کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

گل لیلیوم نماد چیست ؟

0

گل لیلیوم در فرهنگ های و جوامع مختلف نمادها و معانی متفاوتی دارد. این گل حتی در زمان مصر باستان هم پر از نماد گرایی بوده است.

به عبارتی می توان گفت گل لیلیوم گلی است که برای هر مناسبتی یک نماد و معنی دارد.

خلوص، پاکی، زنانگی، عشق، وحدت و زودگذر بودن غم همگی از نماد های گل لیلیوم هستند که در ادامه به چهار نماد گل لیلیوم که در مصر باستان که در قرن ها پیش مرسوم بوده است اشاره می کنم.

تاج عروس لیلیوم
تاج عروس لیلیوم

گل لیلیوم نماد زنانگی

عروس های یونانی و رومی همواره به امید داشتن زندگی ای توام با پاکی و خلوص تاجی از گل لیلیوم بر سر خود می گذاشتند که البته این امر همان طور که اشاره کردم به قرن ها پیش و مصر باستان بر می گردد.

علت استفاده عروس ها از تاج عروس لیلیوم رنگ های متنوع لیلیوم و عطر شیرین آن بود.

گل لیلیوم نماد ابراز عشق

در ارتباط با گل لیلیوم نماد چیست می توان گفت در همان زمان مصر باستان برای اینکه اشخاص بتوانند به یکدیگر ابراز احساسات کرده و یا عاشق به معشوقه خود ابراز عشق کند از گل لیلیوم برای بیان علاقه خود استفاده می کردند.

مردان رومی برای ابزار علاقه خود نسبت به معشوقه شان با هدیه دادن گل لیلیوم احساس خود را بیان کرده و معشوقه با دریافت گل متوجه علاقه مرد می شد.

گل لیلیوم نماد خلوص

در مسیحیت رنگ سفید نماد پاکی و خلوص است و زنان برای ابزار پاکی و خلوص خودشان با هدیه دادن گل لیلیوم خلوص و پاکی خود را نشان می دادند.

گل لیلیوم نماد زودگذر بودن غم

در زمان مصر باستان گل لیلیوم برای مردم تنها نماد بیان احساسات و عواطف نبوده است بلکه در صورتی که فردی عزیزی را از دست می دادند از گل لیلیوم برای بیان اینکه غم زود گذر است در مراسم تدفین استفاده می کردند.

از دیگر نمادهایی که گل لیلیوم به عنوان می توان به آن اشاره کرد نماد مادر بودن و نماد تولد دوباره می باشد. در کشور چین لیلیوم نماد عشق 100 ساله و خوش شناسی در زندگی می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 5 میانگین امتیازات: 4.2]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy