کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

آموزش ساخت باکس گل رز + تصویر

4

همه ما تا حالا هدیه های زیادی به کسانی که دوستشون داریم دادیم. هرکسی به سلیقه خودش، یکی ساعت هدیه میده، یکی یه دفترچه یادداشت، یکی گل هدیه میده و …. بجز گشتن و چرخیدن تو مغازه ها و پاساژها و فارغ از اینکه چیزی که دوست داریم هدیه بدیم رو پیدا کنیم یا نه، قیمت هدیه هم برای ما مهم هست. ولی اگه بتونیم در عین حال که زمان رو مدیریت می کنیم، هزینه رو هم مدیریت کنیم خیلی از خریدمون لذت می بریم.

تو این مقاله به شما آموزش میدیم که به جای صرف هزینه و زمان فراوان، با دست های خودتون و با کمترین زمان و هزینه ممکن باکس گل رز بسازید و گل های رز را درونش قرار بدید و به کسی که دوستش دارید هدیه بدید.

شاید قبل از اینکار فکر می کردم ساختن باکس گل رز و خریدن وسایل و گل رز کار سختی باشه ولی وقتی انجامش دادم فهمیدم که اصلا سخت نیست و بهم انگیزه میده، چون هم کار دوست داشتنی برای کسی که می خوام بهش کادو بدم می کنم و هم یاد می گیرم که خودم یک تولیدکننده باشم.

عکس گل رز
عکس گل رز

صبح روز جمعه ساعت 10 صبح راهی بازار گل محلاتی شدم (اگر دسترسی شما به بازارهای گل مقدور نیست، می تونید از گلفروشی های کوچک و بزرگی که در شهر موجود هستند انواع گل رز مورد نیاز خودتون رو تهیه کنید).

هنگام رانندگی، همواره به این موضوع فکر می کردم، باکس گل رزی که می خواهم برایش درست کنم و احساس عشقم را بهش ابراز کنم باید چه شکلی باشه و در همین فکر ها بودم که تصمیم گرفتم، از باکس گل مشکی با نوشته های طلایی با محتویات گل رز قرمز و روبان قرمز برای دیزاین آن استفاده کنم زیرا با توجه به شناختی که ازش داشتم، مطمئن بودم از این باکس گل، خوشش خواهد آمد.

خوب برگردیم به اصل موضوع : ساعت تقریبا 10:30 صبح بود که به بازار گل محلاتی رسیدم لازم است اشاره کنم در بازار گل محلاتی تمامی ملزومات تهیه یک باکس گل رز ارزان اعم از روبان، باکس گل، اسفنج و گل رز شاخه بریده در تنوعی از رنگ ها موجود است.

اول تصمیم گرفتم که رز قرمز پر رنگی که در ذهنم داشتم را پیدا کنم و خریداری کنم، در نتیجه شروع به دیدن غرفه های گل رز قرمز کردم و مغازه سوم بود که گل های قرمز رز خوبی داشت که همگی دارای غنچه های قرمز پر رنگ، بسته و ساقه های بلند بودند و کاملا مشخص بود که تولید کننده زحمت زیادی برای تولید آن کشیده است.

بنابر تجربه می دانستم که محدود غرفه هایی هستند که شاخه گل رز را به صورت تکی به فروش می رسانند و به فروشنده گفتم قصد من ساختن یک باکس گل رز ارزان می باشد و اگر امکان دارد دوازده شاخه از این گل رز ها، به من بدهید که فروشنده محترم قبول کرد و دوازده شاخه گل رز را از بسته بندی جدا کرد و در اختیار من قرار داد و بنده نیز مبلغ 17000 هزار تومان به فروشنده پرداخت کردم.

ساعت 10:45 صبح بود که بعد از خرید شاخه های گل رز مورد نظرم تصمیم گرفتم اقدام به خرید باکس گل رز کنم و راه خودم را برای دیدن غرفه ها در بازار ادامه دادم.

گل رز قرمز
گل رز قرمز

در یکی از راهرو های انتهایی بازار گل محلاتی، به نقطه ای رسیدم که پر از باکس گل رز ارزان بود و شاید چند دقیقه ای بیشتر طول نکشید باکس گل مورد نظر خودم که می دانستم عشقم دوستش دارد را، پیدا کرده و مبلغ 10 هزار تومان بابت خرید آن به فروشنده پرداخت کردم و از مغازه خارج شدم که برای خرید اسفنج و روبان قرمز اقدام کنم که فروشنده من را صدا زد و گفت آقا ؟؟؟ گفتم بله، گفت مگه میشه باکس گل رز بخری اما اسفنج و روبان نخری ؟؟؟ به فروشنده گفتم معلوم هست که چنین چیزی امکان ندارد و میخواهم برای خرید آنها هم اقدام کنم که فروشنده گفت، اینجا در مغازه من هر چیزی که بخواهی می توانی خرید کنی و با ورود به مغازه متوجه شدم که حرفش حقیقت دارد و اسفنج و روبان مورد نظرم را از همان مغازه تهیه کردم و در آخر از فروشنده به خاطر اخلاق خوبش تشکر کردم و مبلغ 5000 تومان به فروشنده جهت خرید موارد گفته شده پرداخت کردم و پس از اتمام جمله من فروشنده گفت : عشقتون پایدار.

گل رز قرمز

از مغازه خارج شدم و با دیدن ساعت (11:00) متوجه شدم مدت زمان زیادی از زمان حضورم در بازار نگذشته و تمامی ملزومات باکس گل رز ارزان را تهیه کرده ام و با ذوقی که داشتم، می خواستم که هر چه زودتر به خانه برسم و باکس گل رز را، برایش درست کنم. ساعت 11:45 دقیقه صبح بود که به خانه رسیدم و مشغول به کار شدم (حضور من در بازار گل محلاتی چیزی حدود به 2 ساعت بود).

آموزش ساخت باکس گل رز
آموزش ساخت باکس گل رز

چرا اشاره کردم سریعا مشغول به کار شدم؟؟ چون همیشه برای چیزی که ذوق داری، سریعا شروع به تلاش می کنی …

در ادامه مقاله قصد دارم بنابر تجربه شخصی خودم، نشان دهم که چگونه می توان به راحتی گل های رز را درون باکس قرار دارد و ظاهری زیبایی برای آن، درست کرد به عبارتی شاید بشه گفت باکس گل رز خودت را، با علاقه و سلیقه ی خودت درست کن 🙂

باکس گل رز ارزان

باکس گل رز ارزان
باکس گل رز ارزان

چیدمان گل رز در باکس، بسیار کار راحتی است و نیاز به هیچ مهارت خاصی ندارد و تصمیم من بر آن بود که آنطور که دوست دارد، تزئینش کنم . چون این باکس گل رز هدیه ای برای شخص است باید همیشه در نظر گرفت که فردی که می خواهید به او باکس گل رز را هدیه دهید از چه رنگ گل رز خوشش می آید. اگر بخواهید باکس گل رز ارزان را برای رویداد خاصی مثل عروسی، هدیه دهید بهتر است رنگ بندی محصول، جنبه رسمی داشته باشد.

باکس گل رز ارزان

در هر دو حالت هدیه دادن باکس گل رز توصیه می کنم از باکس گل رز جدیدی استفاده کنید، چون دقیقا باکس جدید همان چیزی است که شما از نظر ارتفاع، طول و دکوراسیون می خواهید.

باکس گل رز ارزان

ساخت باکس گل رز ارزان

برای ساخت باکس گل رز ارزان در انتهای باکس گل رز، یک لایه سلفون قرار دادم و آنرا تا بالای جعبه آوردم و همواره باید اطمینان حاصل شود که سلفون از همه طرف از جعبه بالاتر است درست همانند عکس زیر.

باکس گل رز ارزان

علت استفاده از سلفون در باکس گل رز ارزان به این دلیل است که جعبه در مقابل هرگونه آسیب احتمالی آب محافظت شود درست همانطور که در عکس زیر.

در ادامه مقاله ساخت باکس گل رز ارزان اسفنجی را که تهیه کرده بودم به مدت 60 ثانیه در آب آبیاری گل رز قرار دادم که آب به صورت یکنواخت در اسفنج پخش شود و اینکه توصیه می کنم، هرگز بعد از 60 ثانیه، اسفنج را برای کاهش آب درونش، فشار ندهید تا آب موجود در آن تخلیه شود. زیرا این امر سبب می شود قسمت هایی از اسفنج خشک شود و سبب آسیب رسیدن به گل رز تازه شما می شود.

باکس گل رز ارزان

سپس با استفاده از یک کارد یا قیچی تمیز، اسفنج را برش دادم و این برش باید دقیقا اندازه کف باکس گل رز باشد ( درست همانند قلمه زدن گل رز ).

اسفنج بریده شده باید در کف باکس گل رز و روی سلفونی که از قبل بوده قرار داده شده، باشد و سلفون مورد نظر همچنان باید بالاتر از ارتفاع جعبه باشد.

باکس گل رز ارزان

لازم به ذکر است اسفنج تهیه شده باید از ارتفاع جعبه کوتاه تر باشد.

باکس گل رز ارزان

در مرحله بعدی سلفون را به ارتفاع ( لبه جعبه ) برش دادم و دقیقا همانند تصویر زیر و سپس نگاهی به ساعت انداختم و ساعت 12:15 دقیقه بود و من با سرعت زیادی مشغول انجام امور هستم و همین جا بود که تصمیم گرفتم بعد از صرف ناهار به ادامه ی درست کردن باکس گل رز ارزان بپردازم.

باکس گل رز ارزان

ساعت 13:00 ظهر بود که از قیچی برای اصلاح برگ های گل رز قرمز استفاده کردم. با اصلاح برگ های گل رز می توانید به راحتی گل ها را در اسفنج قرار دهید. اصلاح ساقه گل رز را به همان ارتفاعی که مد نظرم بود برای قرار دادن در باکس گل رز، برش دادم.

لازم به ذکر است قیچی اصلاح می بایست استریل باشد تا از هجوم بیماری های گل رز به گیاه جلوگیری شود.

باکس گل رز ارزان

در اینجا لازم می دانم عرض کنم در صورتی که شما عزیزان بخواهید باکس گل رز ارزان شما، شبیه به دسته گل باشد البته از لحاظ چینش گل ها، باید ساقه گل رز مورد نظر را، در سه اندازه مختلف برش دهید دقیقا همانند تصویر زیر:

باکس گل رز ارزان

در صورت برش ساقه گل رز در سه اندازه مختلف، امکان استفاده از گل های بیشتری در باکس گل رز، وجود خواهد داشت و آب موجود در اسفنج راحت تر جذب گیاه شما خواهد شد که این امر (چینش ساقه ها) امری کاملا سلیقه ای بوده و در اینجا شخص بنده همگی شاخه های گل رز را در یک اندازه برش دادم.

خاطر نشان می کنم در دو حالت برش ساقه گل رز، بالای ساقه باید بالاتر از ارتفاع باکس گل رز باشد.

در حالتی که بخواهید ساقه گل رز را در سه اندازه مختلف برش دهید روش کار به این صورت خواهد بود که باید ساقه های بلند گل رز را در مرکز باکس گل رز، ساقه های متوسط را در اطراف ساقه های بلند و کوتاه ترین ساقه ها را در اطراف محیط باکس گل رز قرار دهید.

باکس گل رز ارزان
باکس گل رز ارزان

همان طور که اشاره کردم نوع چینش من، به یک اندازه بریدن ساقه گل رز بود و پس از قرار دادن ساقه گل رز در اسفنج انتهای باکس، روبان مورد نظر را بر روی باکس گل بستم و منتظر ماندم تا ساعت 6 بعد از ظهر شود و فردی که دوستش دارم را، ببینم.

باکس گل رز ارزان
باکس گل رز ارزان

نگاهی به ساعت کردم و دیدم ساعت 13:15 بعد از ظهر است و تا ساعت شش بعد از ظهر، چند ساعتی باقی مانده، درب باکس گل رز ارزان را با دقت بر روی آن قرار دادم و باکس گل رز را به جایی که هوا خنک است منتقل کردم.

ساعت 17:30 از خانه حرکت و باکس گل رز را در داخل داشبورد ماشین قرار دادم و ساعت 6 به محل کار فردی که دوستش دارم رسیدم و همان طور که در طول روز با هم صحبت کرده بودیم، قرار بود ساعت 6 به یک کافی شاپ برویم و برای آینده خودمون برنامه ریزی کنیم.

ساخت باکس گل رز ارزان
ساخت باکس گل رز ارزان

بعد از آنکه از کافی شاپ خارج شدیم و سوار ماشین شدیم، دنبال یک فرصت مناسب می گشتم تا باکس گل رز را به او هدیه دهم و در همین فکر ها بودم که خودش پیشنهاد صرف شام را مطرح کرد و من نیز با خوشحالی با پیشنهادش موافقت کردم.

در حین مسیر در نقطه ای توقف کردم و باکس گل رز را به او دادم و گفتم که چقدر دوستش دارم و چنان ذوقی را در چشمانش می دیدم که باعث شد از این خوشحالی، خستگی هر دو ما از بین برود و سریعا از من پرسید چرا مدتی بود که برایم گل نخریده بودی و من نیز به شوخی به او گفتم، خوب تو نگفته بودی…

خرید باکس گل رز
خرید باکس گل رز

خلاصه که دنیای خانم ها و آقایون متفاوته و شیرین:)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 5 میانگین امتیازات: 3.2]
۴ نظرات
  1. هومن لادن می گوید

    به نظر من باکس گل یکی از بهترین و زیباترین هدیه هایی هستن که میشه به عزیزان داد.

    خوشحالم که این هدیه در سال های اخیر طرفداران بیشتری به خودش اختصاص داده و تونسته تا حد زیادی برای خودش جایگاه به دست بیاره .

    ممنون از مقاله زیباتون

    پاینده باشید.

    1. سینا فتاح زاده می گوید

      ُسلام دوست عزیز، بله همین طور هست و شاید بهترین انتخاب برای ابراز علاقه به کسی که دوستش دارید…
      زنده باشید ممنونم از محببتون

  2. الناز ناهيدي می گوید

    سلام و ممنون از این مطلب جالب که خیلی به کار میاد من همیشه دوست داشتم که بتونم خودم گل رز رو تزیین کنم ولی ایده ای نداشتم مرسی عالی بود

    1. سینا فتاح زاده می گوید

      سلام دوست عزیز
      خواهش می کنم.. سپاس از محبت شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy