کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

تجارت پیاز گل لیلیوم اورینتال و صادرات گل لیلیوم اورینتال

0

تجارت پیاز گل لیلیوم اورینتال

به طور کلی موضوع اصلی قبل از تولید گل و گیاه بحث تامین نهاده های آنها است. به عبارتی در حوزه کشت گل لیلیوم اورینتال، بحث تامین پیاز لیلیوم قبل از بحث هایی که پیش از این در مورد فراهم کردن هر نوع امکانات به آن ها اشاره کرده بودم قرار دارد. در کشت این نوع واریته از لیلیوم تامین پیاز باید از کشور های خارجی صورت بگیرد زیرا که تولید آن در کشور عزیزمان امکان پذیر نیست و با توجه به نیاز روزانه بازار ( میانگین 6000 دسته گل در روز ) ورود به بخش واردات پیاز لیلیوم می تواند بسیار سود آور باشد.

واردات گل به صورت کلی در کشور عزیزمان ممنوع است اما در بخش تامین نهاده های کشاورزی واردات در این حوزه آزاد است که در بحث واردات پیاز گل لیلیوم دو نکته حائز اهمیت است.

  • نکته اول : واردات پیاز لیلیوم صرفا جهت فروش
  • نکته دوم : واردات پیاز لیلیوم جهت فروش و تولید آن

آنچه که در نکته اول دارای اهمیت است این است که شخص وارد کننده تصمیمی بر کشت گیاه در گلخانه گل لیلیوم ندارد و صرفا جهت فروش پیاز در داخل بازار تصمیم به انجام این عمل گرفته است. در این بخش مهمترین مساله اطلاع از نیاز بازار در حوزه رنگبندی لیلیوم (مثل گل لیلیوم سفید و گل لیلیوم زرد) است. به طور مثال لیلیوم اورینتال دارای چند واریته زردرنگ است که همگی از زیبایی منحصرفردی برخوردار هستند اما بخش بزرگی از آنها مورد پسند بازار فروش ایران نیستند و اغلب تولید کنندگان حرفه ای گل لیلیوم به این موضوع اشراف کامل دارند و از آن رو که در این حوزه تولیدکنندگان گل لیلیوم خریدارن پیاز لیلیوم هستند همواره باید به موضوع رنگبندی توجه ویژه داشت. در نهایت می توان نتیجه گرفت که باید با توجه به نیاز بازار و تولیدکنندگان اقدام به واردات پیاز لیلیوم کرد.

پس از مشخص شدن نیاز تولید کننده و بازار مهم ترین مساله خرید پیاز گل لیلیوم و سپس وارد کردن آن به داخل کشور است. بنده در طی چند سال حضور در حوزه کشت لیلیوم با شرکت های گوناگون تولید کننده پیاز گل لیلیوم همکاری داشته ام و اغلب همکاری ها منجر به خرید از آن شرکت شده است ولی نکته مهم در این همکاری ها بحث کیفیت پیاز و امتیازات فروشنده به خریدار است و با توجه به تولید بیش از پانصد هزار شاخه گل قویاً بهترین تولید کننده های پیاز لیلیوم را شرکت های VanDenBos و Zabo Planet می دانم. این شرکت ها از لحاظ کیفیت محصول و گارانتی و همچنین تحویل به موقع محصول به خوبی عمل می کنند و به دلیل تولید انبوه پیاز گل لیلیوم روش آنها کمی با شرکت های دیگر متفاوت است و پس از انتخاب رنگبندی باید قبل از خرید لیست مورد نظر را در اختیار آنها قرار داد تا بتوانند رنگبندی های مورد نظر را برای خرید شما فراهم کنند و این موضوع زمان بر نخواهد بود و در بازه زمانی حداکثر 2 هفته انجام خواهد شد.

پس از آنالیز بازار گل لیلیوم در جهت نیاز تولید کننده و رنگبندی خرید صورت گرفته و پس از نهایی شدن بحث واردات پیاز گل لیلیوم و تعرفه گمرگی پیاز ها به سردخانه منتقل می شوند. این نکته را خاطر نشان می کنم که پس از ترخیص پیاز لیلیوم حتما سرد خانه ای که بتوان در آن دمای 7- درجه را تامین کرد وجود داشته باشد. به این دلیل این نکته را عرض می کنم که پیاز در حالت خواب باقی بماند و جوانه نزند زیرا به محض تغییر دما ی پیاز گل لیلیوم شروع به جوانه زدن خواهد کرد. در نکته اول که موضوع واردات پیاز گل لیلیوم صرفا جهت فروش است عرف سود در تجارت که 40 درصد است رعایت شده و همیشه حاشیه سود خوبی برای افرادی که پیاز لیلیوم را وارد می کنند وجود خواهد داشت. البته این حاشیه سود در اغلب موارد فراتر می رود، نه به دلیل نوسانات ارزی بلکه به خاطر عرضه و تقاضای لیلیوم در بازار است. معمولا تولید کننده های حرفه ای به دو صورت پیاز لیلیوم را خریداری می کنند: روش اول تولیدکننده همان اول پول را تسویه می کند و روش دوم پس از اتمام دوره کشت (90 روز) اقدام به تسویه با وارد کننده می کند.

تجارت پیاز و صادرات گل لیلیوم
تجارت پیاز و صادرات گل لیلیوم

پیاز گل لیلیوم همواره نیاز شدید تولید کننده بوده و همیشه تقاضا برای آن در بازار وجود دارد.

نکته دوم : واردات پیاز لیلیوم جهت فروش و تولید آن

بنده در مقاله ای دیگر در طرح توجیهی لیلیوم به تمام هزینه های مربوط به کشت اشاره کرده ام. با توجه به موارد گفته شده و محاسبه هزینه های یک دوره کشت، در صورتی که امکان سرمایه گذاری بیشتر و منابع مالی گسترده تری وجود دارد بسیار بهتر است که پیاز گل لیلیوم را هم خود تولیدکننده وارد کند. در صورت سرمایه گذاری بیشتر تولید کننده می تواند با خرید پیاز تازه (fresh) و وارد کردن آن به کشور نیاز یک ساله خود را تامین کرده و همواره در بازار با رنگبندی مناسب لیلیوم مورد نظر را تولید کند و از حاشیه سود فوق العاده ای بهره مند شود. اگر چرخه تولید همواره بر این موضوع باشد که تولیدکننده دائما گل لیلیوم را تولید کند و به صورت مداوم در بازار حضور داشته باشد می تواند از طریق سهمیه بندی گل همواره سود خود را در بازار تضمین کند.

در مقاله ای دیگر حتما رنگبندی مناسب پیاز گل لیلیوم  و بهترین واریته های پیاز را جهت فروش در بازار و یا تولید آن را خدمت شما دوستان گرامی ارائه خواهم کرد.

آنچه که در این موضوع حائز اهمیت است میزان سرمایه گذاری در حوزه پیاز و گل لیلیوم است.

صادرات لیلیوم اورینتال

صادرات گل لیلیوم اورینتال همیشه مدنظر کسانی بوده است که لیلیوم را به صورت حرفه ای کشت می کنند زیرا به دلیل نوسانات ارزی صادرات در این حوزه رونق گرفته است. حتی برخی از تولیدکنندگان لیلیوم هم نیاز روزانه بازار داخلی را تامین می کنند و هم بخشی از تولید خود را به بازار های خارجی اختصاص می دهند و قطعا با توجه به شرایط موجود در کشور، صادرات گل لیلیوم دارای حاشیه سود بالاتری نسبت به فروش آن در بازار داخلی می باشد.

اغلب صادرات تولید کنندگان که البته حجم بسیار کمی است به کشور های حوزه خلیج فارس و روسیه است و با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران مخصوصا در بخش تامین نور مناسب برای گل لیلیوم و همچنین تعرفه های پایین انرژی در بخش کشاورزی صادرات لیلیوم می تواند انتخاب بسیار مناسبی در راستای کسب ثروت باشد.

در حوزه صادرات لیلیوم بهترین روش برای بازاریابی، اجاره غرفه و حضور در نمایشگاه های گل کشور مدنظر است که این امر برای نمایش کیفیت محصول و یک برندسازی موفق در آن کشور می باشد.

گاها مشاهده می شود برخی از عزیزان با آنالیز دقیقی وارد این حوزه نشده اند زیرا در صادرات همیشه بحث کیفیت و حجم تولید در کنار فروش هست که اهمیت بالایی دارد و در صورت نبود این فاکتور ها قطعا صادرات این گل با شکست مواجه می شود. در اینجا مثالی از صادرات گل لیلیوم به کشور امارات خدمت شما ارائه می کنم :

پس از بررسی های انجام شده در کشور امارات به این نتیجه رسیدیم که بازار امارات به خصوص بازار شهر دبی جهت صادرات لیلیوم بسیار مناسب است و طبق آنالیز انجام شده متوجه شدیم که هر دسته گل لیلیوم در دبی به قیمت پانزده تا بیست درهم به فروش می رسد و بر خلاف ایران که هر دسته گل دارای پنج شاخه گل لیلیوم است در دبی هر دسته گل اورینتال ده شاخه گل دارد.

در انتها آنچه در دیگر مقالا هم ذکر شد را تکرار می کنم که درآمد کشاورزی در حوزه تولید معاف از مالیات می باشد.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه واردات پیاز لیلیوم و همچنین صادرات گل لیلیوم با من در ارتباط باشید.

در صورتی که تجربه تولید و حضور در بازار داخل و یا صادرات گل لیلیوم به خارج از کشور را داشته اید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین اگر مقاله فوق برای شما مفید بود آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا افراد دیگر هم از آن بهره مند شوند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 2 میانگین امتیازات: 3.5]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy