کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

زیباترین رنگ های گل لیلیوم، لیلیوم زرد، لیلیوم صورتی، لیلیوم قرمز

0

در این مقاله از سری مقالات سایت پرشیالرن به تمامی رنگ های موجود گل لیلیوم در بازار ایران می پردازیم تا با آنها آشنا شده و بتوانید این گیاهان زیبا که نام دیگر آن ها گل سوسن می باشد را در محیط خانه و یا گلخانه لیلیوم پرورش دهید، تا پایان مقاله همراه من باشید.

گل لیلیوم زرد

گل لیلیوم زرد
گل لیلیوم زرد

گل لیلیوم زرد CONCADOR

محبوب ترین رنگ گل لیلیوم زرد در بازار ایران واریته CONCADOR می باشد. این واریته گل لیلیوم زرد از نوع OT یا Orienpet Lily بوده و ارتفاع آن در زمان گلدهی 110 سانتی متر است و دوره رشد آن 95 تا 100 روز می باشد. ترکیب رنگ سفید و زرد زیبایی منحصر به فردی را به این گل زیبای لیلیوم داده است و به جرات می توان گفت پرفروش ترین گل لیلیوم زرد در ایران واریته CONCADOR است.

گل لیلیوم زرد MANISSA

دیگر واریته لیلیوم زرد از انواع گل لیلیوم مناسب جهت کشت واریته MANISSA است. این واریته از لحاظ ظاهر بسیار به واریته CONCADOR شباهت دارد، ارتفاع این گل لیلیوم زرد در زمان گلدهی 130 سانتی متر بوده و دوره رشد آن 100 روز می باشد.

گل لیلیوم زرد YELLOWEEN

این واریته نیز همانند دو لیلیوم زرد قبلی OT می باشد و از لحاظ ظاهر می توان گفت بر خلاف واریته های زرد قبلی تمام گلبرگ های آن به رنگ زرد است.

گل لیلیوم زرد YELLOWEEN در انتهای دوره رشد 130 سانتی متر ارتفاع خواهد داشت و مدت زمان گلدهی آن 95 روز می باشد.

گل لیلیوم زرد CHILL OUT

تنها گل اورینتال محبوب در بازار ایران واریته CHILL OUT است. این واریته لیلیوم زرد در زمان گلدهی 110 سانتی متر دارد و دوره رشد آن 100 روز است.

لازم به ذکر است علت اینکه همواره بازار داخلی به گل لیلیوم زرد OT واکنش مثبت تری نسبت به نوع اورینتال دارد آن است که لیلیوم های زرد OT از لحاظ ظاهر، مشتری پسند تر از نوع اورینتال آن هستند و تا به حال تنها واریته اورینتالی که بازار به آن واکنش مثبت داشته است CHILL OUT می باشد.

گل لیلیوم صورتی

گل لیلیوم صورتی
گل لیلیوم صورتی

گل لیلیوم صورتی ACAPULCO

لیلیوم صورتی ACAPULCO در زمان گلدهی 115 سانتی متر ارتفاع داشته و دوره رشد آن 90 روز می باشد. لازم به ذکر است گل لیلیوم صورتی ACAPULCO از نوع گل لیلیوم اورینتال می باشد.

گل لیلیوم صورتی EL SANTO

ظاهر گل لیلیوم صورتی EL SANTO آنگونه است که گلبرگ های آن به رنگ صورتی پر رنگ است. دوره رشد این واریته اورینتال لیلیوم صورتی 100 روز و ارتفاع آن در زمان گلدهی 100 سانتی متر خواهد بود.

گل لیلیوم صورتی FENICE

گلبرگ های واریته اورینتال FENICE صورتی کم رنگ بوده و دوره رشد آن 95 روز و ارتفاع این واریته لیلیوم صورتی در زمان گلدهی 120 سانتی متر خواهد بود.

گل لیلیوم صورتی FUJIAN

واریته لیلیوم صورتی OT ،FUJIAN بوده و دوره رشد آن 95 روز می باشد و ارتفاع آن در زمان گلدهی 120 سانتی متر خواهد شد. گل لیلیوم صورتی نام برده در نزد خریداران بازار بسیار محبوب می باشد و همواره در میان واریته های صورتی رنگ OT مشتری پسند بوده است.

لازم به ذکر است که برخی از واریته های OT مثل واریته FUJIAN در کشور شیلی تولید شده و سپس برای فروش به کشور هلند منتقل می شوند. علت این موضوع در آن است که محل فرآوری پیاز لیلیوم و بزرگ شدن فلس های آن باید در نزدیکی دریا باشد زیرا نسیم دریا حاوی املاحی می باشد که بسیار مناسب جهت فرآوری پیاز لیلیوم است. البته این روش تولید پیاز توسط تمام شرکت های تولید کننده پیاز لیلیوم انجام نمی شود و برخی از شرکت های بزرگ، مثل شرکت VANDENBOS که محصولات با کیفیت تولید می کنند از این مکانیسم بهره می گیرند.

به طور مثال شرکت https://www.hartsnursery.co.uk واریته FUJIAN را به صورت اورینتال تولید می کند که از لحاظ کیفیت هرگز نمی تواند با شرکت https://www.vandenbos.com رقابت کند.

گل لیلیوم صورتی GAUCHO

واریته OT لیلیوم صورتی GAUCHO در زمان گلدهی 110-120 سانتی متر ارتفاع داشته و دوره رشد آن 110-120 روز می باشد

گل لیلیوم صورتی LA MANCHA

واریته لیلیوم صورتی LA MANCHA OT بوده و ظاهر آن زیبا و مورد پسند بازار داخلی است. از طرفی گل لیلیوم صورتی LA MANCHA در زمان گلدهی 110 سانتی متر ارتفاع دارد و مدت زمان رشد کامل آن 110 روز می باشد.

گل لیلیوم صورتی MARLON

لیلیوم صورتی MARLON هم مانند FUJIAN در کشور شیلی تولید می شود ولی بر خلاف FUJIAN که OT است، MARLON اورینتال می باشد و دوره رشد آن 95 روز و ارتفاع این گل لیلیوم صورتی در زمان گلدهی 110 سانتی متر است.

گل لیلیوم صورتی PARADERO

لیلیوم صورتی PARADERO به نظر خیلی از تولید کنندگان گل لیلیوم و گل فروشی ها زیبا ترین رنگ صورتی اورینتال می باشد. گل لیلیوم اورینتال PARADERO بسیار زیبا بوده و ارتفاع این گل لیلیوم صورتی در زمان گلدهی 120 سانتی متر و دوره رشد آن 110 روز می باشد.

گل لیلیوم صورتی ROBINA

دوره رشد : 95 روز

ارتفاع : 125 سانتی متر

واریته : OT

گل لیلیوم صورتی TIBER و SORBONNE

هر دو واریته گفته شده اورینتال از محبوبیت زیادی در بازار فروش برخوردار هستند.

لیلیوم صورتی SORBONNE دارای 110 سانتی متر ارتفاع و دوره رشد 95 روزه است و گل لیلیوم صورتی TIBER دارای 100 سانتی متر ارتفاع و دوره رشد 95 – 100 روز است.

لازم به ذکر است هر دو واریته ی اشاره شده نسبت به بیماری های گل لیلیوم بسیار حساس هستند.

گل لیلیوم صورتی TARANGO

دوره رشد : 95 روز

ارتفاع : 110 سانتی متر

واریته : اورینتال

گل لیلیوم قرمز

گل لیلیوم قرمز
گل لیلیوم قرمز

گل لیلیوم قرمز AMAROSSI

لیلیوم قرمز AMAROSSI واریته OT بوده و دوره رشد آن 95 روز است. گل لیلیوم قرمز AMAROSSI در انتهای دوره رشد 120 سانتی متر ارتفاع خواهد داشت و از محبوب ترین رنگ های قرمز لیلیوم در بازار ایران به شمار می رود.

گل لیلیوم قرمز CARBONERO

این واریته نیز همانند OT،AMAROSSI بوده و از محبوبیت زیادی در بازار ایران برخوردار است. این واریته لیلیوم قرمز 120 سانتی متر ارتفاع داشته و دوره رشد آن 90 روزه است. آنچه که در مورد لیلیوم قرمز CARBONERO حائز اهمیت است آن می باشد که همواره باید سایز درشت پیاز این واریته (24-22) کشت شود.

گل لیلیوم قرمز MONTEZUMA

واریته لیلیوم قرمز MONTEZUMA اورینتال بوده و بر اساس تجربه شخصی بنده در طی بارها کشت گل لیلیوم می توان گفت MONTEZUMA بسیار مورد علاقه گل فروشی های سطح شهر می باشد. دوره رشد این واریته 95 روز و ارتفاع آن در زمان گلدهی 130 سانتی متر است.

گل لیلیوم قرمز SENSI

دوره رشد : 95 روز

ارتفاع : 130 سانتی متر

واریته : OT

گل لیلیوم قرمز DARK ROMANCE

واریته DARK ROMANCE اورینتال بوده و دارای دوره رشد 115 روزه می باشد. لازم به ذکر است گل لیلیوم قرمز DARK ROMANCE  سایز پیاز بزرگتر از 18 نداشته و بهترین سایز این واریته برای کشت 18- 16 است و ارتفاع این گیاه در زمان برداشت گل 90 سانتی متر است.

گل لیلیوم قرمز SCORPIO

رنگ گلبرگ های این واریته لیلیوم قرمز به رنگ قرمز پر رنگ می باشد و ارتفاع آن در انتهای دوره رشد 120 سانتی متر خواهد بود. در بین واریته های قرمز پر رنگ اورینتال، جز قد بلند ترین ها از لحاظ ارتفاع محسوب می شود و دوره کشت این لیلیوم 110 روز است.

گل لیلیوم قرمز VEZZANO

لیلیوم قرمز اورینتال VEZZANO دارای 110 – 120 سانتی متر ارتفاع در مرحله ی گلدهی و دوره رشد 110 – 120 روزه است. گل لیلیوم قرمز VEZZANO در کنار سایر واریته های قرمز رنگ لیلیوم جز محبوب ترین ها در بازار فروش ایران است.

گل لیلیوم قرمز RED FORD

لیلیوم قرمز رنگ OT ،RED FORD بوده و در مدت زمان 90 – 100 روز به مرحله ی گلدهی می رسد و در این مرحله به ارتفاع 120 – 110 سانتی متری خواهد رسید.

واریته های گل لیلیوم که تلفیقی از چند رنگ هستند و از محبوبیت بسیار زیادی در بازار ایران و جهان برخوردارند:

واریته CANDY CLUB گل لیلیوم

واریته OT ،CANDY CLUB بوده و در انتهای دوره رشد 115 سانتی متر ارتفاع خواهد داشت و مدت زمان دوره رشد این واریته گل لیلیوم 100 روز است.

واریته FLASH POINT گل لیلیوم

دوره رشد : 100 روز

ارتفاع : 115 سانتی متر

واریته : OT

واریته NYMPH گل لیلیوم

به جرات می توان گفت واریته NYMPH همواره در تمام کشت های لیلیوم کاران حرفه ای بوده است و به طور حتم از زیبا ترین گل های لیلیوم در جهان به شمار می رود.

دوره رشد : 95 روز

ارتفاع : 125 سانتی متر

واریته : OT

در پایان مقاله لازم به ذکر است برخی از واریته های تولید شده می تواند در کمپانی ای دیگر از نوعی متفاوت تولید شود. به طور مثال واریته FUJIAN ممکن است در شرکتی اورینتال تولید شود و در جایی دیگر OT. به طور حتم آنچه که برای یک تولید خوب نیاز است در درجه اول پیاز با کیفیت می باشد که همواره شرکت هلندی VAN DEN BOS در صدر بهترین تولید کنندگان آن است.

از نظر شما زیبا ترین رنگبندی در گل لیلیوم کدام واریته ها هستند ؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 0 میانگین امتیازات: 0]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy