کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

معرفی گیاهان مناسب سرویس بهداشتی و حمام + تصویر

0

گیاهان مناسب سرویس بهداشتی به لحاظ شرایط ژنتیکی در مقابل نوسانات دمایی مقاوم بوده و در شرایطی که نور محیطی کم و رطوبت بالا است، به خوبی رشد و نمو می کنند و به همین دلایل گفته شده در این مقاله از سری مقالات سایت پرشیالرن به معرفی 12 نوع از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی و حمام می پردازیم تا به آسانی بتوانید آنها را در فضای مربوطه پرورش داده و از زیبایی آنها نهایت لذت را ببرید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

معرفی پتوس از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی

پتوس از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی
پتوس از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی

به طور کلی پرورش و نگهداری پتوس در هر فضایی بسیار آسان بوده و زحمت چندانی برای شما ندارد زیرا گیاه به خوبی در شرایط نوری کم، بافت رویشی خود را توسعه داده و در مقابل تنش های خشکی بسیار مقاوم است.

گیاه آپارتمانی پتوس دارای ظاهری جذاب و کلاسیک می باشد به طوری که نوک برگ های گیاه تیز و شکل ظاهری آنها مانند قلب انسان است.

در صورتی که تمایل دارید نگهداری پتوس را در خاک انجام دهید (اغلب افراد پتوس را در آب نگهداری می کنند) می بایست اجازه دهید خاک گلدان ما بین دو آبیاری، حدودا 50 درصد خشک شده تا سلامتی گیاه تضمین شود تا در فضای نگهداری شاهد زردی برگ پتوس نباشید.

بسیاری از افراد به علت شباهت زیاد فیلودندرون و پتوس از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی، در تشخیص این دو گیاه گاهی اوقات دچار مشکل می شوند با این حال می توان گفت پتوس دارای برگ های بزرگتری نسبت به فیلودندرون بوده که این برگ ها توسط پوششی موم مانند احاطه شده اند.

گیاه آپارتمانی پپرومیا

گیاه آپارتمانی پپرومیا
گیاه آپارتمانی پپرومیا

پپرومیا از گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما، دارای واریته های متعددی بوده که هر یک از آنها تحمل شرایط محیطی حمام و سرویس بهداشتی را دارند.

برای نگهداری گیاه پپرومیا از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی می بایست گیاه را در شرایط حداقل نوری قرار داده تا از سوزش و یا سوختگی برگ های گیاه جلوگیری شود.

از سویی دیگر از شایع ترین دلایل زردی برگ پپرومیا از گیاهان آپارتمانی کوچک، آبیاری بیش از حد آن می باشد در نتیجه توصیه می شود هرگاه 7 الی 10 سانتی متری سطح مخلوط خاک خشک می شود، گیاه خود را آبیاری نمایید.

گیاه آپارتمانی پپرومیا به خوبی شاخه و برگ های خود را در رطوبت محیطی بالا توسعه می دهد با این حال هرگاه رطوبت محیطی در حمام و سرویس بهداشتی کاهش یابد، گیاه دچار مشکل نشده و سریعا با شرایط جدید خود سازگار می شود.

گیاه آپارتمانی فیلودندرون

گیاه آپارتمانی فیلودندرون
گیاه آپارتمانی فیلودندرون

به طور کلی پرورش و نگهداری فیلودندرون از گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما بسیار آسان بوده و زحمت چندانی برای شما ندارد زیرا گیاه مذکور این قابلیت را دارد تا با طیف وسیعی از شرایطی محیطی خود را سازگار کند.

فیلودندرون به لحاظ توسعه بافت رویشی نوعی گیاه رونده محسوب می شود به طوری که گیاه عادت به رشد قائم داشته و اغلب افراد نیز دقیقا به همین دلیل آن را در سبدهای آویز پرورش می دهند.

برای نگهداری فیلودندرون از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی می بایست گیاه در معرض نور غیر مستقیم خورشید باشد زیرا نور بسیار کم سبب ایجاد نقاط سوختگی روی برگ های گیاه شده و نور زیاد، سبب زردی برگ فیلودندرون می شود.

بهترین زمان آبیاری فیلودندرون زمانیست که 5 سانتی متری ابتدای سطح خاک خشک می شود و از سویی دیگر برای توسعه بیشتر شاخه و برگ های گیاه می بایست ماهانه یکبار فیلودندرون توسط کود گیاهان آپارتمانی تغذیه و تقویت شود.

گیاه آپارتمانی گندمی

گیاه آپارتمانی گندمی
گیاه آپارتمانی گندمی

یکی دیگر از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی، گندمی می باشد به طوری که گیاه مذکور از گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا بوده و برای پرورش در هر فضایی مناسب است.

در پرورش گیاه گندمی معمولا دو مشکل وجود دارد که یکی از آنها قهوه ای شدن برگ گندمی بوده که با نگهداری گیاه در شرایط حمام و سرویس بهداشتی به علت رطوبت محیطی بالا، به آسانی مشکل اشاره شده حل می شود.

از سویی دیگر مشکل دوم زردی برگ گندمی بوده که اغلب از آبیاری بیش از حد گیاه نشات می گیرد در نتیجه پیشنهاد می شود برای حفظ سلامتی برگ های باریک، بلند و قوس دار گیاه در شرایطی که تنها خاک گلدان نیاز به آبیاری دارد، اقدام به آبیاری گندمی نمایید.

گیاه آپارتمانی اسپاتی فیلوم

گیاه آپارتمانی اسپاتی فیلوم

یکی دیگر از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی، اسپاتی فیلوم می باشد به طوری که گیاه از گیاهان آپارتمانی با نور کم بوده و در فصل بهار و تابستان، گل های بسیار ظریف و زیبایی را تولید می کند.

برای تقویت گلدهی در گیاه می بایست ماهانه یک بار اسپاتی فیلوم توسط کودهای فسفر بالا تغذیه شده تا گیاه دوران گلدهی بسیار خوبی داشته باشد.

علت رشد بیش از حد اسپاتی فیلوم در شرایط سرویس بهداشتی و حمام، وجود رطوبت محیطی بالا در فضاهای مذکور می باشد بنابراین پیشنهاد می شود برای نگهداری گل اسپاتی فیلوم همواره نور ملایم در اختیار گیاه قرار گرفته و محل نگهداری آن در معرض منافذ گرم و سرد سرویس بهداشتی و حمام نباشد.

سانسوریا از ششمین گیاهان مناسب سرویس بهداشتی

سانسوریا از ششمین گیاهان مناسب سرویس بهداشتی
سانسوریا از ششمین گیاهان مناسب سرویس بهداشتی

نام دیگر گیاه آپارتمانی سانسوریا، زبان مادر شوهر می باشد. این گیاه برای سرویس بهداشتی و حمام هایی که در معرض نور مستقیم آفتاب نیستند، بسیار مناسب است به طوری که با نگهداری سانسوریا در فضاهای مذکور زیبایی چشمگیری ایجاد شده و ظاهر آنها به سمت و سوی یک ظاهر کلاسیک سوق پیدا می کند.

برگ های سانسوریا از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی شباهت زیادی به شمشیر داشته و شکل آنها بلند و باریک می باشد.

آنچه در پرورش و نگهداری سانسوریا برای حفظ سلامتی گیاه مهم بوده آن است که گیاه به شدت به بیماری پوسیدگی ریشه حساس بوده و می بایست برای آبیاری آن از میزان آب مناسبی استفاده شود (زیرا اگر آبیاری زیاد باشد در درجه اول ریشه های گیاه پوسیده شده و سپس شما شاهد زرد شدن برگ سانسوریا خود خواهید بود).

گیاه آپارتمانی فیکوس بنجامین

گیاه آپارتمانی فیکوس بنجامین
گیاه آپارتمانی فیکوس بنجامین

بنجامین از واریته ی محبوب فیکوس ها به شمار می شود که برگ های آن بر روی ساقه ی چوبی گیاه قرار دارند.

تقریبا تمامی افرادی که به گیاهان آپارتمانی بزرگ اشراف کامل دارند با فیکوس بنجامین آشنا هستند زیرا این گیاه در اغلب مراکز خرید و خانه ها وجود داشته و از گیاهان آپارتمانی محبوب به شمار می رود.

آنچه که در پرورش بنجامین از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی اهمیت دارد، تدوین یک برنامه ریزی اصولی برای آبیاری گیاه است به طوری که آبیاری گیاه در ماه های گرم سال افزایش داشته و در ماه های سرد سال کاهش یابد.

لازم به ذکر است در صورت اشتباه در آبیاری گیاه، شاهد ریزش برگ بنجامین خود خواهید بود در نتیجه توصیه می شود برای نگهداری فیکوس بنجامین به این نکته ی مهم توجه ویژه داشته باشید.

گل ارکیده

گل ارکیده مناسب برای سرویس بهداشتی
گل ارکیده مناسب برای سرویس بهداشتی

بسیاری از افراد بر این باور هستند که ارکیده از انواع گل آپارتمانی به علت ظرافتی که دارد، گیاهی ضعیف بوده و تحمل شرایط سخت را ندارد با این حال می توان گفت این تصور اشتباه بوده و ارکیده گلی بسیار سرسخت و مقاوم می باشد و می تواند با اغلب شرایط محیطی به خوبی سازگار شود.

بر خلاف بسیار از گل ها و گیاهان آپارتمانی دیگر، ارکیده در خاک رشد نمی کند و معمولا برای نگهداری گیاه از ترکیب های سست خاک برای گلدان استفاده می شود.

برای نگهداری ارکیده از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی می بایست محل نگهداری گیاه دارای نور ملایم و رطوبت محیطی بالا باشد تا با آبیاری و کوددهی صحیح، شاهد زیبایی هر چه بیشتر این گیاه از گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی در فضای حمام و سرویس بهداشتی باشیم.

گیاه آپارتمانی برگ عبایی

گیاه آپارتمانی برگ عبایی
گیاه آپارتمانی برگ عبایی

یکی دیگر از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی برگ عبایی می باشد. برگ عبایی به طور کلی از گیاهان بسیار مقاوم آپارتمانی بوده که در هر شرایطی رشد و نمو خود را انجام می دهد حتی اگر نور بسیار کم، رطوبت بسیار پایین، آبیاری نامناسب و نوسانات دمایی زیاد باشد.

با این حال برای رشد هر چه بهتر برگ عبایی می بایست نور به صورت غیر مستقیم برای گیاه فراهم شده و فرصت داد تا مابین دو آبیاری گیاه، خاک گلدان حدودا 70 درصد رطوبت خود را از دست بدهد.

حدودا هر 4 الی 5 سال می توان گیاه را از گلدان خارج کرده و با تکثیر آن تعداد بیشتری از این گیاه مقاوم را تولید کرد به طوری می بابیست هر یک را در فضایی مخصوص به خود کاشته و از پرورش آنها نهایت لذت را برد.

گیاه آپارتمانی آلوئه ورا

گیاه آپارتمانی آلوئه ورا
گیاه آپارتمانی آلوئه ورا

یکی دیگر از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی آلوئه ورا بوده که اغلب افراد آن را با ویژگی های درمانی اش به خصوص برای سوختگی های پوستی می شناسند.

شما می توانید گیاه آلوئه ورا را در یک خاک با قدرت زهشکی بالا در گلدان کاشته و از آن در حمام و یا سرویس بهداشتی خانه ی خود نگهداری کنید.

بافت رویشی گیاه آلوئه ورا گوشتی می باشد بنابراین پیشنهاد می شود هر دو هفته یکبار گیاه را در فصول گرم سال و ماهانه یکبار در فصول سرد سال آبیاری نمایید.

از سویی دیگر بهتر است گلدان آلوئه ورا از جنس سفالی باشد تا بتواند با عبور آب از جداره های خود مانع از تجمع آب آبیاری در اطراف ریشه ی گیاه شود.

گیاه آپارتمانی لاکی بامبو

گیاه آپارتمانی لاکی بامبو
گیاه آپارتمانی لاکی بامبو

لاکی بامبو از جمله گیاهانی بوه که برای زیباسازی فضای خانه ها در قاره آسیا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد زیرا برخی از این افراد بر این باور هستند که وجود بامبو در خانه برای آنها خوش شانسی به همراه دارد.

ساقه های بامبو انعطاف پذیر بوده و به همراه شاخه و برگ های خود به سمت بالا رشد می کند. لاکی بامبو از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی رشد بسیار کندی داشته و بهترین عملکرد خود را در شرایط نوری کم دارد بنابراین توصیه می شود لاکی بامبو از تابش مستقیم آفتاب دور باشد تا برگ های گیاه سفید و دچار سوختگی نشوند.

از سویی دیگر لاکی بامبو برای رشد و توسعه ی ریشه خود، نیاز به خاک ندارد و بهترین بستر برای پروش گیاه یک گلدان به همراه آب خالی می باشد بنابراین برای نگهداری هرچه بهتر گیاه در حمام و سرویس بهداشتی می بایست هر دو الی سه هفته یکبار آب گلدان تعویض شده و گیاه در هر فصل ماهانه یکبار توسط کودهای ملایم ولیکن سبک، تغذیه و تقویت شود.

دراسینا مارگیناتا از دیگر گیاهان مناسب سرویس بهداشتی

دراسینا مارگیناتا از دیگر گیاهان مناسب سرویس بهداشتی
دراسینا مارگیناتا از دیگر گیاهان مناسب سرویس بهداشتی

دراسینا مارگیناتا به عنوان درخت اژدها ماداگاسکار شناخته می شود و می تواند تا ارتقاع زیادی رشد و توسعه داشته باشد.

در ابتدای رشد گیاه یعنی درست زمانی که نابالغ است، برگ های گیاه سفت و قرمز مایل به ارغوانی می باشند که با به بلوغ رسیدن گیاه، برگ ها تغییر رنگ داده و شبیه به یک درخت کامل می شوند.

برای نگهداری دراسینا مارگیناتا از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی می بایست خاک گلدان دارای قدرت زهشکی بالا و دائما مرطوب باشد ولیکن نه به حالت غرقاب، زیرا غرقاب شدن خاک باعث ریزش برگ ها و یا زرد شدن آنها می شود.

در طول فصل بهار و تابستان هر دو هفته یکبار همراه با آب آبیاری، گیاه خود را تغذیه کنید و سپس این روند را در فصل پاییز ماهانه یکبار انجام داده و در زمستان به طور کلی روند کوددهی گیاه را متوقف نمایید.

در صورتی که در ارتباط با پرورش هر یک از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی سوال و یا تجربه ای دارید حتما آن را با ما و دیگر همراهان سایت پرشیالرن به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 1 میانگین امتیازات: 5]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy