به رطوبت محیطی نسبتا بالا ( حدود 50 درصد ) دارد.

با توجه به موارد گفته شده برای افزایش رطوبت محل نگهداری سینگونیوم پیشنهاد می شود با ساختن جزیره و یا استفاده از رطوبت سازهای برقی مانند دستگاه بخور، هوای اطراف گیاه خود را مرطوب کنید.

  • تا به حال چندین بار غبارپاشی سینگونیوم را انجام داده ام و گیاهم بیماری شده است، برای احیای سینگونیوم خود چه کاری انجام دهم ؟

ما زمانی می توانیم بگوییم که سینگونیوم از غبارپاشی آسیب دیده است که روی برگ های گیاه لکه های آبکی سیاه و قهوه ای رنگی ظاهر و دور این لکه ها، توسط نوار زرد رنگی احاطه شده باشد.

در چنین شرایطی راه حل احیای سینگونیوم بسیار ساده است و تنها کافیست قارچکش کاربندازیم را تهیه کنید و از آن بنابر توصیه سازنده محصول برای درمان گیاه خود استفاده کنید.

  • آیا نیازی هست برگ های آسیب دیده را هرس کنم ؟

خیر، همان استفاده از قارچکش سبب احیای گیاه شما خواهد شد. در چنین شرایطی بهتر است هرگز برگ های آسیب دیده گیاه هرس نشوند چون حتی اگر بخش کوچکی از یک برگ همچنان سالم باشد، می تواند با عمل فتوسنتز برای رشد گیاه انرژی تولید کند.

آموزش پرپشت شدن سینگونیوم با رعایت چند نکته ساده

پرپشت شدن سینگونیوم
پرپشت شدن سینگونیوم

برای پرپشت شدن سینگونیوم (Syngonium) در درجه اول لازم است تمامی شرایط ایده آل محیطی و نگهداری را برای گیاه محبوب خود فراهم کنیم به طوری که سینگونیوم ترغیب به رشد حداکثری اش شود و با هرس شدن به موقع، ظاهری پرپشت و شاداب داشته باشد.

  • نور محل نگهداری

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، نور نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه شاخه و برگ های گیاه سینگونیوم دارد به طوری که اثر نور بر رشد گیاه آنقدر زیاد است که با هیچ چیزی نمی توان مقایسه اش کرد.

اگر نور محل نگهداری سینگونیوم مناسب باشد، گیاه ترغیب به رشد حداکثری اش شده و شاخه و برگ های زیادی تولید می کند بنابراین تنها در چنین وضعیتی است که می توان انتظارات بالایی از گیاه داشت.

سینگونیوم گیاهیست که در طول روز نیاز به هشت ساعت نور مناسب و غیر مستقیم خورشید دارد بنابراین اگر گیاه شما هم اکنون هشت ساعت نور را در رو دریافت نمی کند، بهتر است هر چه زودتر محل نگهداری آن را در خانه عوض کنید.

زمانی که صحبت از نور مناسب می شود منظور آن است که فاصله گلدان گیاه تا پنجره های نورگیر خانه حدودا دو متر باشد و گیاه از طلوع تا غروب آفتاب از نور خورشید بهره ببرد.

در کنار نکته ای که اشاره شد باید گفت زمانی که صحبت از نور غیر مستقیم می شود منظور آن است که نور خورشید از یک پرده شفاف عبور کرده و روی برگ های سینگونیوم تابش داشته باشد.

نگهداری گل سینگونیوم سبز
نگهداری گل سینگونیوم سبز
  • درجه حرارت مناسب

همانطور که پیشتر اشاره کردیم گل سینگونیوم در طیف دمایی 17 تا 27 درجه سانتی گراد بهترین عمکلرد خود را دارد.

شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که درجه حرارت ارتباطی با پرپشت شدن سینگونیوم نداشته باشد با این حال باید عرض کنم که این فرضیه کاملا اشتباده بوده و دما تاثیر به سزایی در پرپشت شدن ظاهر گیاه دارد.

نوسانات دمایی شدید با توجه به اینکه به گیاه استرس وارد می کنند، می توانند تا مدت ها رشد سینگونیوم را تحت تاثیر قرار شده و از پرپشت شدن آن جلوگیری کنند.

بنابراین در چنینی شرایطی طبیعی است که گیاه سرگرم درمان استرس خود باشد تا اینکه بخواهد بر روی رشد شاخه و برگهایش تمرکز کند.

برای افزایش سرعت رشد سینگونیوم پیشنهاد می شود همیشه دما را در محدوده اشاره شده نگه دارید و هرگز برای آنکه گیاه تان هوای تازه بخورد، پنجره های خانه را برای آن باز نکنید.

سوای آنچه که اشاره شد با توجه به چهار فصل بودن کشور ایران پیشنهاد می شود هرگز از گلدان گیاه در معرض سیستم های سرمایشی و یا گرماشی نگهداری نشود زیرا این سیستم ها با تولید بادهای سرد و گرم و اصابت آن با گیاه، رشد سینگونیوم را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهند.

نگهداری سینگونیوم صورتی
نگهداری سینگونیوم صورتی
  • استفاده از کود مناسب برای افزایش شاخه و برگ های گیاه

اگر با مقالات قبلی بنده در سایت پرشیالرن آشنا باشید حتما می دانید که بنده بارها روی این موضوع تاکید داشته ام که با آب و خشک و خالی نمی توان از مهمانان خانه که گیاهان آپارتمانی باشند، نگهداری نمود و از آنها انتظار رشد بیش از حد را داشت.

سینگونیوم گیاهیست که در 12 ماه سال نیاز به تغذیه اصولی و مداوم دارد بنابراین برای آنکه شاهد پرپشت شدن سینگونیوم خود باشید، پیشنهاد می شود ماهانه یکبار گیاه محبوب خود را با کودهای کاملی مانند کود سه بیست مایع و یا کود 10 10 10 تغذیه کنید.

هر یک از عناصر غذایی نقش جداگانه ای در افزایش برگ، شاخه و به طور کلی رشد گیاه دارند. به طور مثال عنصر نیتروژن در افزایش برگ دهی سینگونیوم و همچنین افزایش ارتفاع گیاه نقش موثری دارد و یا به عنوان مثالی دیگر، عنصر فسفر سبب افزایش ریشه دهی سینگونیوم می شود که به دنبال آن جذب آب و مواد غذایی افزایش داشته و رشد گیاه به صورت تصاعدی بالا می رود.

آبیاری اصولی و نقش آن در پرپشت شدن سینگونیوم

زمانی که آبیاری سینگونیوم بیش از حد لازم و یا معین باشد، طبیعی است در چنین شرایطی ریشه ها دائما غوطه ور در آب باشند و به مرور زمان پوسیده شوند.

با توجه به نکته ای که در ارتباط با نگهداری گل سینگونیوم اشاره شد نتیجه می گیریم زمانی که ریشه ها پوسیده شوند، روند جذب آب و مواد غذایی دچار مشکل شده و گیاه عمکرد مناسبی نخواهد داشت.

از سویی دیگر زمانی که آبیاری گل سینگونیوم بسیار کم یا ناچیز باشد، آوندها در جذب و انتقال رطوبت به برگ ها دچار مشکل شده که به واسطه آن گیاه استرس شدیدی را تجربه خواهد کرد.

اگر می خواهید شاهد پرپشت شدن سینگونیوم خود باشید، توصیه می شود هر دو الی سه روز یکبار رطوبت 15 سانتی متر بالای خاک گلدان گیاهتان را بررسی کنید تا سینگونیوم شما تنها در صورت لزوم آبیاری شود.

در کنار نکته اشاره شده بهتر است آب آبیاری آرام آرام روی خاک گیاه ریخته شود و این روند تا جایی که آب اضافی از انتهای گلدان خارج شود، ادامه یابد زیرا تنها در این حالت است که ریشه هایی پایینی هم سیراب شده و راندمان جذب رطوبت در خاک بالا می رود.

ایران کشوری چهار فصل است و هر فصل طیف نور و دمایی متفاوتی دارد بنابراین نه بنده و نه هیچکس دیگری به شما نمی تواند برنامه ای مناسب برای آبیاری گیاهانتان ارائه دهد در نتیجه پیشنهاد می شود هر دو الی سه روز یکبار 20 ثانیه برای گل محبوب خود وقت بگذارید و رطوبت بالای خاک آن را بررسی کنید تا خدایی نکرده آسیبی از سمت و سوی آبیاری نامناسب گریبان گیاه شما را نگیرد.

نگهداری سینگونیوم مخملی
نگهداری سینگونیوم مخملی
  • برای حفظ ظاهر پرپشت چگونه گیاه سینگونیوم را هرس کنیم ؟

برای پر شاخ و برگ شدن گیاه سینگونیوم می توان نوک ساقه های بلند این گیاه را در هر فصلی جدا و یا هرس نمود.

هرس سینگونیوم به زبان ساده

هرس سینگونیوم ( Syngonium ) باعث می شود تا انرژی در وسط پایه گیاه متمرکز شده و به طرفین آن هدایت نشود بنابراین شما می توانید در همه ی 12 ماه سال نوک ساقه های بلند این گیاه را هرس کنید.

آموزش درمان آفت سینگونیوم + معرفی روش های پیشگیری

آموزش درمان آفت سینگونیوم
آموزش درمان آفت سینگونیوم

زمانی می توانیم بگوییم که گیاه سینگونیوم تحت تاثیر هجوم آفات قرار گرفته است که پشت و روی برگ های گیاه چسبناک و یا روی آنها نقاط عسلک مانند به وجود آمده باشد. در چنین شرایطی اگر گیاه درمان نشود، ممکن است کار به جایی برسد که شاهد سوراخ شدن برگ سینگونیوم خود باشیم.

برگ های گل سینگونیوم جذابیت بسیار زیادی برای حشرات موذی دارند به طوری که این آفات خود را به برگ های گیاه رسانده و از شیره داخل آنها برای ادامه حیات خود تغذیه می کنند.

اگر شاهد چسبناک شدن برگ سینگونیوم خود هستید و یا می بینید که حشرات آزادانه روی گیاه شما قدم می زنند، کافیست هر چه زودتر سم کنفیدور را برای درمان آفت سینگونیوم تهیه کنید و از آن بنابر توصیه سازنده محصول برای درمان گیاهتان استفاده کنید.

هر چند که تعداد دفعات مصرف سم کنفیدور بسته به میزان آسیب دیدن گیاه شما است، اما همواره سه مرتبه استفاده از این سم به فاصله هر 14 روز یکبار، پاسخ مناسبی به حشرات موذی خواهد داد.

  • چه روش هایی برای پیشگیری از هجوم آفت سینگونیوم وجود دارد ؟

در ارتباط با شرایط نگهداری سینگونیوم و همچنین در پاسخ به پرسش مطرح شده می توان گفت اگر ماهانه یکبار برگ های گیاهتان را با شامپوهای بدون اسانس ( مانند شامپو بچه ) شستشو دهید، هرگز گیاه شما تحت تاثیر هجوم آفت قرار نخواهد گرفت.

از سویی دیگر اگر تمایل به شستشوی برگ های گیاه خود ندارید و انجام این کار برای شما سخت است، می توانید ماهانه یکبار پشت و روی برگ های گل سینگونیوم خود را با الکل های متیلیک و یا اتیلیک ضدعفونی نمایید.

  • حشرات را داخل خاک گلدان مشاهده می کنم اکنون برای احیای سینگونیوم خود چه کار انجام دهم ؟

اگر مشاهده می کنید که آفات داخل خاک گلدان هستند و از آنجا خود را به برگ های گیاه رسانده و به آنها آسیب می رسانند، دو راهکار برای رها شدن گیاه از این مشکل و احیای سینگونیوم وجود دارد.

احیای سینگونیوم
احیای سینگونیوم

راهکار اول این است که هرچه زودتر سم مالاتیون رو تهیه کرده و مقداری از آن را در آب آبیاری گیاه بریزید و در اختیار گیاه خود قرار دهید.

انجام این کار سبب از بین رفتن کلیه حشرات داخل خاک خواهد شد اما این موضوع را فراموش نکنید که استفاده از مواد شیمیایی نیز خساراتی را برای گیاه شما در پی خواهد داشت.

از جمله این خسارت ها می توان به آسیب دیدن سیستم ریشه ای گیاه و همچنین به هم ریختن PH خاک اشاره نمود بنابراین بهتر است دو روز بعد از استفاده از سم، خاک گلدان گیاه خود را به مدت 5 دقیقه با آب ولرم شسشتو دهید.

راهکار دوم در راستای طرز نگهداری گل سینگونیوم و از بین بردن حشرات داخل خاک این است که کلا خاک گلدان را تعویض کنید و با استفاده از خاک جدید، مشکل آفت سینگونیوم خود را برطرف کنید.

آموزش درمان قارچی شدن سینگونیوم + معرفی روش پیشگیری

آموزش درمان قارچی شدن سینگونیوم
آموزش درمان قارچی شدن سینگونیوم

زمانی می توانیم بگوییم که با مشکل قارچی شدن سینگونیوم دست و پنجه نرم می کنیم که روی برگ های گیاه لکه های سیاه و قهوه ای به وجود آمده باشد و دور این لکه ها را، نواری زرد رنگ احاطه کرده باشد.

لازم به ذکر است لکه های عفونی می توانند اندازه های متفاوتی داشته باشند و در جای جای برگ های گیاه قابل رویت باشند.

سوای آنچه که اشاره شد باید این نکته را هم اضافه کنم که این لکه های قارچی به هیچ وجه با نظافت از روی بافت رویشی گیاه پاک نمی شوند.

اگر با توجه به موارد اشاره شده شاهد قارچی شدن سینگونیوم خود هستید، برای احیای سینگونیوم تان پیشنهاد می کنم هر چه سریعتر قارچکش کاربندازیم را تهیه کنید و از آن بنابر توصیه تولید کننده محصول برای درمان گیاه خود استفاده کنید.

معمولا تولید کنندگان این قارچکش پیشنهاد می کنند که به اندازه نصف یک قاشق مرباخوری از این محصول در 1/5 لیتر آب آبیاری حل شده و روی برگ های آسیب دیده و سالم گیاه اسپری شود.

  • آیا تا رفع کامل بیماری گیاه نیازی هست آن را قرنطینه کنم ؟

بله در صورتی که گیاه شما از بیماری رنج می برد و شما از گیاهان دیگری در خانه تان مراقبت می کنید، بهتر است تا پایان درمان سینگونیوم، گیاه مذکور در شرایط قرنطینه باشد.

  • چرا گیاه سینگونیوم ما قارچی می شود ؟

غبارپاشی سینگونیوم، باد، حشرات، وجود یک گیاه آلوده در کنار گل سینگونیوم از جمله عواملی هستند که باعث قارچی شدن گل سینگونیوم می شوند با این حال راه حل درمان و احیای گیاه همانیست که چند خط بالاتر به آن اشاره داشتم.

  • چه روش هایی برای پیشگیری از قارچی شدن گیاه وجود دارد؟

در ارتباط با نحوه نگهداری سینگونیوم و همچنین در پاسخ به پرسش مطرح شده باید گفت همانقدر که محیط خانه برای گیاه بسته باشد ( منظور باز و بسته کردن پنجره هاست ) و از غبارپاشی سینگونیوم صرف نظر شود، برای قارچی نشدن گیاه سینگونیوم کافی خواهد بود ( البته جز حالتی که یک گیاه بیمار کنار سینگونیوم شما وجود داشته باشد ).

علت باز نشدن برگ سینگونیوم چیست و چگونه گیاه خود را درمان کنیم ؟

علت باز نشدن برگ سینگونیوم
علت باز نشدن برگ سینگونیوم

باز نشدن برگ سینگونیوم دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به نور کم محل نگهداری گل سینگونیوم، کوددهی غیر اصولی و همچنین آبیاری نامنظم و اشتباه اشاره نمود.

بنابر اهمیت تک به تک موارد گفته شده ما در ادامه این مقاله از سایت پرشیالرن، تمامی دلایل و یا علت باز نشدن برگ سینگونیوم را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد تا به آسانی بتوانید دلیل اصلی مشکل گیاه محبوب خود را تشخیص دهید و با استفاده از راه حل درمانی مناسب، هر چه سریعتر آن را احیا کنید.

نور کم محل نگهداری چه ارتباطی با باز نشدن برگ سینگونیوم دارد ؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، سینگونیوم گیاهیست که در طول روز نیاز به هشت ساعت نور کامل و غیر مستقیم و خورشید دارد.

زمانی که نور محل نگهداری گیاه کم باشد، راندمان فتوسنتز در برگهای گیاه کاهش پیدا کرده و انرژی بسیار کمی در خود گیاه تولید می شود و دقیقا به واسطه همین موضوع است که نور کم سبب باز نشدن برگ تمامی گیاهان منجمله سینگونیوم می شود.

اگر فاصله گلدان سینگونیوم شما تا پنجره بیشتر از دو متر است و یا گیاهتان در طول روز کمتر از هشت ساعت نور خورشید را دریافت می کند، تردید نداشته باشید که علت باز نشدن برگ سینگونیوم شما به خاطر شرایط نوری نامناسب گیاهتان می باشد.

راه حل احیای سینگونیوم به خاطر کمبود نور بسیار ساده است و تنها کافیست به گیاه خود محبت بیشتری داشته باشید و با جا به جایی گلدانش، برای آن نور بیشتری فراهم کنید.

اگر قصد تغییر مکان گلدان گیاه خود را دارید، حتما این کار را بعد از غروب آفتاب انجام دهید تا گیاه شما دچار استرس بیشتری نشود.

کود دادن غیر اصولی چگونه باعث باز نشدن برگ های گیاه می شود ؟

عناصر غذایی هم مانند نور خورشید برای گیاهان انرژی تامین می کنند و سبب می شوند تا گیاهان رشد بیشتری داشته باشند.

بنابر نکته ای که اشاره شد اگر گیاه خود را ماهانه یکبار با کودهای کامل و متعادل تغذیه نمی کنید، شک نداشته باشید که علت باز نشدن برگهای سینگونیوم شما به خاطر کمبود مواد غذایی خاک می باشد.

راه حل احیای سینگونیوم به خاطر کمبود عناصر غذایی بسیار ساده است و تنها کافیست هر چه سریعتر یک کود کامل نظیر کود سه بیست را تهیه کنید واز آن بنابر توصیه سازنده محصول، برای درمان سینگونیوم خود استفاده کنید.

برای آنکه تعادل PH خاک حفظ و از سوختگی ریشه ها و نوک برگ های گیاه جلوگیری شود، پیشنهاد می کنم پس از سه مرتبه کوددهی، حتما به مدت 5 دقیقه خاک گلدان را با آب ولرم شستشو دهید تا نمک های اضافی از انتهای گلدان گیاه خارج شوند.

آبیاری نامنظم و نقش آن در باز نشدن برگ سینگونیوم

به جرات می توان گفت مهم ترین بخش نگهداری سینگونیوم، آبیاری اصولی و منظم گیاه می باشد به طوری که اگر در این بخش مشکلی وجود داشته باشد، سریعا گیاه دچار استرس شده و واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهد.

هم آبیاری زیاد و هم آبیاری کم هر دو از دلایل و یا علت باز نشدن برگ سینگونیوم هستند به شکلی که اگر آبیاری گیاه بسیار کم باشد، رطوبت به خوبی در بافت رویشی گیاه جریان نخواهد داشت و از سویی دیگر اگر میزان آبیاری گیاه بسیار زیاد باشد، ریشه های سینگونیوم پوسیده شده و در جذب آب و مواد غذایی موفق عمل نمی کنند.

بهترین روش آبیاری سینگونیوم آن است که در زمان آبدهی به خوبی همه جای خاک گلدان مرطوب شده ( کناره ها و وسط ) و حتما آب اضافی از انتهای گلدان خارج شود.

از سویی دیگر بهترین زمان برای آبیاری سینگونیوم وقتی که که نیمه بالایی خاک گلدان کاملا خشک باشد و هیچگونه رطوبتی نداشته باشد.

بنابر نکاتی که اشاره شد راه حل احیای سینگونیوم به علت کمبود رطوبت بسیار ساده است و تنها کافیست گیاه را نسبت به قبل بیشتر آبیاری کنید به طوری که قبل از آبیاری سطح خاک کاملا خشک و پس از آبیاری، شاهد خروج آب اضافی از انتهای گلدان گیاه محبوب تان باشید.

در نقطه مقابل آنچه که اشاره شد اگر اطمینان دارید گیاه خود را بیش از حد آبیاری کرده اید، راه حل درمان سینگونیوم این است که گیاه را از گلدانش خارج کرده و ریشه های پوسیده و نرم آن را هرس کنید.

پس از هرس ریشه ها، گیاه را با همان عمق قبلی خود بکارید و خاک را مرطوب کنید.

تعویض گلدان و خاک

اگر هیچ یک از موارد بالا علت باز نشدن برگ سینگونیوم شما نبود، بهتر است در قدم بعدی وضعیت خاک و گلدان گیاهتان را بررسی کنید.

اگر بیش از دو سال هست که از گل سینگونیوم خود مراقبت می کنید و در طی این مدت گلدانش آن تعویض نکرده اید، برای احیای سینگونیوم خود می بایست هر چه سریعتر گلدان گیاه محبوبتان را تعویض کنید به طوری که گلدان جدید گیاه، تنها دو سایز از گلدان قبلی اش بزرگتر باشد.

زمانی که فضای گلدان برای رشد و توسعه ریشه ها کوچک باشد، ریشه ها در هم تنیده شده و به درستی رطوبت و عناصر غذایی را جذب نمی کنند و دقیقا به خاطر همین موضوع است که شما شاهد بیمار شدن گیاه خود می شوید.

از سویی دیگر اگر در زمان آبیاری گیاهتان مشاهده می کنید که آب اضافی زیر 15 الی 20 ثانیه از انتهای گلدان خارج می شود، تردید نداشته باشید که مشکل اصلی گیاه شما از زهکشی زیاد خاک نشات می گیرد بنابراین برای درمان سینگونیوم کافیست هر چه زودتر خاک گلدان گیاه را تعویض نمایید.

افتادگی برگ سینگونیوم چه دلایلی دارد و چگونه گیاه خود را احیا کنیم ؟

علت افتادگی برگ سینگونیوم
علت افتادگی برگ سینگونیوم

افتادگی برگ سینگونیوم نیز مانند مورد قبلی دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به درجه حرارت نامناسب و همچنین آبیاری غیر اصولی گیاه اشاره نمود.

بنابر اهمیت دو مورد گفته شده، ما در ادامه این مقاله از سایت پرشیالرن تمامی دلایل و یا علت افتادگی برگ سینگونیوم را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد تا به آسانی بتوانید علت اصلی مشکل گیاه محبوب خود را تشخیص دهید و با استفاده از راه درمانی مناسب، هر چه زودتر شاهد احیای سینگونیوم خود باشید.

  • درجه حرارت نامناسب چگونه باعث افتادگی برگ های گیاه می شود؟

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم سینگونیوم به علت سازگار بودن با شرایط استوایی در محدوده دمایی 17 تا 27 درجه سانتی گراد بهترین عملکرد و یا راندمان خود را دارد.

دمای کمتر از 17 درجه سانتی گراد، سبب توقف رشد و همچنین لوله شدن برگ های سینگونیوم خواهد شد اما از سویی دیگر آنچه که علت افتادگی یا پژمردگی برگ سینگونیوم شما است، افزایش درجه حرارت به بیش از حد معین می باشد.

زمانی که درجه حرارت محل نگهداری گل سینگونیوم بیش از 27 درجه سانتی گراد شود، برگ های گیاه تبخیر و تعرق زیادی انجام داده که به واسطه همین موضوع رطوبت زیادی از داخل آنها کاسته می شود.

راه حل درمان سینگونیوم به واسطه درجه حرارت بالا بسیار ساده است و تنها کافیست گیاه را به محل خنک تری منتقل کنید تا هر چه زودتر با شرایط جدیدش سازگار شود و به شرایط پیشین خود بازگردد.

آبیاری غیر اصولی چه ارتباطی با افتادگی برگ سینگونیوم دارد ؟

هم آبیاری زیاد و هم آبیاری کم هر دو از دلایل و یا علت افتادگی برگ سینگونیوم هستند به طوری که اگر میزان آبیاری گیاه بسیار کم باشد، رطوبت به خوبی داخل برگ های گیاه جریان نخواهد داشت و دقیقا به خاطر همین خاطر موضوع، گیاه وارد دورانی پر از تنش یا استرس خواهد شد.

از سویی دیگر زمانی که آبیاری گیاه بسیار زیاد باشد، محیط خاک مملو از رطوبت اضافی شده و اکسیژن رسانی به ریشه های گیاه کاهش می یابد و به دقیقا به واسطه همین موضوع، ریشه ها پوسیده شده و در جذب آب و موادغذایی دچار مشکل می شوند.

بهترین روش آبیاری سینگونیوم آن است که در زمان آب دهی به خوبی همه جای خاک گلدان خیس شود و حتما آب اضافی بعد از چند ثانیه از انتهای گلدان خارج شود.

در کنار موضوعی که اشاره کردیم، بهترین زمان برای آبیاری سینگونیوم وقتی است که نیمه بالایی خاک گلدان خشک شده و هیچگونه رطوبتی نداشته باشد.

با توجه به مواردی که اشاره شد اگر اطمینان دارید علت افتادگی برگ سینگونیوم شما به خاطر آبیاری نامناسب گیاهتان است، احیای سینگونیوم بسیار ساده خواهد بود به طوری که اگر میزان آبدهی گیاه کم بوده است، کافیست برای نجاب گیاه محبوبتان تعداد دفعات آبیاری آن را بیشتر کنید.

از سویی دیگر اگر اطمینان دارید گیاه شما از مشکلات آبیاری بیش از حد رنج می برد، برای درمانش کافیست کمی آبیاری آن را کاهش دهید و با استفاده از قارچکش کاربندازیم، ریشه های آن را ضدعفونی نمایید (البته بنابر توصیه تولید کننده محصول).

آبیاری اصولی مهمترین اصل نگهداری سینگونیوم در محیط خانه می باشد بنابراین پیشنهاد می کنم در آبیاری گیاه محبوب خود با دقت بیشتری نسبت به گذشته عمل نمایید.

علت زرد شدن نوک برگ سینگونیوم چیست و چگونه گیاه خود را درمان کنیم ؟

علت زرد شدن نوک برگ سینگونیوم
علت زرد شدن نوک برگ سینگونیوم

زرد شدن نوک برگ سینگونیوم نیز مانند تمامی موارد قبلی دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به آبیاری زیاد و کیفیت پایین خاک گلدان اشاره نمود.

بنابر اهمیت دو مورد گفته شده، ما در ادامه این مقاله از سایت پرشیالرن تمامی دلایل و یا علت زرد شدن نوک برگ سینگونیوم را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد تا به آسانی بتوانید علت اصلی مشکل گیاه محبوب خود را تشخیص دهید و با استفاده از راه درمانی مناسب، هر چه زودتر شاهد احیای سینگونیوم خود باشید.

  • آبیاری زیاد چگونه باعث زرد شدن نوک برگ های گیاه می شود ؟

سینگونیوم از جمله گیاهانی محسوب می شود که نیازی به آبیاری پی در پی و یا مکرر ندارد و همین قدر که گیاه هر چند وقت یکبار اما به شیوه ای اصولی آبیاری شود، برای آن کافی خواهد بود.

بهترین زمان برای آبیاری سینگونیوم وقتی است که سطح خاک گلدان به طور کامل خشک و هرگز رطوبتی نداشته باشد که بر اساس این حالت آبیاری، شما همراه گرامی سایت پرشیالرن می بایست هر سه روز یکبار می بایست رطوبت سطح خاک گیاه خود را بررسی کنید تا سینگونیوم شما تنها در صورت لزوم آبیاری شود.

از سویی دیگر در نگهداری سینگونیوم بهترین حالت آبیاری گیاه مذکور آن است که در زمان آبدهی به خوبی همه جای خاک گلدان مرطوب و این روند تا جایی ادامه یابد که آب اضافی از پایین گلدان خارج شود.

با توجه به نوع آبیاری که برای سینگونیوم اشاره شد اگر شما خواننده گرامی این مقاله رطوبت سطح خاک را بررسی نمی کنید و بر اساس یک دستور العمل خاص گیاه خود را آبیاری می کنید ( مثل زمانی که تصمیم می گیرید هر جمعه گیاه خود را آبیاری کنید )، شک نداشته باشید که علت زرد شدن نوک برگ سینگونیوم شما به خاطر همین آبیاری بیش از حد گیاهتان می باشد.

راه حل درمان سینگونیوم به واسطه آبیاری زیاد بسیار ساده است و تنها کافیست گیاه را از گلدانش خارج کنید و تمامی ریشه های آسیب دیده و پوسیده آن را تا نقطه سالم هرس کنید.

پس از هرس ریشه های آسیب دیده، روی ریشه های سالم گیاه مقداری قارچکش کاربندازیم یا اوکسی کلرور مس اسپری نمایید و سپس گیاه را با همان عمق قبلی کاشت خود، داخل خاک بکارید.

با طی شدن تمامی این مراحل، حتما به این نکته توجه داشته باشید که گیاه شما بخشی از ریشه هایش را از دست داده است بنابراین الزامیست که نسبت به قبل میزان آبیاری سینگونیوم خود را کاهش دهید.

کیفیت پایین خاک و زرد شدن نوک برگ سینگونیوم

با توجه به نکته ای که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم اگر مشکل گیاه شما از آبیاری زیاد نشات نمی گیرد، تردید نداشته باشید که علت زرد شدن نوک برگ سینگونیوم شما به خاطر کیفیت پایین خاک گلدان گیاهتان می باشد.

اگر در زمان آبیاری سینگونیوم تان مشاهده می کنید که آب اضافی بیشتر از 40 ثانیه زمان می برد که از پایین گلدان خارج شود، شک نداشته باشید که می بایست برای احیای سینگونیوم خود هر چه زودتر خاک گلدان گیاه محبوبتان را تعویض نمایید.

زمانی که خاک گلدان سنگین باشد و یا به عبارتی دیگر برای نگهداری گل سینگونیوم مناسب نباشد، پس از آبیاری رطوبت زیادی در اطراف ریشه های گیاه جمع می شود که به واسطه آن ریشه ها به مرور زمان پوسیده شده و در جذب آب و مواد غذایی موفق عمل نمی کنند.

خاک مناسب سینگونیوم خاکیست که در زهکشی آب اضافی به خوبی عمل کند و بافت آن به حالت لومی باشد.

ترکیب کوکوپیت + پیت ماس و پرلیت، بهترین ترکیب خاک برای نگهداری گیاه سینگونیوم هستند بنابراین پیشنهاد می شود تا فرصت هست سریعا خاک گلدان گیاهتان را تعویض نموده و آن را با خاک پیشنهادی همین مقاله جایگزین نمایید.

علت کمرنگ شدن برگ سینگونیوم چیست و چگونه گیاه خود را احیا کنیم ؟

علت کمرنگ شدن برگ سینگونیوم
علت کمرنگ شدن برگ سینگونیوم

کمرنگ شدن برگ سینگونیوم نیز مانند تمامی موارد قبلی، دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به نور کم محل نگهداری سینگونیوم و همچنین کمبود عناصر غذایی در گیاه اشاره نمود.

بنابر اهمیت دو مورد گفته شده، ما در ادامه این مقاله از سایت پرشیالرن تمامی دلایل و یا علت کمرنگ شدن برگ سینگونیوم را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد تا به آسانی بتوانید علت اصلی مشکل گیاه محبوب خود را تشخیص دهید و با استفاده از راه درمانی مناسب، هر چه زودتر شاهد احیای سینگونیوم خود باشید.

  • نور کم محل نگهداری چگونه باعث کمرنگ شدن برگ های گیاه می شود ؟

سینگونیوم نیز مانند بسیاری از گیاهان آپارتمانی دیگر در نور غیر مستقیم و کامل خورشید بیشترین رشد و عمکلرد خود را دارد. منظور از نور کامل در اینجا نوریست که به تمامی برگ های گیاه به طور یکسان تابش داشته باشد.

اگر فاصله گلدان سینگونیوم شما تا پنجره بیشتر از دو متر است و یا اینکه گیاه محبوب شما در طول روز حداقل هشت ساعت نور مناسب خورشید را دریافت نمی کند، شک نداشته باشید که علت کمرنگ شدن برگ سینگونیوم به خاطر همین شرایط نوری نامناسب گیاهتان می باشد.

راه حل درمان سینگونیوم به واسطه کمبود نور محل نگهداری گیاه بسیار ساده است و تنها کافیست به گیاه خود محبت بیشتری داشته باشید و با جا به جایی گلدانش، نور بیشتری را برای آن فراهم کنید.

اگر قصد جا به جایی گلدان گیاه را جهت جذب نور بیشتر دارید، پیشنهاد می کنم این نقل مکان را بعد از غروب آفتاب انجام دهید تا گیاه شما شوک بیشتری را تجربه نکند.

کمبود عناصر غذایی چه ارتباطی با کمرنگ شدن برگ سینگونیوم دارد ؟

سینگونیوم گیاهیست که در طول ماه 12 سال رشد می کند به طوری که این رشد از اول فروردین شروع شده و با سرعت زیادی تا اواخر آذر ادامه پیدا می کند.

با فرا رسیدن فصل سرما و کاهش درجه حرارت و نور، سرعت رشد سینگونیوم کاهش پیدا کرده و گیاه در این مرحله تمرکز زیادی بر روی تولید شاخه و برگهایش نمی گذارد با این حال این موضوع نباید باعث شود که ما احساس کنیم گیاهمان در سه ماه آخر سال نیازی به تغذیه اصولی ندارد.

عناصر غذایی هر یک نقش جداگانه ای در رشد و سلامت گیاهان آپارتمانی دارند به طوری که عناصری نظیر منیزیم و آهن سبب حفظ سبزینگی برگ های گیاهان می شوند و با افزایش راندمان فتوسنتز، گیاهان را ترغیب به رشد حداکثری خود می نمایند.

بنابر آنچه که گفته شد اگر ماهانه یکبار گیاه خود را با کودهای کامل و متعادل تغذیه نمی کنید، شک نداشته باشید که علت کمرنگ شدن برگ سینگونیوم شما به خاطر کمبود عناصر غذایی در گیاهتان می باشد.

راه حل احیای سینگونیوم به واسطه کمبود عناصر غذایی بسیار ساده است و تنها کافیست هر چه زودتر کود سه بیست را برای گیاه خود تهیه کنید و در هر نوبت کوددهی، یک درب بطری از آن را داخل آب حل کنید و در اختیار گیاه محبوب خود قرار دهید.

تغذیه نقش بسیاری مهمی در نگهداری گل سینگونیوم دارد به طوری که با کوددهی اصولی است که می توان انتظار تولید شاخه و برگ و افزایش ارتفاع را از گیاه انتظار داشت.

بسیاری از افراد تصور می کنند چون خاک گلدان دارای عناصر غذایی و آب آبیاری دارای املاح هست، نیازی نیست که گیاه خود را تغذیه کنند با این حال باید عرض کنم این تصور اشتباه است زیرا در درجه اول تمامی خاک های مورد استفاده برای گیاهان آپارتمانی دارای عناصر غذایی نیستند و در درجه دوم، حتی اگر خاک دارای عناصر غذایی باشد، این مواد غذایی پس از چندین مرتبه آبیاری سینگونیوم شسشته شده و از انتهای گلدان خارج می شوند.

علت خشک شدن برگ سینگونیوم چیست و چگونه گیاه خود را درمان کنیم ؟

علت خشک شدن برگ سینگونیوم
علت خشک شدن برگ سینگونیوم

خشک شدن برگ سینگونیوم دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به رطوبت کم، آبیاری غیر اصولی و همچنین ژنتیک گیاه اشاره نمود.

بنابر اهمیت تک به تک موارد گفته شده، ما در ادامه این مقاله از سایت پرشیالرن تمامی دلایل و یا علت خشک شدن برگ سینگونیوم را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد تا به آسانی بتوانید علت اصلی مشکل گیاه محبوبتان را تشخیص دهید و با استفاده از راه درمانی مناسب، هر چه زودتر شاهد احیای سینگونیوم خود باشید.

  • رطوبت کم چه ارتباطی با خشک شدن برگ های گیاه دارد ؟

همانطور که در اواسط این مقاله از سایت پرشیالرن به آن اشاره کردیم، سینگونیوم گیاهیست که منشا نقاط گرمسیری و بارانی را دارد بنابراین جای تعجبی ندارد که گیاه برای رشد مناسب خود نیاز به رطوبت محیطی نسبتا بالایی داشته باشد.

زمانی که رطوبت محل نگهداری سینگونیوم کم باشد، میزان تبخیر و تعرق برگ های گیاه افزایش پیدا می کند و به همین علت، برگ ها با تنش رطوبتی مواجه می شوند و حتی ممکن است کار به جایی برسد که دیگر ریشه ها پاسخگوی نیاز گیاه برای جذب آب نباشند.

روش های زیادی برای تامین رطوبت گیاهان وجود دارد که از موثرترین آنها می توان به ساختن جزیره و همچنین استفاده از رطوبت سازهای برقی اشاره نمود.

  • آیا غبارپاشی سینگونیوم نیاز رطوبتی گیاه را برطرف نمی کند ؟

در پاسخ به پرسش مطرح شده و در ارتباط با نگهداری سینگونیوم می توان گفت خیر، زیرا غبارپاشی سینگونیوم تنها برای چند ساعت رطوبت محل نگهداری گیاه را افزایش می دهد و این موضوع در حالیست که این گل محبوب آپارتمانی در طول شبانه روز نیاز به رطوبت محیطی نسبتا بالا دارد.

سوای نکته اشاره شده، غبارپاشی سینگونیوم سبب بیمار شدن و یا قارچی شدن سینگونیوم می شود زیرا امروزه ما می دانیم زمانی بیماری های عفونی به گیاهان هجوم می آورند که بستر مناسب برای رشد و تکثیرشان وجود داشته باشد ( منظور از بستر مناسب، رطوبت روی برگها و درجه حرارت به نسبت خنک می باشد ).

آبیاری غیر اصولی و نقش آن در خشک شدن برگ سینگونیوم

آبیاری زیاد سبب زرد شدن نوک برگ سینگونیوم خواهد شد اما آنچه که باعث خشک شدن برگ های سینگونیوم می شود، آبیاری بسیار کم و حداقلی گیاه می باشد.

اگر در زمان آبیاری سینگونیوم خاک گلدان را به خوبی سیراب نمی کنید و آب اضافی از انتهای گلدان خارج نمی شود، تردید نداشته باشید که علت اصلی مشکل گیاه شما از آبیاری کم آن نشات می گیرد.

بهترین روش آبیاری سینگونیوم آن است که در زمان آب دهی همه جای خاک گلدان به خوبی مرطوب و حتما آب زهکشی از پایین گلدان خارج شود زیرا تنها در این صورت است که ریشه هایی پایینی گیاه هم به اندازه ریشه هایی بالایی رطوبت را جذب می کنند.

برای آبیاری گیاه خود از یک بطری 1/5 لیتری آب کمک بگیرید به طوری که در قدم اول بطری کاملا با آب ولرم پر شود. سپس، آب را آهسته آهسته داخل خاک بریزید تا جایی که آب اضافی از انتهای گلدان خارج شود.

برای آبیاری گیاه خود هرگز از یک لیوان کوچک استفاده نکنید زیرا یک آبیاری درست همیشه بهتر از چندین مرتبه آبیاری با حجم کم خواهد بود.

  • آیا ممکن است خشک شدن برگ سینگونیوم به دلایل ژنتیگی اتفاق بیفتد ؟

بله، زمانی که تمامی شرایط نگهداری گل سینگونیوم تان ایده آل باشد، گیاه شما در مقاطعی از سال تصمیم می گیرد که برگ های قدیمی و پیرتر خود را فدای تولید برگ های جوان کند. دلیل این موضوع، حفظ انرژی توسط گیاه می باشد.

اگر هیچ یک از مورد های بالا علت خشک شدن برگ سینگونیوم شما نبود، مطمئن باشید این یک امر طبیعیست که از طرف گیاه شما در حال رخ دادن است بنابراین اصلا نگران نباشید و اجازه دهید گیاه مسیر طبیعی خود را پیش ببرد.

در این بین پیشنهاد می شود برگ های خشک شده گیاهتان را هرس نکنید و اجازه دهید تا خود گیاه آنها را از بین برده و از پایه مرکزی خود جدا کند.

چرا لکه های قهوه ای روی برگ سینگونیوم به وجود می آیند و چگونه این مشکل را برطرف کنیم ؟

درمان لکه های قهوه ای روی برگ سینگونیوم
درمان لکه های قهوه ای روی برگ سینگونیوم

علت پیدایش لکه های قهوه ای روی برگ سینگونیوم نیز مانند تمامی موارد قبلی این مقاله دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به نور زیاد محل نگهداری سینگونیوم و همچنین هجوم حشرات و بیماری های قارچی به گیاه اشاره نمود.

بنابر اهمیت تمامی موارد گفته شده، ما در ادامه این مقاله از سایت پرشیالرن تمامی دلایل و یا علت پیدایش لکه های قهوه ای روی برگ سینگونیوم را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد تا به آسانی بتوانید علت اصلی مشکل گیاه محبوب خود را تشخیص دهید و با استفاده از راه درمانی مناسب، هر چه زودتر شاهد احیای سینگونیوم خود باشید.

  • نور زیاد محل نگهداری چه ارتباطی با قهوه ای شدن برگ های گیاه دارد ؟

داخل برگ های سینگونیوم همیشه گردش رطوبت وجود دارد بنابراین اگر نور زیادی بر روی برگ های گیاه تابش داشته باشد، این موضوع مانند ذره بین عمل کرده و برگهای گیاه دچار سوختگی می شوند.

اگر فاصله گلدان گیاه محبوب شما تا پنجره کمتر از دو متر است و یا اینکه گیاه شما در 24 ساعت شبانه روز بیش از 8 ساعت نور خورشید را دریافت می کند، شک نداشته باشید که علت پیدایش لکه های قهوه ای روی برگ سینگونیوم شما از نور زیاد محل نگهداری گیاه نشات می گیرد.

راه حل درمان سینگونیوم به واسطه نور زیاد کاملا ساده است و تنها کافیست کمی فاصله گلدان سینگونیوم تا پنجره را افزایش دهید تا به مرور زمان شاهد احیا شدن گیاه خود باشید.

هجوم حشرات چگونه باعث پیدایش لکه های قهوه ای روی برگ سینگونیوم می شود ؟

برگ های گیاه سینگونیوم جذابیت فراوانی برای حشرات دارند و به همین علت این آفات موذی خود را به بافت رویشی گیاه چسبانده و از شیره درون گیاه تغذیه می کنند.

اگر روی برگ های گیاه خود نقاط عسلک مانند قهوه ای رنگی را مشاهده می کنید که این نقاط با نظافت گیاه از بین می روند، شک نداشته باشید که علت پیدایش لکه های قهوه ای روی برگ سینگونیوم شما به خاطر هجوم همین حشرات موذی می باشد.

راه حل احیای سینگونیوم به واسطه هجوم حشرات بسیار ساده است و تنها کافیست هر چه زودتر سم کنفیدور را تهیه نمایید و از آن بنابر توصیه سازنده محصول برای درمان گیاه خود استفاده کنید (معمولا از سم کنفیدور برای رفع کامل بیماری سه مرتبه استفاده می شود).

  • آیا راهی وجود دارد که برای همیشه سینگونیوم از خطر هجوم حشرات در امان باشد ؟

بله، اگر شما همراه گرامی سایت پرشیالرن ماهانه یکبار پشت و روی برگ های گیاه محبوب خود را با شامپوهای بدون اسانس شستشو دهید، گیاه شما برای همیشه از خطر هجوم حشرات در امان خواهد بود.

  • بیماری های قارچی چگونه باعث قهوه ای شدن برگ های گیاه می شوند ؟

اگر از افرادی هستید که دائما غبارپاشی سینگونیوم را انجام می دهید، باید به این نکته توجه داشته باشید که انجام این کار به مرور زمان سبب مرگ گیاه شما خواهد شد.

هرچند سینگونیوم گیاهیست که برای رشدش به رطوبت بالا نیاز دارد اما بهتر است این افزایش رطوبت با روش های دیگری برای گیاه صورت پذیرد.

اگر روی گیاه خود لکه های قهوه ای رنگی را مشاهده می کنید که این لکه ها توسط نوار زرد رنگی احاطه شده اند و هرگز با نظافت گیاه از بین نمی روند، تردید نداشته باشید که علت پیدایش لکه های قهوه ای روی برگ سینگونیوم شما به خاطر هجوم همین بیماری های قارچی به گیاهتان می باشد.

راه حل احیای سینگونیوم به واسطه هجوم بیماری های قارچی بسیار ساده است و تنها کافیست هر چه زودتر قارچکش کاربندازیم را تهیه بفرمایید تا مقداری از آن را در آب ولرم حل کرده و روی برگ های سالم و آسیب دیده گیاهتان اسپری کنید.

  • آیا ممکن است به جز غبارپاشی گیاه با حالت دیگری بیمار شود ؟

در ارتباط با نگهداری گل سینگونیوم و همچنین در پاسخ به پرسش مطرح شده می توان گفت بله، اگر گیاه بیماری در اطراف سینگونیوم وجود داشته باشد، این موضوع می تواند به گیاه مذکور آسیب برساند.

زرد شدن گیاه سینگونیوم یا علت زرد شدن برگ سینگونیوم + درمان

زرد شدن گیاه سینگونیوم
زرد شدن گیاه سینگونیوم

زرد شدن گیاه سینگونیوم نیز مانند تمامی موارد قبلی این مقاله دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به آبیاری و کوددهی غیر اصولی، نور کم محل نگهداری سینگونیوم، درجه حرارت نامناسب و همچنین هجوم حشرات و بیماری های قارچی به گیاه اشاره نمود.

بنابر اهمیت تک به تک موارد گفته شده، ما در ادامه این مقاله از سایت پرشیالرن تمامی دلایل و یا علت زرد شدن برگ سینگونیوم را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد تا به آسانی بتوانید علت اصلی مشکل گیاه محبوب خود را تشخیص دهید و با استفاده از راه درمانی مناسب، هر چه زودتر شاهد احیای سینگونیوم خود باشید.

  • آبیاری اشتباه چگونه باعث زرد شدن برگ های گیاه می شود ؟

هم آبیاری زیاد و هم آبیاری کم هر دو از دلایل و یا علت زرد شدن گیاه هستند به طوری که اگر میزان آبیاری سینگونیوم بسیار کم باشد، رطوبت به نوک و لبه برگ های گیاه نرسیده و کل برگ به مرور زمان زرد می شود.

در نقطه مقابل آنچه که اشاره شد اگر آبیاری گل سینگونیوم زیاد باشد، ریشه های گیاه پوسیده شده و در جذب رطوبت و عناصر غذایی موفق عمل نمی کنند و دلیل این موضوع آن است که در چنین حالتی اکسیژن رسانی به ریشه های گیاه کاهش چشمگیری پیدا می کند.

بهترین زمان برای آبیاری گیاه وقتی است که خاک نیمه ی بالایی گلدان به طور کامل خشک شده باشد و از سویی دیگر بهترین روش آبدهی سینگونیوم آن است که در زمان آبیاری خاک به خوبی سیراب و حتما آب اضافی از انتهای گلدان خارج شود.

بنابر نکاتی که اشاره شد اگر در آبیاری گیاهتان از یک لیوان کوچک استفاده می کنید و یا اینکه مابین دو آبیاری اجازه نمی دهید سطح خاک خشک شود، تردید نداشته باشید که علت زرد شدن گیاه سینگونیوم به خاطر همین شرایط آبیاری نامناسب و غیر اصولی گیاهتان می باشد.

درمان سینگونیوم به واسطه آبیاری کم بسیار ساده است و تنها کافیست به گیاه خود محبت بیشتری داشته باشید و حجم آبیاری گیاه را نسبت به گذشته افزایش دهید.

از طرفی دیگر اگر مشکل گیاه شما از آبیاری زیاد نشات می گیرد، برای احیای سینگونیوم کافیست گیاه را از گلدانش خارج کرده وتمامی ریشه های آسیب دیده آن را هرس کنید و پایه گل را با همان عمق قبلی کاشت بکارید.

سپس، پس از کاشت مجدد گیاه در راستای نگهداری گل سینگونیوم پیشنهاد می شود آبیاری اول گل محبوبتان را به همراه قارچکش انجام دهید.

  • کود دادن غیر اصولی چه تاثیری بر زرد شدن برگ های گیاه دارد ؟

کود دادن زیاد سبب سوختگی نوک برگ سینگونیوم می شود بنابراین آنچه که باعث زرد شدن برگ های گیاه در تمامی نقاط می شود، عدم استفاده از کود مناسب سینگونیوم می باشد.

سینگونیوم گیاهیست که در 12 ماه سال نیاز به تغذیه اصولی و مداوم دارد بنابراین برای آنکه ظاهر پرپشت گیاه را حفظ و از زرد شدن برگ هایش جلوگیری کنید، می بایست ماهانه یکبار گیاه را با کودهای کاملی نظیر کود سه بیست تغذیه نمایید.

بنابر آنچه که اشاره شد اگر گیاه خود را ماهانه یکبار تغذیه نمی کنید و یا اینکه در هر نوبت تغذیه سینگونیوم خودتان کمتر از 20 سی سی یا گرم کود استفاده می کنید، مطمئن باشید که علت زرد شدن برگ سینگونیوم شما به خاطر همین کوددهی کم به گیاهتان می باشد.

راه حل درمان سینگونیوم به واسطه کوددهی کم بسیار ساده است و تنها کاری که باید انجام دهید آن است که یک کود کامل تهیه کرده و از آن بنابر توصیه سازنده محصول برای تغذیه گیاه خود استفاده کنید.

نور کم محل نگهداری و علت زرد شدن گیاه سینگونیوم

نور زیاد هم مانند کوددهی بیش از حد سبب سوختگی برگ سینگونیوم می شود بنابراین می توان اینطور نتیجه گرفت آنچه که علت زرد شدن برگ های گیاه می باشد، نور کم محل نگهداری سینگونیوم است.

زمانی که نور محل نگهداری گیاه کم باشد، برگ های سینگونیوم در درجه اول کمی تیره تر شده و سپس به مرور زمان زرد می شوند. علت موضوع اشاره شده این است که میزان فتوسنتز در برگ های این گل محبوب آپارتمانی کاهش چشمگیری پیدا می کند.

اگر فاصله گلدان گیاهتان تا پنجره بیشتر از دو متر است و یا اینکه گل محبوبتان در طول روز کمتر از هشت ساعت نور خورشید را دریافت می کنید، تردید نداشته باشید که علت زرد شدن گیاه سینگونیوم شما به خاطر همین شرایط نوری نامناسب گیاهتان می باشد.

راه حل احیای گل سینگونیوم به واسطه نور کم محل نگهداری بسیار ساده است و تنها کافیست گلدان گیاه را جا به جا کنید و آن را به محل پرنورتری منتقل نمایید ( فاصله دو متری تا پنجره های نورگیر خانه مناسب است ).

  • درجه حرارت نامناسب چگونه باعث تغییر رنگ برگ های گیاه می شود؟

همانطور که در اواسط این مقاله اشاره کردیم، دمای کمتر از 17 درجه سانتی گراد به طور کلی رشد گیاه را متوقف کرده و سبب لوله ای شدن برگهای سینگونیوم می شود.

در نقطه مقابل آنچه که اشاره شد افزایش درجه حرارت به بیش از 27 درجه سانتی گراد، سوخت و ساز گیاه را افزایش داده که به دنبال آن برگ های سینگونیوم رطوبت زیادی را از دست می دهند.

با توجه به کلیاتی که در مورد درجه حرارت محل نگهداری سینگونیوم بررسی کردیم، اگر اطمینان دارید که دمای محل نگهداری گیاهتان برای چند روز متوالی بیشتر از 27 سانتی گراد شده است، تردید نداشته باشید که علت زرد شدن برگ سینگونیوم خود را پیدا کرده اید که برای احیایش کافیست آن را به محل خنک تری منتقل نمایید.

  • آفت سینگونیوم

حشرات همیشه به دنبال راهی برای تغذیه خود هستد و متاسفانه در این راه گاهی اوقات گیاهان آپارتمانی قربانی می شوند.

اگر شاهد چسبناک شدن برگ سینگونیوم خود هستید و مشاهده می کنید که دقیقا در همان نقاط برگ های گیاهتان تغییر رنگ داده اند، شک نداشته باشید که علت زرد شدن گیاه سینگونیوم شما به خاطر حمله حشرات بوده است.

برای درمان گیاه در قدم نخست می بایست عسلک سینگونیوم را از بین ببرید. برای انجام این کار می توانید از یک پارچه تمیز و مرطوب استفاده نمایید.

در قدم بعدی و پس از نظافت برگ ها، شما خواننده گرامی این مقاله از سایت پرشیالرن می بایست سم کنفیدور را تهیه کنید و مقداری از آن را ( بنابر توصیه سازنده محصول ) در آب ولرم حل کنید و روی برگ های سالم و ناسالم گیاه خود اسپری کنید.

  • آیا تنها نشانه هجوم حشرات به گیاه عسلک زدن سینگونیوم می باشد ؟

در ارتباط با طرز نگهداری گل سینگونیوم و همچنین پاسخ به پرسش مطرح شده می توان گفت خیر، گاهی اوقات حشرات با سوراخ کردن برگها مبارزه خودشان را با گیاهان آپارتمانی شروع می کنند بنابراین اگر شاهد سوراخ شدن برگ سینگونیوم خود هستید، این موضوع را در نظر داشته باشید که تغییر رنگ برگ های (زرد شدن آنها) گیاهتان به هجوم حشرات مربوط بوده و می بایست حتما از سم کنفیدور استفاده نمایید.

هجوم بیماری های قارچی دیگر علت زرد شدن برگ سینگونیوم

علت زرد شدن برگ سینگونیوم
علت زرد شدن برگ سینگونیوم

پیشتر در همین مقاله از سایت پرشیالرن راجع به قارچی شدن سینگونیوم صحبت کردیم با این حال برای آنکه مروری کرده باشیم، باید بگوییم زمانی که روی برگ های سینگونیوم نقاط سیاه و قهوه ای رنگی ایجاد می شود، این اتفاق نشان از درگیر شدن گیاه با عوامل بیماری زا دارد.

بنابراین اگر روی برگ های گیاه خود این نقاط را مشاهده می کنید به طوری این لکه ها با نظافت گیاه از بین نمی روند، تردید نداشته باشید که علت زرد شدن برگ سینگونیوم خود را پیدا کرده اید و برای احیای سینگونیوم کافیست در قدم اول قارچکش کاربندازیم را تهیه کنید.

پس از خریداری محصول، مقداری از قارچکش مذکور را در آب ولرم حل کنید و سپس محلول به دست آمده را روی برگ های سالم و ناسالم گیاه خود اسپری نمایید.

من سینا فتاح زاده امیدوارم این مقاله به شما همراه گرامی سایت پرشیالرن کمک کرده باشد تا در نگهداری گیاه خود به بهترین نحو ممکن عمل و از پرورش آن نهایت لذت را ببرید.

در صورتی که در ارتباط با هر یک از موارد اشاره شده جهت نگهداری گل سینگونیوم خود سوالی دارید، حتما آن را با ما و دیگر همراهان سایت پرشیالرن به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 16 میانگین امتیازات: 3.8]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy