کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

آموزش خشک کردن گل رز در باکس ( جعبه ) با سینا فتاح زاده

5

خشک کردن گل رز در باکس کار بسیار آسانی بوده و زحمت چندانی برای شما ندارد به طوری که با خرید یک ماده خشک کننده طبیعی به سادگی می توانید چندین گل رز را خشک کرده و آنها را در جعبه کنار هم قرار دهید و از زیبایی خیره کننده شان نهایت لذت را ببرید.

در قدم اول شما همراه گرامی سایت پرشیالرن می بایست ماده خشک کننده مناسب را خریداری کنید. برای خشک کردن گل رز در جعبه می توانید از موادی همچون آرد ذرت، ماسه، نمک و ژل سیلیکا استفاده نمایید.

استفاده از موادی نظیر نمک، ژل سیلیکا و … باعث خواهد شد تا تمامی گلبرگهای گل رز به یک اندازه و هم سو با هم خشک شوند.

در قدم بعدی باید باکس مناسب جهت خشک کردن گل رز در جعبه تهیه شود به طوری که این باکس ارتفاع مناسبی داشته باشد تا بتوان با خیالی آسوده ماده خشک کننده را به کف آن اضافه نمود.

پس از تهیه باکس، به اندازه 5 الی 6 سانتی متر از مواد خشک کننده را به صورت یکدست در انتهای جعبه بریزید و ساقه های گل رز را داخل آن قرار دهید به طوری که زاویه غنچه ها به سمت بالا باشند.

اطمینان حاصل فرمایید که بعد از چیدمان گلها، فضای 3 الی 4 سانتی متری بالای جعبه وجود داشته باشد.

خشک کردن گل رز در جعبه
خشک کردن گل رز در جعبه

در قدم سوم آموزش خشک کردن گل رز در باکس، با استفاده از یک فنجان مابقی فضای جعبه را (3 الی 4 سانتی متر باقیمانده) با ماده خشک کننده پر کنید به طوری که آن فضای بالا و تمامی گلبرگ های گل رز کاملا احاطه شوند.

سپس درب جعبه را گذاشته و روی آن، تاریخ انجام این کار نوشته شود.

با عبور از مراحل قبلی و طی شدن دو هفته می توانید درب جعبه را بردارید و رزهای داخل آن را کاملا از ماده خشک کننده پاکسازی نمایید. برای انجام این کار بهتر است شاخه های گل رز را به ظرف دیگری منتقل کنید.

آموزش خشک کردن گل رز طبیعی

خشک کردن گل رز طبیعی
خشک کردن گل رز طبیعی

بر خلاف حالت قبلی یعنی خشک کردن گل رز باکس، در این روش نیازی به جعبه نیست و با انجام چند کار ساده می توانید هر تعداد گل رز که می خواهید، به صورت طبیعی خشک کنید.

برای خشک کردن گل رز طبیعی به این روش می بایست غنچه گیاه حالت نیمه باز و تماما سالم باشد تا بتوان به بهترین نتیجه دست یافت.

در قدم اول برگ های ساقه را با یک ابزار مناسب هرس کنید به طوری برگی روی شاخه گیاه باقی نماند ( مراقب باشید ساقه رز آسیبی نبیند ).

پس از هرس برگها اگر ارتفاع ساقه بیش از 15 سانتی متر است، آن را برش دهید زیرا ساقه بلند روند کلی خشک شدن گیاه را به دردسر می اندازد.

پس از اصلاح گیاه، در صورتی که می خواهید چندین گل رز را همزمان خشک نمایید، می بایست گل ها را در کنار هم گذاشته و توسط یک نوار پلاستیکی آنها را به هم ببندید در غیر این صورت نیازی با انجام این کار نیست.

در قدم بعدی محلی که دارای تهویه مناسب و نور و رطوبت کم است را انتخاب نمایید و سپس در محل مذکور، طنابی مانند بند رختشویی نصب کنید.

در قدم آخر خشک کردن گل رز طبیعی باید انتهای ساقه رز را به یک نوار پلاستیکی گره بزنید و سپس آن طرف گره را به بند رختشویی ببنید به طوری که گل کاملا به صورت برعکس آویزان شود.

با طی شدن سه هفته، رز یا رزهای شما همگی به صورت طبیعی خشک خواهند شد که در این مقطع زمانی برای ماندگاری بهترشان می توانید از تافت مو استفاده نمایید.

آموزش خشک کردن گلبرگ های رز

خشک کردن گلبرگ های رز
خشک کردن گلبرگ های رز

گلبرگ های گل رز دارای عطر مسرور کننده ای هستند که می توان از آنها برای افزودن زیبایی به فضاهایی همچون گلدان ها، دکوراسیون خانه و مراسم جشن و عروسی استفاده کرد.

برای خشک کردن گلبرگ های رز می بایست غنچه گیاه سالم و در بهترین حالت خود باشد در غیر این صورت انجام این فرآیند راندمان بالایی نخواهد داشت.

در قدم نخست با استفاده از یک قیچی، غنچه را از محل اتصال ساقه برش دهید و سپس هر یک از گلبرگ های آن را با دست جدا کنید.

سپس گلبرگ های جدا شده را بر روی یک صفحه فلزی همانند ماهی تابه قرار دهید به طوری که گلبرگ ها به صورت جداگانه کنار هم قرار بگیرند.

با طی شدن مراحل قبلی، یک روز در میان گلبرگ های گل رز را روی صفحه فلزی بچرخانید تا پشت و روی آنها به یک نسبت مساوی خشک شوند.

با طی شدن دو هفته ( درست مانند خشک کردن گل رز باکس ) تمامی گلبرگ های گیاه خشک شده و از آنها می توانید برای زیباسازی هر فضایی استفاده نمایید.

من سینا فتاح زاده امیدوارم این مقاله به شما همراه گرامی سایت پرشیالرن کمک کرده باشد تا در خشک کردن گل رز طبیعی خود به بهترین نحو ممکن عمل و از انجام این کار نهایت لذت را ببرید.

در صورتی که در ارتباط با هر یک از موارد اشاره شده جهت خشک کردن گیاه خود سوالی دارید، حتما آن را با ما و دیگر همراهان سایت پرشیالرن به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 5 میانگین امتیازات: 3.4]
۵ نظرات
  1. آرزو می گوید

    مطالب بسیار خوب و مفیدی دارید

    1. سینا فتاح زاده می گوید

      سپاس از محبت شما دوست عزیز

  2. زری می گوید

    سلام من باکس گل دارم که گلفروش گفته فقط بذار خشک بشه بعد درش رو ببند میشه از الان تافت مو بزنم که رنگش تغییر نکنه؟

    1. سینا فتاح زاده می گوید

      سلام
      برای خشک کردن گل بهتر هست اکه مقدوره گل هارو خارج کنید و به صورت بر عکس آویزان کنید تا خشک شه.
      با این حال تا گل ها کامل داخل جعبه خشک نشدن تافت رو استفاده نکنید.

  3. کرمی می گوید

    سلام غنچه گل لیلیوم را در سیلیکا ژل قرار دادم که خشک بشه اما خیلییییی زیاد تغییر رنگ داشته و شکل ظاهریشو از دست داده برای خشک کردن غنچه لیلیوم با سیلیکا چکار باید کرد ک کیفیت گل حفظ بشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy