کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

چکار کنیم دیفن باخیا پاجوش بزنه + معرفی کود سه بیست برای دیفن باخیا

1

چکار کنیم دیفن باخیا پاجوش بزنه ؟ پاجوش نزدن دیفن باخیا دلایل متفاوتی دارد که از جمله آنها می توان به نور نامناسب محل نگهداری دیفن باخیا، آبیاری غیر اصولی و اشتباه گیاه، عدم استفاده از کود سه بیست برای دیفن باخیا و همچنین کوچک بودن فضای گلدان جهت تولید پاجوش گیاه اشاره نمود.

بنابر اهمیت تک به تک موارد گفته شده ما در این مقاله از سری مقالات سایت پرشیالرن تمامی دلایل و یا علت پاجوش نزدن دیفن باخیا را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد تا به آسانی بتوانید علت اصلی مشکل گیاه خود را پیدا کرده و با استفاده از راه حل درمانی مناسب هر چه سریعتر آن را احیا کنید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

نور نامناسب محل نگهداری چگونه باعث پاجوش نزدن دیفن باخیا می شود ؟

پاجوش نزدن دیفن باخیا
پاجوش نزدن دیفن باخیا

همان طور که قبلا در مقاله رشد سریع دیفن باخیا اشاره کردیم گیاه مذکور برای رشد مناسب و تولید پاجوش نیاز به نور کامل و غیر مستقیم خورشید دارد.

اگر فاصله گلدان گیاه تان تا پنجره بیش از دو متر است و دیفن باخیای شما در طول روز هشت ساعت نور مناسب خورشید را دریافت نمی کند، تردید نداشته باشید که علت پاجوش نزدن دیفن باخیا شما به خاطر شرایط نوری نامناسب آن است.

وجود نور خورشید باعث فتوسنتز کردن برگ های دیفن باخیا می شود تا به واسطه آن انرژی مضاعفی درون این گیاه جهت انجام فرآیندهای متابولیسمی تولید شود از این رو برای درمان گیاه و افزایش پاجوش دیفن باخیا پیشنهاد می شود گیاه را به محل پرنور تر منتقل کرده و یا فاصله آن تا پنجره را کاهش دهید ( طبیعتا پنجره های جنوبی بهتر هستند ).

آبیاری غیر اصولی با چه مکانیسمی از تولید پاجوش توسط گیاه جلوگیری می کند ؟

دیفن باخیا گیاهی است که برای رشد مناسب خود نیاز به خاکی همیشه مرطوب دارد.

بهترین زمان آبیاری دیفن باخیا موقعی است که 15 سانتی متر سطح خاک خشک شده و هیچگونه رطوبتی نداشته باشد و از سویی دیگر در زمان آبیاری همه جای خاک گلدان مرطوب شده و به محض خارج شدن آب اضافی از انتهای گلدان، فورا روند آب دهی گیاه مذکور متوقف شود.

اگر برای آبیاری گیاه خود برنامه ریزی می کنید یعنی مثل حالتی که تصمیم می گیرید هر دو شنبه گیاه را آبیاری کنید و یا اینکه در زمان آب دهی آب از انتهای گلدان خارج نمی شود، شک نداشته باشید که علت پاجوش نزدن دیفن باخیا شما به خاطر عدم گردش صحیح رطوبت در گیاه تان است که برای احیا آن کافیست دیفن خود را در زمان و به روش صحیح آبیاری کنید.

  • آیا ممکن است آبیاری صحیح ولی مشکل از خاک گلدان باشد ؟

بله، اگر پس از آبیاری گیاه مشاهده می کنید که آب زیر 10 ثانیه از انتهای گلدان خارج می شود و یا به مدت 40 الی 50 ثانیه همچنان به حالت راکد روی سطح خاک باقی می ماند، بهتر است هر چه سریعتر خاک گلدان را تعویض کنید و برای افزایش پاجوش دیفن باخیا خود از ترکیب کوکوپیت، پیت ماس و پرلیت استفاده کنید.

لازم به ذکر است از دیگر خسارات آبیاری نامناسب سوای تولید نکردن پاجوش توسط گیاه می توان به زردی برگ دیفن باخیا ( زمانی که آبیاری بیش از اندازه باشد ) و همچنین لوله ای شدن برگ دیفن باخیا ( زمانی که آبیاری بسیار کم باشد ) اشاره نمود.

هر آنچه که باید از مصرف کود سه بیست برای دیفن باخیا بدانید

کود سه بیست برای دیفن باخیا
کود سه بیست برای دیفن باخیا

یکی از شایع ترین دلایل پاجوش نزدن دیفن باخیا عدم استفاده از کودهای فسفردار برای تغذیه اصولی گیاه می باشد.

اگر با مقالات بنده در سایت پرشیالرن آشنا باشید می دانید که من بارها روی این موضوع تاکید داشته ام که نمی توان با آب خشک و خالی از مهمان خانه که گیاه دیفن باخیا باشد پذیرایی نمود.

حتی اگر فرض ما بر این باشد که خاک گلدان دارای عناصر غذایی است، نباید این نکته را فراموش کنیم که پس از چندین مرتبه آبیاری این مواد غذایی شسته شده و انتهای گلدان خارج می شوند و دقیقا همین جاست که باید برای افزایش رشد و تولید پاجوش توسط گیاه از کود سه بیست برای دیفن باخیا استفاده شود.

کود سه بیست برای دیفن باخیا کودی است که در آن همه عناصر درشت مغذی با یک درصد مساوی وجود دارند که در کنار ریز مغذی ها ( کود سه بیست به کود مشهور است ) به آسانی می توانند احتیاجات غذایی گیاه را برآورده کنند.

اگر تا به حال کمتر از یکبار در ماه گیاه خود را تغذیه کرده اید و یا اگر تا به حال اصلا آن را تغذیه نکرده اید، هم اکنون جواب پرسش چکار کنیم دیفن باخیا پاجوش بزنه مشخص شده است که آن استفاده نکردن از کود مناسب برای تفذیه گیاه می باشد.

چگونه از کود سه بیست برای دیفن باخیا استفاده کنیم ؟

برای افزایش پاجوش دیفن باخیا خود ماهانه یکبار به اندازه یک درب بطری از کود سه بیست را درون آب آبیاری گیاه ریخته و در اختیار ریشه های گیاه تان قرار دهید.

انجام این کار باعث خواهد شد رشد گیاه سریعتر ( که به دنبال آن دیفن باخیا پاجوش تولید می کند ) و ریشه ها با قدرت بیشتری عناصر غذایی را جذب کنند.

اگر تمایل دارید تا دو سال آینده خیالتان بابت تغذیه گیاه راحت باشد، می توانید به فروشگاه سایت پرشیالرن مراجعه کرده و کود سه بیست مایع را با حجم بالا و قیمت مناسب خریداری نمایید.

  • آیا مجازیم کود سه بیست را روی برگ های گیاه محلول پاشی کنیم ؟

همان طور که قبلا در مقاله کوچک شدن برگ گل دیفن باخیا اشاره کردیم اگر محیط نگهداری گیاه دارای تهویه مناسب است، می توانید کود سه بیست مایع را با دوز مناسب جهت ترغیب گیاه تان به تولید پاجوش روی برگ های آن اسپری کنید در غیر این صورت ( یعنی حالتی تهویه کم است و یا اصلا وجود ندارد )، انجام این کار صحیح نیست.

کوچک بودن فضای گلدان چه نقشی در پاجوش نزدن دیفن باخیا دارد ؟

افزایش پاجوش دیفن باخیا
افزایش پاجوش دیفن باخیا

به طوری کلی گلدان گیاه دیفن باخیا می بایست هر دو سال یکبار عوض شود ( البته این زمان حدودی است ) زیرا طی این مدت نسبت به زمان خرید ریشه های گیاه بزرگتر شده و برای رشد مناسب شان نیاز به فضای بیشتری دارند.

اگر تمامی موارد بالا را برای درمان گیاه خود بررسی کرده اید و به پاسخ پرسش چکار کنیم دیفن باخیا پاجوش بزنه نرسیده اید، لازم است گیاه را از گلدانش خارج کرده و وضعیت ریشه هایش را بررسی کنید.

در صورت متراکم بودن ریشه ها پیشنهاد می شود گلدان و خاک گیاه را همزمان عوض کنید زیرا خاک هم طی این مدت فرسوده شده است.

گلدان انتخابی می بایست تنها دو سایز از گلدان قبلی گیاه بزرگتر باشد تا هم ریشه ها از حالت متراکم خود خارج شده و هم فضای مناسبی برای رشدشان وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است در زمان تعویض گلدان اگر مشاهده کردید بخشی از ریشه های گیاه آسیب دیده هستند ( یعنی نرم، سیاه و قهوه ای شده اند )، حتما آنها را هرس کنید.

امیدواریم این مقاله به شما همراه گرامی سایت پرشیالرن کمک کرده تا در افزایش پاجوش دیفن باخیا خود به بهترین نحو ممکن عمل و هر چه سریعتر گیاه خود را احیا کنید.

در صورتی که در ارتباط با هر یک از عوامل اثرگذار بر پاجوش نزدن گیاه و همچنین خرید کود سه بیست برای دیفن باخیا خود سوالی دارید حتما آن را با ما و دیگر همراهان سایت پرشیالرن به اشتراک بگذارید.

پاینده باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 139 میانگین امتیازات: 3.9]
1 نظر
  1. آریانا می گوید

    سلام وقتتون بخیر عذر میخوام من ساقه ی اپیشیام قطع شده و بزرگ شده بود
    هنوز به طور کامل قطع نشده و برگها سالمن
    باید چیکار کنم؟
    چون نمیخواستم به کل گیاه رو قطع کنم تا به حال چندین بار این اتفاق برام افتاده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy