کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

آموزش ساخت گل رز آبی طبیعی با سینا فتاح زاده + معنی گل رز آبی

2

اگرچه گل رز آبی طبیعی در جهان هستی وجود ندارد اما می توانید با رنگ آمیزی گلبرگ های یک شاخه گل رز واقعی به آن دست پیدا کنید.

سه روش برای تولید و یا ساخت گل رز ابی طبیعی وجود دارد که همگی آنها این امکان را به شما خواهند داد تا هر چقدر که می خواهید تیره یا روشن، گلبرگ های گیاه خود را رنگ آمیزی کنید بنابراین پیشنهاد می کنیم برای ساخت این رز جذاب حتما با ادامه مقاله همراه ما باشید.

آموزش اولین روش تولید گل رز آبی طبیعی

در قدم اول می بایست مواد و ابزارهای لازم را تهیه کنید.

روش های تولید گل رز آبی طبیعی
روش های تولید گل رز آبی طبیعی

رنگ پودری آبی، یک شاخه گل رز سفید، قیچی، گلدان شیشه ای و نگهدارنده گل (اختیاری) از جمله مواردی هستند که در روش اول ساخت این رز جذاب به آنها احتیاج خواهید داشت.

در قدم دوم می بایست تیغ های ساقه را برش دهید. برای انجام این کار می توانید از یک چاقوی تیز و یا قیچی باغبانی استفاده نمایید. لازم به ذکر است در انجام این کار به هیچ وجه نباید ساقه اصلی گیاه آسیب ببیند.

جدا کردن تیغ های ساقه نیاز به تکنیک و یا مهارت خاصی ندارد با این حال تنها هدف انجام این کار، آسیب ندیدن دست های شماست.

در قدم سوم رنگ پودری آبی را در یک گلدان حاوی آب ولرم بریزید ( بنابر توصیه تولید کننده محصول ) و سپس محلول به دست آمده را به خوبی هم بزنید.

در قدم بعدی باید ساقه گل رز را کمی از پایین برش دهید ( حدود 5 سانتی متر ) به طوری که این برش حتما زاویه دار باشد ( 45 درجه مناسب است ).

پس از انجام برش، 60 دقیقه ساقه گیاه را در محلول رنگی نگهداری کنید ( به مرور زمان گلبرگ های گیاه آبی رنگ خواهند شد ).

در قدم پنجم و پس از طی شدن 60 دقیقه، مجددا ساقه گیاه را از پایین برش دهید و دوباره آنرا به محلول رنگی برگردانید زیرا انجام این کار باعث خواهد شد تا پروسه تولید گل رز آبی طبیعی کوتاه تر شود.

آموزش روش دوم ساخت رز آبی رنگ

ساخت رز آبی رنگ
ساخت رز آبی رنگ

در این روش هم مانند راهکار قبلی نیاز به کمی رنگ آبی، سطل، گل رز سفید و آب دارید.

لازم به ذکر است کاسه یا سطل مورد استفاده باید به اندازه کافی عمیق باشد تا غنچه گل رز در آن کاملا غوطه ور شود. برای جلوگیری از اصابت رنگ به دست هایتان، از دستکش استفاده نمایید.

قبل از شروع به ساخت گل رز آبی طبیعی توصیه می شود تیغ های ساقه را مانند روش قبلی پاکسازی کنید، انجام این کار ضروری نیست اما برای سهولت بیشتر کار بهتر است این جداسازی انجام شود.

در قدم اول رنگ آبی را ( پودری یا مایع ) به میزان مناسب (بنابر توصیه سازنده محصول) در سطل بریزید و سپس آن را با آب ولرم مخلوط کنید.

همان طور که مستحضر هستید رنگ آبی به شدت می تواند لباس های شما را لکه دار کند بنابراین پیشنهاد می کنم از لباس های قدیمی خود استفاده کنید و فضای کاری تان را کاملا با کاغذ روزنامه و یا پلاستیک بپوشانید.

در قدم دوم، 2 ثانیه غنچه گل رز سفید را درون رنگ قرار دهید. برای انجام این کار ساقه را نگه داشته و تنها غنچه را داخل محلول رنگی بگذارید ( یعنی گیاه کاملا برعکس شود ).

پس از 2 ثانیه، غنچه گیاه را با آب ولرم شستشو دهید تا رنگ های اضافی آن پاک شوند سپس غنچه را در هوای آزاد قرار داده تا کاملا خشک شود.

پس از خشک شدن غنچه، مجددا آن را 2 ثانیه در محلول رنگی قرار دهید و همان مراحل قبلی را برایش تکرار کنید تا جایی که رنگ غنچه با آن چیزی که در ذهن شما وجود دارد، همسو شود ( یعنی اگر می خواهید رنگ گلبرگ ها تیره تر شود، مراحل گفته شده را چندین مرتبه تکرار کنید ).

آموزش سومین روش ساخت گل رز آبی طبیعی

ساخت گل رز آبی طبیعی
ساخت گل رز آبی طبیعی

در این روش ساخت گل رز آبی طبیعی به اسپری ( رنگ آبی )، گل رز سفید، مقداری پارچه و یک فضای کاری مناسب با تهویه خوب نیاز خواهید داشت.

اسپری کردن غنچه گیاه ممکن است سبب کثیف شدن لباس های شما شود در نتیجه پیشنهاد می کنم به این نکته مهم توجه داشته باشید و از لباس مناسب جهت انجام این کار استفاده نمایید ( از اسپری هایی که نوع پاشش آنها مستقیم است، استفاده نکنید ).

پس از جدا سازی تیغ های ساقه، به خوبی اسپری رنگ را تکان دهید و سپس با فاصله 40 سانتی متری، غنچه گیاه را با آن رنگ آمیزی کنید.

پس از طی شدن مراحل قبلی می بایست گل رز را در جایی مناسب قرار دهید تا غنچه گیاه به طور کامل خشک شود.

در صورتی که تمایل دارید گل رز به وجود آمده گلبرگ های تیره تری باشد، می توانید پس از خشک شدن گیاه مجددا غنچه های آن را رنگ پاشی نمایید.

معنی گل رز آبی

همان طور که اشاره شد گل رز آبی طبیعی در جهان هستی وجود ندارد و تنها با از بین رفتن رز سفید است که می توان رز آبی را ساخت بنابراین به خاطر همین موضوع معنی گل رز آبی یا نماد آن، نشان از دست نیافتنی ها و حقیقت های اسرار آمیز دارد.

در صورتی که در ارتباط با هر یک از موارد اشاره شده جهت ساخت رز آبی رنگ سوالی دارید، حتما آن را با ما و دیگر همراهان سایت پرشیالرن به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 5 میانگین امتیازات: 2.6]
۲ نظرات
  1. روزبه می گوید

    سپاس گزارم از راهنمایی مفید و کامل شما👌👌

    1. سینا فتاح زاده می گوید

      سپاس از لطف و توجه شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy