کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

چرا برگ دیفن باخیا باز نمیشود + آموزش درمان گیاه با سینا فتاح زاده

0

چرا برگ دیفن باخیا باز نمیشود ؟ باز نشدن برگ دیفن باخیا دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به نور کم محل نگهداری دیفن باخیا، کمبود مواد غذایی در گیاه و همچنین هجوم آفات اشاره نمود.

بنابر اهمیت تک به تک موارد گفته شده ما در این مقاله از سری مقالات سایت پرشیالرن تمامی دلایل و یا علت باز نشدن برگهای دیفن باخیا را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد تا به آسانی بتوانید علت اصلی مشکل گیاه محبوب خود را تشخیص دهید و با استفاده از راه حل درمانی مناسب هر چه سریعتر آن را احیا کنید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

نور کم محل نگهداری چگونه باعث باز نشدن برگ دیفن باخیا می شود ؟

باز نشدن برگ دیفن باخیا
باز نشدن برگ دیفن باخیا

زمانی که نور محل نگهداری گیاه مذکور مناسب باشد، برگهای دیفن باخیا به درستی عمل فتوسنتز را انجام داده و درون گیاه انرژی مضاعفی تولید می شود و دقیقا به خاطر همین انرژی زیاد است که گیاه ترغیب به رشد حداکثری و ارتفاع بیشتر شده و برگ های جدیدش تولید و باز می شوند.

حال اگر نور محل پرورش دیفن باخیا در خانه کم باشد خوب طبیعی است که انرژی زیادی برای انجام فرآیندهای متابولیسمی گیاه وجود نداشته باشد بنابراین جای تعجبی ندارد که در چنین شرایطی شاهد رشد نکردن گل دیفن باخیا و همچنین باز نشدن برگ های گیاه خود باشید.

اگر گیاه شما در طول روز هشت ساعت نور کامل و غیر مستقیم خورشید را دریافت نمی کند و یا اینکه فاصله گلدان دیفن باخیا تا پنجره های نورگیر خانه بیش از دو متر است، تردید نداشته باشید که علت باز نشدن برگ دیفن باخیا شما به خاطر شرایط نوری نامناسب گیاه تان است.

در پاسخ به پرسش چرا برگ دیفن باخیا باز نمیشود و همچنین در راستای احیای گیاه می توان گفت اگر شرایط نوری دیفن شما نامناسب است، هر چه سریعتر وضعیت نوری گیاه خود را بهبود ببخشید و گیاه مذکور را به محل پرنور تری منتقل نمایید.

بهترین زمان برای جا به جایی گلدان دیفن باخیا شب است زیرا اگر گلدان گیاه در طول روز به یکباره جا به جا شود، دچار شوک بسیار بدی خواهد شد بنابراین بهتر است انجام این کار ( یعنی جا به جایی گلدان برای دریافت نور بیشتر ) در زمان شب و بعد از غروب کامل خوشید باشد.

کمبود مواد غذایی چه اثری در باز نشدن برگهای گیاه دارد ؟

علت باز نشدن برگهای دیفن باخیا
علت باز نشدن برگهای دیفن باخیا

سوای نور بخش دیگری از انرژی گیاه توسط مواد غذایی تامین می شود به طور مثال وجود عنصر نیتروژن باعث رشد طولی گیاه و همچنین باز شدن برگ های دیفن باخیا می شود.

همان طور که قبلا در مقاله چکار کنیم دیفن باخیا پاجوش بزند اشاره کردیم، دیفن گیاهی است که برای رشد مناسب خود نیاز دارد تا ماهانه یکبار با کودهای کامل و متعادل تغذیه شود به طوری که در هر نوبت کوددهی گیاه 20 سی سی یا گرم از کودهای کامل در آب آبیاری حل شده و اختیار ریشه های گیاه قرار بگیرد.

اگر با مقالات بنده در سایت پرشیالرن آشنا باشید قطعا می دانید که من بارها روی این موضوع تاکید داشته ام که نمی توان با آب خشک و خالی از مهمان خانه که گیاه دیفن باخیا باشد پذیرایی نمود حتی اگر فرض ما این باشد که خاک گلدان دارای عناصر غذایی است، باید این نکته را در نظر داشته باشیم که این مواد غذایی پس از چندین مرتبه آبیاری خاک شسته شده و انتهای گلدان خارج می شوند.

اگر ماهانه یکبار گیاه خود را تغذیه نمی کنید و یا اینکه مقدار کودی که استفاده می کنید بسیار ناچیز است، شک نداشته باشید که علت باز نشدن برگهای دیفن باخیا شما به خاطر کوددهی کم و یا نادرست گیاه تان است.

در پاسخ به پرسش چرا برگ دیفن باخیا باز نمیشود و هچنین در راستای احیای گیاه می توان گفت اگر کوددهی گیاه شما نادرست می باشد، بهتر است محبت بیشتری به گیاه خود داشته باشید و از هم اکنون روند تغذیه اصولی و منظم آن را در دستور کارتان قرار دهید به طوری که گیاه مذکور ماهانه یکبار با 20 سی سی یا گرم از کودهای کامل و متعادل تغذیه شود.

در هنگام خرید کود به این نکته مهم توجه داشته باشید که کود انتخابی دارای PH متعادل و حاوی تمامی عناصر درشت و ریز مغذی باشد تا هم PH خاک دستخوش تغییر نشود و هم اینکه کمبود ریز مغذی ها به گیاه آسیبی نرساند.

کود سه بیست مایع از جمله کودهای رایج برای تغذیه گیاهان آپارتمانی منجمله دیفن باخیا است که در صورت تمایل شما عزیزان می توانید آن را به صورت آنلاین از فروشگاه سایت پرشیالرن خریداری نمایید.

لازم به ذکر است سوای باز نشدن برگ ها از دیگر خسارات کوددهی نادرست و غیر اصولی گیاه می توان به زردی برگ دیفن باخیا ( زمانی که کوددهی خیلی خیلی کم باشد ) و همچنین خشک شدن نوک برگ های دیفن باخیا ( زمانی که کوددهی فراتر از انتظار گیاه باشد ) اشاره نمود.

آفات با چه مکانیسمی سبب باز نشدن برگهای دیفن باخیا می شوند ؟

همان طور که قبلا در مقاله چروک شدن برگ دیفن باخیا اشاره کردیم، برگ های گیاه مذکور جذابیت بسیار زیادی برای آفات و یا حشرات دارند به طوری که این حشرات مزاحم با اتصال به برگ های زیبای گیاه رطوبت داخل آنها را تخلیه کرده و در فرآیندهای متابویسمی آنها ایجاد مشکل می کنند.

اگر آفات را با چشمان خود مشاهده می کنید و یا اینکه شاهد چسبناک شدن پشت و روی برگ های گیاه محبوب تان هستید، تردید نداشته باشید که علت باز نشدن برگ های دیفن باخیا شما به خاطر هجوم آفات بوده است.

در پاسخ به پرسش چرا برگ دیفن باخیا باز نمیشود و در راستای درمان گیاه می توان گفت شما باید هر چه سریعتر لکه ها آلوده را ( لکه های عسلک مانند زرد و قهوه ای ) را توسط یک پارچه تمیز و مرطوب از روی برگ های گیاه خود پاک کنید و سپس سم کنفیدور را تهیه کرده و روی گیاه خود اسپری نمایید.

  • چگونه از هجوم حشرات به گیاه خود جلوگیری کنیم ؟

اگر می خواهید گیاه تان برای همیشه از خطر هجوم آفات در امان باشد، می بایست ماهانه یکبار پشت و روی برگ های آن را با الکل ها اتیلیک یا متیلیک ضدعفونی نمایید.

در صورتی که تمایل ندارید از الکل استفاده کنید، می توانید ماهانه یکبار برگ های گیاه تان را با شامپوهای بدون اسانس نظیر شامپو بچه شستشو دهید تا برای همیشه سلامتی گیاه تان تضمین شود ( در زمان شستشوی برگها روی خاک گلدان یک مقوا بگذارید تا محلول آب و کف وارد آن نشود ).

لازم به ذکر است از دیگر خسارات آفات به گیاه مذکور می توان به لوله ای شدن برگ دیفن باخیا اشاره نمود.

امیدواریم این مقاله به شما همراه گرامی سایت پرشیالرن کمک کرده باشد تا در درمان گیاه خود به بهترین نحو ممکن عمل و هرچه سریعتر آن را احیا کنید.

در صورتی که در ارتباط با هر یک از عوامل اثرگذار بر باز نشدن برگ دیفن باخیا خود سوالی دارید حتما آن را با ما و دیگر همراهان سایت پرشیالرن به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 50 میانگین امتیازات: 4.2]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy