کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

گل ارکیده نماد چیست + معنی هر رنگ ارکیده

0

در این مقاله به معنی هر رنگ و نماد گل ارکیده از انواع گل آپارتمانی و همچنین به ویژگی های منحصر به فرد ارکیده جهت هدیه دادن به افرادی که به آنها علاقه مند هستیم، خواهیم پرداخت. امید است مورد توجه شما عزیزان واقع شود، تا پایان ما همراه باشید.

انواع گل ارکیده به سمبل باروری و ظرافت شهرت دارد، اما رنگ های مختلف گل ارکیده، دارای نماد های مختلفی هستند:

گل ارکیده سفید نماد معصومیت، خلوص و همچنین آراستگی و احترام است.

گل ارکیده صورتی نماد زنانگی، فضل و شادی است.

گل ارکیده زرد، نماد دوستی و آغاز جدید است و کسانی که ارتباط صمیمانه ی جدیدی را آغاز می کنند، به عنوان هدیه از گل ارکیده زرد استفاده می کنند و این دستاورد را جشن می گیرند.

گل ارکیده بنفش نمادی از حق امتیاز و تحسین است و به طور سنتی به عنوان نشانه ی احترام است.

گل ارکیده نارنجی نماد غرور، اشتیاق و شجاعت است.

چرا گل ارکیده انتخابی مناسب برای هدیه دادن است؟

گل ارکیده فالانوپسیس
گل ارکیده فالانوپسیس

گل ارکیده به دلایل بسیار یک هدیه ارزشمند است، زیرا دارای غنچه های متعدد بوده و برای سال ها می تواند غنچه دهی داشته باشد.

امروزه با پیشرفت علم نسبت به سال های قبل، مراقبت و نگهداری گل ارکیده و همچنین تکثیر گل ارکیده بسیار آسان تر شده است.

گل ارکیده هدیه ای مقرون به صرفه و جذاب است و به راحتی می توان آن را حمل کرد. در اغلب کشور های اروپایی، برای بسیاری از موقعیت ها و مناسبت های بزرگ، از گل ارکیده فالانوپسیس به عنوان هدیه استفاده می کنند.

در ادامه مقاله به دلایل قانع کننده ای که چرا گل ارکیده فالانوپسیس هدیه ای با ارزش است، اشاره خواهم کرد.

اگر شما تا به حال برای هدیه دادن از انواع مختلفی از گل ها استفاده کرده باشید، قطعا هزینه ی زیادی را جهت گل آرایی و سبد گل پرداخت کرده اید و این موارد نه تنها باعث افزایش هزینه می شود، بلکه در برخی موارد باید برای گل خریداری شده، گلدان نیز تهیه کنید و پس از گذشت مدتی، گل تهیه شده چه در گلدان، سبد و یا باکس باشد، از بین می رود.

متاسفانه این سرنوشت تمام گل های شاخه بریده در جهت هدیه دادن است. گل ارکیده فالانوپسیس همواره تنفس می کند و به برای مدت نامحدودی می تواند دوام داشته باشد و این ویژگی فرصتی را بوجود می آورد تا هدیه را برای طولانی مدت ماندگار کند، دقیقا با همان هزینه ای که برای سایر گل های شاخه بریده پرداخت می کنید و سوای این بحث گل ارکیده فالانوپسیس همان طور که اشاره شد یکی از گیاهان آپارتمانی با مراقبت آسان است که به راحتی می توان آن را با شرایط داخل منزل سازگار کرد و این گل در شرایط سخت تا جایی که امکان دارد به حیات خود ادامه می دهد و برای چند ماه می تواند غنچه دهی داشته باشد.

گل ارکیده جز بزرگ ترین خانواده گل های شکفته است و بیش از 25000 گونه و 100000 واریته مختلف می باشد که هر کدام در هر قاره از جهان می توانند رشد کنند، البته به غیر از قطب جنوب و این یعنی سازگاری با هر گونه شرایط محیطی.

گل ارکیده با داشتن نماد هایی از قبیل افسون، عشق و زیبایی، گلی چند منظوره در جهت هدیه دادن است و می توان آن را در انواعی از رنگ های مختلف خریداری کرد.

بسیاری از گل های ارکیده، رنگ خود را در طول زمان تغییر می دهند و شما ممکن است با یک ارکیده صورتی کم رنگ شروع کنید و با یک ارکیده که به رنگ قرمز است پایان دهید.

از گل ارکیده در جهت دیزاین خانه در فصل گرما و سرما، در کنار پنجره، اتاق نشیمن و حتی روی میز محل کار می توان استفاده کرد.

گل ارکیده فالانوپسیس از آنجایی که نیاز به تهویه هوا دارد، می تواند برای ورود هوای تازه به منزل شما کمک کند و برای مناسبت هایی همچون روز مادر، روز عشق، روز تولد یک هدیه عالی است.

خواص گل ارکیده برای سلامتی

نگهداری گل های آپارتمانی برای سلامتی مفید است اما این ویژگی در گل ارکیده فالانوپسیس به صورت خاص تر وجود دارد، زیرا خواص گل ارکیده سبب شده گیاه دی اکسید کربن را جذب می کند و اکسیژن را به هوا منتقل می کند و این حرکتی مفید در جهت تصفیه هوای داخل منزل است، در نتیجه از استرس جلوگیری شده و می تواند به مشکلات قلبی و عروقی افراد کمک کند.

دیگر فایده ی گل ارکیده برای افرادی که در بیمارستان بستری هستند می باشد، زیرا از لحاظ روانشناسی دیدن ارکیده سبب تقویت روحیه می شود و به فرد بیمار، قدرت تمرکز می دهد تا فرد بیمار بتواند روحیه خود را بالا نگه دارد.

جا دارد در اینجا عرض کنم که امید قلبی من آن است که هیچکس بیمار نباشد و همه مردم ایران زمین در آرامش و سلامتی در کنار هم زندگی کنند.

از دیگر خواص گل ارکیده آن است که می تواند رطوبت محیط را افزایش دهد و در فصل هایی که آب و هوا گرم و خشک است و شرایط برای گلو درد، خارش و خشکی پوست فراهم می شود، گیاه با افزایش رطوبت می تواند تا حد زیادی از موارد گفته شده جلو گیری کند.

حمل و نقل آسان گل ارکیده

گل ارکیده فالانوپسیس به راحتی در جعبه محافظ قرار می گیرد و شرایط حمل و نقل را آسان می کند، لذا همین امر سبب می شود تا ارسال گل برای دوستان و آشنایان راحت تر شود، بعلاوه به علت اینکه گل ارکیده فالانوپسیس برای مدت زیادی رشد می کند، نگرانی ای بابت پژمرده شدن گل در زمانی که به مقصد می رسد، وجود نخواهد داشت.

انتخاب گل ارکیده فالانوپسیس مناسب در جهت هدیه دادن

در مقاله ی بهترین زمان خرید گل ارکیده به تمام نکات صحیح در مورد خرید این گل زیبا اشاره شده است و در ادامه مقاله قصد دارم نگاهی کوتاه به این موضوع داشته باشم:

گل ارکیده ای که دارای نشانه هایی مبنی بر ضعیف بودن گل است را خریداری نکنید حتی اگر فرض بر این باشد که شرایط گیاه را با مراقبت ویژه تغییر دهید، از طرفی باید در هنگام خرید به مخلوط خاک گلدان مناسب ارکیده نیز دقت کنید و از خرید ارکیده هایی که دارای مخلوط خاک پیت ماس، پرلیت و کوکوپیت نیستند، خودداری کنید.

دیگر نکته ی مهم خرید گل ارکیده فالانوپسیس، بوی گل است که باید شبیه بوی شکلات و وانیل باشد، و از خرید گلی که بوی بد و فاسد دارد، باید جلوگیری کرد.

در صورتی که تا به حال تجربه هدیه دادن گل ارکیده فالانوپسیس را داشته اید، در صورت تمایل، می توانید تجربیات خودتان را از لحظه خرید تا احساس فرد هدیه گیرنده با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 18 میانگین امتیازات: 4.2]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy