کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

آموزش ساخت گل رز مشکی طبیعی با سینا فتاح زاده در محیط خانه و گلخانه

2

اگرچه گل رز مشکی طبیعی در جهان هستی وجود ندارد اما می توانید با رنگ آمیزی گلبرگ های یک شاخه گل رز واقعی به آن دست پیدا کنید.

جهت ساخت گل رز سیاه طبیعی در خانه می توانید از یک رز به رنگ سفید یا روشن استفاده نمایید. پس از تهیه گل مذکور، ساقه ی گیاه را از پایین با زاویه 45 درجه به اندازه 8 سانتی متر برش دهید. زاویه 45 درجه میزان رنگی شدن گلبرگهای گیاه را افزایش می دهد.

پس از برش، فورا مقداری رنگ سیاه، آب و همچنین یک ظرف آهنی را تهیه کنید. در مرحله بعد، مقداری از رنگ پودری مشکی را درون آب بریزید به طوری غلظت آن بنابر توصیه سازنده محصول باشد.

سپس محلول تهیه شده را به خوبی هم بزنید و آن را روی شعله گاز با درجه حرارت ملایم قرار دهید ( 38 درجه مناسب است ).

پس از قرار دادن ظرف روی گاز، شاخه گل رز را از پایین داخل محلول رنگی کنید ( از جایی که برش داده اید ) و منتظر بمانید تا گلبرگهای گیاه رنگی شوند.

رنگی شدن گلبرگهای گیاه ممکن است کمی زمان بر باشد زیرا ساقه گل رز ضخیم و از نوع چوبی است.

با گذشت زمان و طی شدن مراحل قبلی، هم اکنون گل رز مشکی طبیعی شما ساخته شده است. در این لحظه می توانید گل محبوب خود را از داخل ظرف بردارید و آن را به گلدان منتقل نمایید.

در صورتی که گلبرگهای رز شما به طور یکنواخت سیاه نشده باشند، مجددا گیاه را وارد ظرف کنید و فرصت دهید تا با طی شدن دو ساعت، تمامی گلبرگهای آن به یک اندازه رنگ بگیرند.

آموزش ساختن گل رز مشکی طبیعی در خانه

ساخت گل رز مشکی طبیعی در خانه
ساخت گل رز مشکی طبیعی در خانه

در روش دوم ساخت گل رز مشکی طبیعی در خانه می توانید کار خود را با یک شاخه رز تیره رنگ که غنچه آن 70 درصد باز شده باشد ( مثل رز قرمز تیره )، آغاز کنید.

پس تهیه رز تیره، گیاه را برای چند ساعت در محلول آب و قند نگهداری کنید تا به کیفیت آن آسیبی نرسد ( به عبارتی دیگر عمر آن کم نشود ).

پس از نگهداری چند ساعته گیاه در محلول آب و قند لازم است که سریعا آن را خشک کنید. برای انجام این کار گیاه را به صورت وارونه از جایی آویزان کنید به طوری محل مذکور رطوبت کم و نور خورشید مناسبی داشته باشد.

لازم به ذکر است خشک کردن گل رز به روش وارونه حدودا به 14 روز زمان نیاز دارد.

با طی شدن مراحل قبلی و خشک شدن کامل گل رز، گلبرگهای گیاه را با اسپری مشکی رنگ مه پاشی نمایید ( اسپری کردن گلبرگ ها را با فاصله 30 سانتی متری انجام دهید ) .

آموزش تولید گل رز مشکی طبیعی در گلخانه

تولید گل رز مشکی طبیعی در گلخانه
تولید گل رز مشکی طبیعی در گلخانه

پرورش و تولید گل رز مشکی طبیعی در گلخانه همواره مدنظر بسیاری از تولید کنندگان بوده است.

برای پرورش گل رز سیاه طبیعی در گلخانه می بایست در قدم اول یک واریته تیره رنگ این گیاه جهت کشت گلخانه ای انتخاب شود، زیرا گل رز صد درصد سیاه یا مشکی وجود ندارد و بسیاری از پرورش دهندگان و مهندسان ژنتیک امروزه سعی بر تولید آن دارند.

واریته گل رز تیره انتخابی باید دارای گلبرگ هایی با بافت مخلمی باشد، در نتیجه برای راهنمایی و خرید واریته ها جهت کشت گلخانه ای می توانید با فروشندگان گل مشورت کرده و واریته مناسب را جهت کشت انتخاب نمایید.

به توصیه نویسنده واریته های زیر برای تولید رز سیاه گلخانه ای مناسب هستند:

  • یکی از واریته های محبوب گل رز تیره، واریته Jade می باشد که سوای دارای بودن گلبرگ های مخملی، در برابر آفات گل رز و بیماری های گل رز مقاوم بوده و عمکلرد مناسبی در دماهای متوسط کشت دارد.
  • دیگر واریته تیره رنگ گل رز، واریته Baccara می باشد که از رایج ترین ها گونه ها برای کشت گلخانه ای رز مشکی محسوب می شود. واریته گفته شده در برابر هوای سرد مقاوم بوده و دارای گلبرگ های بزرگی می باشد.
  • دیگر واریته مناسب، واریته Midnight Blue است که رنگ گلبرگ های آن بنفش تیره بوده و رایحه ای دلنشین همانند گل میخک دارد.

پس از انتخاب گونه مناسب توصیه می شود کشت واریته های مذکور در گلخانه صورت بگیرد، زیرا پرورش این تیپ از واریته ها حساس به نور و دما بوده و برای به دست آوردن بهترین نتیجه لازم است که کاشت آنها در گلخانه انجام شود.

خلاصه ای از شرایط نگهداری و پرورش واریته های تیره رنگ گل رز در گلخانه:

  • خاک این واریته ها باید دارای قدرت زهکشی بالا و کمی اسیدی باشد.
  • عمق کاشت 18 سانتی متر و قطر محل کاشت حدودا 38 الی 46 سانتی متر باشد.
  • برای تولید گل رز مشکی طبیعی در گلخانه می بایست در آب آبیاری گیاهان مقداری رنگ مرغوب سیاه ریخته شود ( انجام این عمل آسیبی به ریشه گیاه نمی رساند ).
  • با رشد غنچه ها در گلخانه گل رز مرتبا دمای محیط را چک کنید زیرا در این مرحله دما به شدت تاثیر گذار بر رنگ گیاه است و درجه حرارت خنک در این مرحله، سبب افزایش مقدار رنگدانه های تولید شده می شود که این به معنی تیره تر شدن گل رز خواهد بود.
  • رطوبت محیطی 60 الی 65 درصد ( گلخانه باید به سیستم های مه پاشی تجهیز باشد ).
  • لوکس نوری گلخانه بین 40000 تا 60000 باشد.
  • پس از برداشت گلها، بوته را هرس کنید زیرا هرس بوته به بهبود گردش هوا کمک زیادی کرده و گیاه را به رشد و نمو بیشتری تشویق می کند.

من سینا فتاح زاده امیدوارم این مقاله به شما همراه گرامی سایت پرشیالرن کمک کرده باشد تا در ساخت یا تولید گل رز سیاه طبیعی به بهترین نحو ممکن عمل کنید.

در صورتی که در ارتباط با هر یک از موارد اشاره شده جهت تولید یا ساخت رز تیره رنگ سوالی دارید، حتما آن را با ما و دیگر همراهان سایت پرشیالرن به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 3 میانگین امتیازات: 5]
۲ نظرات
  1. روزبه می گوید

    با سلام
    میبخشید واریته ی Samurai برای ساخت گل رز مشکی مناسب هست؟

    1. سینا فتاح زاده می گوید

      سلام
      بله قربان مناسب هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy