کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

معرفی 15 نوع از گیاهان آپارتمانی کوتاه و کوچک

0

گیاهان آپارتمانی کوچک برای هر فضایی در داخل خانه مناسب هستند و اندازه ی کوچک آنها به شما این امکان را می دهد تا در صورت تمایل از چندین گیاه آپارتمانی کوتاه در فضای کم مراقبت کرده و از هیجان پرورش و لذت مراقبت از آنها بهره مند شوید.

گیاهان آپارتمانی کوچک
گیاهان آپارتمانی کوچک

در این مقاله از سری مقالات سایت پرشیالرن به معرفی 15 نوع از گیاهان آپارتمانی کوتاه (کوچک) می پردازیم امید است مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد، تا پایان همراه ما باشید.

گیاه آپارتمانی بگونیا رکس

گیاه آپارتمانی بگونیا رکس
گیاه آپارتمانی بگونیا رکس

گیاه آپارتمانی بگونیا رکس دارای شاخه و برگ های محدود بوده و به اصلاح خودمانی می توان گفت که رشد گیاه بسیار جمع و جور است.

گیاه مذکور از گیاهان آپارتمانی کوچک نیاز کمی به آب، نور و رطوبت محیطی داشته و همین امر سبب می شود تا گیاه برای فضاهای محدود داخل خانه بسیار مناسب و پرورش و نگهداری بگونیا رکس برای شما زحمت چندانی نداشته باشد.

بگونیا رکس دارای برگ های بسیار زیبایی می باشد به طوری که این احساس به شما منتقل می شود که برگ های گیاه نقاشی شده است.

گیاه بگونیا رکس به طور تصادفی در سال 1850 کشف شده و تاکنون با توجه به ظاهر بسیار زیبایی که دارد از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی به شمار می رود.

گیاه آپارتمانی فیتونیا

گیاه آپارتمانی فیتونیا
گیاه آپارتمانی فیتونیا

گیاه فیتونیا از گیاهان آپارتمانی کوتاه، نیاز به مراقبت بیشتری در مقایسه با بگونیای رکس دارد به طوری که گیاه علاقه به آبیاری مداوم داشته و تامین رطوبت محیطی بالا از نیازهای اساسی گیاه به شمار می رود، با این حال با کمی دقت بیشتر می توان گیاه را در اکثر نقاط کوچک خانه پرورش داد.

به عقیده ی بنده گیاه آپارتمانی فیتونیا یکی از بهترین انتخاب ها برای رشد در فضایی به حالت تراریوم می باشد زیرا گیاه مذکور از جلوه و یا زیبایی زیادی بهره مند است.

ظاهر برگ های گیاه به گونه ای است که هرگز از دیدن آنها خسته نمی شوید و برای حفظ این زیبایی می بایست همواره خاک گلدان را مرطوب نگاه داشته و مخلوط خاک هرگز به حالت غرقاب آبیاری نشود.

لازم به ذکر است نور مناسب برای نگهداری فیتونیا نور غیر مستقیم خورشید می باشد.

گل ارکیده از دیگر گیاهان آپارتمانی کوچک

گل ارکیده از دیگر گیاهان آپارتمانی کوچک
گل ارکیده از دیگر گیاهان آپارتمانی کوچک

گل ارکیده از انواع گل آپارتمانی دارای ظاهری فوق العاده جذاب و کلاسیک می باشد و به عقیده ی بسیاری از دوست داران گل و گیاه، بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک خانه، گل ارکیده می باشد.

گل ارکیده از گیاهان آپارتمانی کوچک به مدت زمان 2 الی 4 ماه گلدهی دارد. مراقبت و یا نگهداری گل ارکیده بسیار آسان بوده و تنها نیاز است که نور غیر مستقیم خورشید برای ارکیده فراهم شده و خاک گلدان هرگز توسط آب آبیاری غرقاب نشود.

در صورتی که کوددهی گل ارکیده بر اساس یک اصول صحیح برنامه ریزی شود و کود به صورت رقیق در آب آبیاری گل ارکیده حل شده و در اختیار ریشه ی گل ارکیده قرار بگیرد، رشد گیاه به شکل شگفت انگیزی خوب پیش رفته و در دوران گلدهی، شاهد غنچه هایی بزرگ بر روی ساقه ی ارکیده خواهید بود.

پپرومیا از دیگر گیاهان آپارتمانی کوتاه

پپرومیا از دیگر گیاهان آپارتمانی کوتاه
پپرومیا از دیگر گیاهان آپارتمانی کوتاه

پپرومیا از گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما، گیاهی بسیار کوچک بوده و به راحتی می توان تعداد زیادی از آن را در یک فضای کم در خانه پرورش داد.

گیاه آپارتمانی پپرومیا دارای قیمت بسیار پایینی بوده و تعداد بسیار زیادی از واریته های مختلف آن، در بازارهای مربوطه ی گل و گیاه موجود می باشد.

مراقبت از پپرومیا از گیاهان آپارتمانی کوتاه بسیار آسان بوده و تنها می بایست از گیاه در کنار پنجره های غربی و شرقی خانه نگهداری نمایید.

از طرفی دیگر، آبیاری گیاه تنها باید در حالتی انجام شود که 7 سانتی متر از بالای خاک گلدان خشک شده باشد.

از واریته های محبوب گیاه آپارتمانی پپرومیا می توان به واریته های Peperomia caperata و Peperomia graveolens اشاره نمود که هر دو واریته ی مذکور از ظاهر فوق العاده زیبایی برخوردار هستند.

گل فلامینگو (آنتوریوم)

گل فلامینگو
گل فلامینگو

نام دیگر گل فلامینگو، گل آنتوریوم می باشد. گل فلامینگو این قابلیت را دارد که در تمام طول سال گلدهی داشته باشد و در صورت مراقبت صحیح، برای سالهای بسیار زیادی مهمان خانه ی شما باشد.

گل فلامینگو به لحاظ اندازه گیاهی به نسبت کوچک بوده و برای فضاهایی نظیر میزهای خانگی و یا در کنار پنجره های خانه بسیار مناسب می باشد.

گل فلامینگو در رشد حداکثری خود دارای ارتفاعی در حدود 36 الی 55 سانتی متر خواهد بود و در صورتی که گیاه به نور غیر مستقیم خورشید دسترسی داشته باشد رشد مناسبی داشته و گلدهی مجدد در آن ترغیب می شود.

خاک گلدان فلامینگو از گیاهان آپارتمانی کوچک می بایست سبک و دارای قدرت زهکشی بالا باشد تا گیاه دچار سوختگی برگ گل آنتوریوم (فلامینگو) نشده و ریشه ی گیاه از خطر پوسیدگی در امان باشد.

گیاه آپارتمانی آلوکازیا

گیاه آپارتمانی آلوکازیا
گیاه آپارتمانی آلوکازیا

برگ های گیاه آپارتمانی آلوکازیا کمی براق، باریک و دارای رگه های برجسته می باشد که این رگه های برجسته به علت آنکه با رنگ سبز تیره ی برگ گیاه در تضاد هستند سبب شده است تا گیاه از ظاهر فوق العاده جذابی بهره مند گردد.

آلوکازیا از گیاهان آپارتمانی کوتاه نیاز به مراقبت بسیار زیادی دارد به طوری که می بایست همواره شرایط بهینه و مناسب برای رشد گیاه فراهم باشد.

برای سالم ماندن گیاه آپارتمانی آلوکازیا باید رطوبت محیطی متوسط تا زیاد، آبیاری گیاهان آپارتمانی مداوم ولیکن نه به شکل غرقاب و نور به حالت غیر مستقیم، برای رشد گیاه فراهم باشد.

اگر به دنبال پرورش یک گیاه آپارتمانی بسیار زیبا هستید، به عقیده ی بنده یک از انتخاب های شما می تواند گیاه آلوکازیا باشد.

از واریته های محبوب و زیبای آلوکازیا می توان به واریته های Alocasia zebrina و Alocasia baginda اشاره نمود.

فنستراریا روپالوفیلا

فنستراریا روپالوفیلا

گیاه آپارتمانی فنستراریا روپالوفیلا، بسیار مناسب فضاهای کوچک خانه بوده و به خودی خود این قابلیت را دارد تا زیبایی منحصر به فردی را به فضای مذکور ببخشد.

فنستراریا روپالوفیلا از گیاهان آپارتمانی کوچک می تواند با طیف وسیعی از نور خورشید در داخل خانه وفق پیدا کند با این حال نور مناسب برای گیاه نور غیر مستقیم خورشید و به حالت سایه می باشد.

عواملی نظیر قدرت زهکشی بالای مخلوط خاک گلدان، آبیاری صحیح و پیوسته ی گیاه و همچنین استفاده از کود گیاهان آپارتمانی در پرورش گیاه امری ضروری می باشد.

اشوریا (اچوریا) از دیگر گیاهان آپارتمانی کوتاه

اشوریا از دیگر گیاهان آپارتمانی کوتاه
اشوریا از دیگر گیاهان آپارتمانی کوتاه

واریته های بسیار متنوعی از گیاه آپارتمانی اشوریا وجود دارد که هر یک این قابلیت را دارند تا در فضای کم همانند گلدان های کوچک، رشد و توسعه داشته باشند.

لازم به ذکر است اگر گیاه اچوریا از گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما در گلدان سایر گیاهان آپارتمانی (مثلا در گلدان شفلرا) کاشته شود نمای بسیار زیبایی از فضای مذکور حاصل خواهد شد.

اشوریا که نام دیگر آن گیاه ساق عروس بوده، از گیاهان آپارتمانی کوتاه می باشد که این قابلیت را دارد در طیف وسیعی از شرایط نوری، رشد و توسعه داشته باشد با این حال بهتر است گیاه در شرایط نور کم نگهداری شود زیرا در این حالت ساقه ی مرکزی گیاه رشد بهتری داشته و برگها به شکل بهتری به طرفین متمایل می شوند.

پول چینی از دیگر گیاهان آپارتمانی کوچک

پول چینی از دیگر گیاهان آپارتمانی کوچک
پول چینی از دیگر گیاهان آپارتمانی کوچک

نام دیگر گیاه آپارتمانی پول چینی، پیله ای قاشقی می باشد. گیاه پول چینی به علت داشتن برگ هایی براق و بسیار زیبا چندین سال است که مورد توجه دوست داران گل و گیاه آپارتمانی قرار گرفته است.

مراقبت از گیاه پول چینی از گیاهان آپارتمانی کوچک، بسیار آسان بوده به سادگی می توان از گیاه در فضاهای کوچک خانه مراقبت نمود.

گیاه آپارتمانی شبدر زینتی

گیاه آپارتمانی شبدر زینتی
گیاه آپارتمانی شبدر زینتی

گیاه آپارتمانی شبدر زینتی، از گیاهان و گل های پیاز دار بوده و دارای شاخه و برگ های بسیار زیبایی می باشد.

برگ های گیاه به شکل سه تایی بوده و در دوران گلدهی، غنچه های گیاه به رنگ های سفید و آبی کم رنگ می باشد.

آنچه که دلیل محبوبیت گیاه آپارتمانی شبدر زینتی در نزد دوست داران این گیاه می باشد آن است که برگ های گیاه در شب بسته شده و در طول روز با باز شدن، به سمت نور خورشید متمایل می شوند.

پرورش شبدر زینتی از گیاهان آپارتمانی کوتاه، بسیار هیجان انگیز می باشد زیرا حالت برگ ها همان طور که اشاره شده دائما در حال تغییر است.

در صورتی که شرایط نوری مناسب برای گیاه فراهم شده و آبیاری بر اساس یک اصول صحیح پیش رود، گیاه برای سالهای بسیاری مهمان خانه ی شما خواهد بود.

رشد شبدر زینتی در فصل پاییز متوقف شده و در فصل بهار مجددا گیاه به چرخه ی رشد و نمو باز خواهد گشت.

گیاه آپارتمانی هیپوستس فیلوستاچیا

گیاه آپارتمانی هیپوستس فیلوستاچیا
گیاه آپارتمانی هیپوستس فیلوستاچیا

گیاه آپارتمانی هیپوستس فیلوستاچیا از دیگر گیاهان آپارتمانی کوچک بوده که به علت زیبایی بیش از حد، همیشه توجه چشم ها را به خود جلب می کند.

شاخه و برگهای گیاه مذکور بسیار متفاوت تر از دیگر گیاهان آپارتمانی می باشد به طوری که رگه هایی به رنگ های سفید، صورتی، قرمز، زرد و یا سبز (البته در واریته های مختلف) بر روی برگ گیاه وجود دارد.

گیاه هیپوستس فیلوستاچیا به علت حجم کم بافت رویشی، جهت پرورش در فضای شیشه ای (تراریوم) بسیار مناسب بوده و به آسانی می توان با نور غیر مستقیم خورشید و همچنین درجه حرارت خنک گیاه را به رشد حداکثری ترغیب نمود.

گیاه آپارتمانی پوتوس (پتوس)

گیاه آپارتمانی پوتوس
گیاه آپارتمانی پوتوس

گیاه آپارتمانی پوتوس از گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی به لحاظ نوع رشد، گیاهی رونده محسوب می شود و با رشد گیاه، شاخه و برگ های آن به حالت آویزان تغییر شکل خواهند داد.

پتوس از گیاهان آپارتمانی کوتاه، برای هر فضای محدودی در خانه مناسب بوده و پرورش و مراقبت از آن بسیار آسان است.

لازم به ذکر است در صورتی که در نگهداری پتوس رشد گیاه بیش از حد شده و فضای نگهداری از آن محدود تر شده باشد می توان با هرس نمودن گیاه، پوتوس را به ادامه ی حیات خود ترغیب نمود.

گیاه پتوس به آبیاری بیش از حد بسیار حساس بوده و به واسطه ی آن برگ های گیاه زرد می شود در صورتی که هم اکنون از گیاه پتوس نگهداری میکنید و گیاه دارای برگ های زرد است می توانید برای درمان زردی برگ گیاه مقاله زردی برگ پتوس را در سایت پرشیالرن مطالعه نمایید.

گیاه آپارتمانی بونسای نارون

گیاه آپارتمانی بونسای نارون
گیاه آپارتمانی بونسای نارون

نارون یکی از محبوب ترین گونه های انواع بن سای می باشد. بن سای نارون دارای رشد بسیار سریعی می باشد زیرا شاخه و برگ های جدید با سرعت زیادی از بدنه ی اصلی گیاه تولید می شوند.

رشد و پرورش بون سای، به خودی خود یک علم و هنر می باشد و برای تسلط بر مراقبت و هرس بون سای، باید مدت زمانی زیادی را صرف یادگیری نمود با این حال برای پرورش دهندگان تازه کار، نارون از گیاهان آپارتمانی کوچک انتخاب بسیار مناسبی است.

نارون از گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا نیاز به خاکی دارد که حاوی مواد معدنی بوده و از طرفی دارای بافت سبک و قدرت زهکشی بالایی باشد زیرا تنها در این حالت است که گیاه به رشد حداکثری و سالم خود ترغیب خواهد شد.

نارون برای رشد مناسب خود نیاز به نور کامل خورشید دارد بنابراین پیشنهاد می شود از گیاه در کنار پنجره های جنوبی خانه مراقبت نمایید.

نارون در فصل زمستان تعداد بسیار زیادی از برگ های خود را از دست می دهد و این موضوع به هیچ وجه جای نگرانی ندارد زیرا در فصل بهار، مجددا تولید برگ های جدید در بون سای نارون آغاز خواهد شد.

رز صحرایی از دیگر گیاهان آپارتمانی کوچک

رز صحرایی از دیگر گیاهان آپارتمانی کوچک
رز صحرایی از دیگر گیاهان آپارتمانی کوچک

رز صحرایی از دیگر انواع گل رز بوده که نام دیگر آن آدنیوم است. رز صحرایی در واریته های متفاوت، دارای غنچه هایی با رنگ های مختلف قرمز، صورتی، زرد و سفید می باشد.

گل رز صحرایی بر خلاف برخی از گیاهان آپارتمانی دیگر، دارای گل (غنچه) بوده و نحوه ی پرورش و مراقبت از آن بسیار آسان می باشد.

برای آنکه از زیبایی غنچه های گیاه آدنیوم حداکثر لذت را ببرید می بایست در دوران گلدهی، گیاه را در نور زیاد خورشید و همچنین درجه حرارت گرم نگهداری کنید.

رز صحرایی از گیاهان آپارتمانی کوچک به کم آبی بسیار مقاوم بوده و در برابر هجوم آفات و بیماری ها، واکنش بسیار مثبتی را از خود نشان می دهد.

پامچال دماغه ای از دیگر گیاهان آپارتمانی کوتاه

پامچال دماغه ای از دیگر گیاهان آپارتمانی کوتاه
پامچال دماغه ای از دیگر گیاهان آپارتمانی کوتاه

پامچال دماغه ای برای افرادی که به دنبال جایگزینی برای گل بنفشه آفریقایی هستند، انتخاب مناسبی است زیرا مراقبت از پامچال دماغه ای بسیار آسان بوده و گیاه در دوران گلدهی غنچه هایی بسیار زیبا ولیکن کوچک را تولید می کند.

پامچال دماغه ای از دیگر گیاهان آپارتمانی کوتاه نیازمند برنامه منظم آبیاری و نور غیر مستقیم خورشید می باشد.

برای حفظ سلامتی گیاه می بایست ساقه های مرده در پایه ی گیاه هرس شود تا انرژی بیشتری صرف تشکیل غنچه ها شده و بتوانید از فصل بهار تا پاییز از گلدهی گیاه خود لذت ببرید.

کلام آخر

در پایان از خواندن این مقاله توسط شما در ارتباط با گیاهان آپارتمانی کوچک، سپاسگزار هستیم و امیدواریم مقاله ی نوشته شده راهنمای مناسبی برای خرید شما و یا نگهداری از گیاه آپارتمانی شما باشد.

در صورتی که در ارتباط با پرورش هر یک از گیاهان آپارتمانی کوتاه اشاره شده سوالی دارید حتما آن را با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 14 میانگین امتیازات: 4.1]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy