کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

گل رز ، جلوه ایستادگی و غرور

2

گل رز به دلایل بسیاری، جلوه ایستادگی و غرور می باشد از این رو در این مقاله به پانزده واقعیت شگفت انگیز گل رز می پردازم که سبب شده تا این گل زیبا از غرور و محبوبیت خاصی در نزد دوست داران گل و گیاه برخوردار باشد، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

پانزده واقعیت شگفت انگیز در مورد گل رز

گل رز
گل رز

خاص بودن تمامی انواع گل رز تنها به دلیل اینکه دوست داشتنی ترین گل دنیا هستند نمی باشد، بلکه گل رز سوای آنچه که پیش از این گفته شد بهترین انتخاب جهت نمایش و ابراز عشق می باشد.

از این رو دلایل بسیار زیادی وجود داشته که موجب خاص بودن گل رز می شوند که از جمله آنها می توان به زندگی طولانی مدت، دارا بودن ویتامین C که بسیار حیرت انگیز است اشاره کرد.

1_ بزرگترین گل رز جهان تا به حال، توسط خانم نیکیتا روولوکسوفسکی از کالیفرنیا تولید شده است به طوری که رنگ گل رز تولیدی، صورتی رنگ بوده و قطر آن 70 سانتی متر می باشد.

2_ باور بر این است که قدیمی ترین گل رز در جهان، 1000 سال قدمت دارد. قدیمی ترین گل رز حاضر در جهان بر روی دیوار کلیسای هیلدزهایم در آلمان رشد می کند. نتایج تحقیقات نشان داده است که گل رز اشاره شده، از سال 815 میلادی حیات خود را آغاز کرده است.

گل رز
گل رز

اگر به خاطر داشته باشید در اول مقاله، به جلوه ایستادگی و غرور گل رز اشاره داشتم، علت این موضوع در آن است که بسیاری از دوستداران گل رز در سر تا سر جهان به علت ایستادگی و مقاومت گل رز بر روی دیوار کلیسا که در سال 1945 توسط بمب افکن های متحدین، بمباران شد لقب ایستادگی و غرور را به آن دادند به طوری که ریشه های گیاه با آسیب کم زنده ماندند و مجددا به حیات خوت تا به اکنون ادامه دادند.

3_ گران قیمت ترین گل رز جهان در سال 2006 توسط مشهور ترین تولید کننده گل رز به نام دیوید آستین تولید شد، به طوری که گل رز تولیدی این شخص از دیگر واریته های گل رز نشات گرفته است.

گل رز
گل رز

پروژه دیوید آستین، 15 سال زمان برد و بالغ بر 5 میلیون دلار برای انجام پروژه هزینه شد و در آخر گل رز juliet تولید و لقب گران قیمت ترین گل رز در جهان را با خود اختصاص داد.

گل رز
گل رز

4_ به جرات می توان گفت، گل رز سیاه در طبیعت وجود نداشته و رشد نمی کند و آنچه که مشخص است گل رز سیاهی که گاها از آن رونمایی می شود، یک گل قرمز تیره بوده (مثل گل رز قرمز ترکیه) که توسط چشم فرد بیننده به رنگ سیاه دیده می شود.

گل رز سیاه فرآیند ثانویه پس از تولید دارد که حتما در مقاله ای جدا در سایت پرشیالرن در مورد آن صحبت خواهم کرد.

5_ گل رز می تواند در صورت تغذیه و مراقبت صحیح، تا 7 متر ارتفاع داشته باشد و این دلیل بسیار محکمی برای ایستادگی و غرور گل رز است.

6_ در سرتاسر جهان بیش از 100 گونه گل رز وجود دارد.

7_ گل رز توانایی میوه دار شدن را دارد به طوری که میوه تولیدی آن به شکل توت بوده و اغلب قرمز رنگ است، البته ناگفته نماند گاها مشاهده شده است که میوه تولیدی گل رز به رنگ سیاه و یا بنفش نیز بوده است.

8_ بخشی از بدنه فیزیکی گل رز، البته در برخی گونه ها منبع غنی ویتامین C است و به همین دلیل است که از آن، در بخش تولید مربا و ژله استفاده می کنند. دیگر دلیل خاص بودن گل رز، در بخش اشاره شده می باشد که سوای دارا بودن ویتامین، خواص دارویی نیز دارد، طوری که از این بخش برای مکمل های غذایی و یا صنایع دارویی برای تولید شربت سرفه استفاده می کنند.

9_ رومیان باستان از گل رز برای تزئینات اتاق و یا تولید گردنبند استفاده می کردند، همچنین رومیان قبل از آنکه می خواستند راز درونشان را به فردی بگویند، قبل از گفتن آن به فرد مقابل گل رز اهدا می کردند زیرا گل رز این پیام را به فرد مقابل می داد که باید از راز آنها محافظت کند و امین آن باشد.

10_ گل رز می تواند برای طولانی مدت زندگی کند به طوری که جلوه ایستادگی و غرور را می توان در فسیل های کشف شده گل رز در 35 میلیون سال قبل دید، حتی اگر نخواهیم به مدت ها قبل برگردیم، باید به بوته گل رز دیوار کلیسا هیلدزهایم نگاهی داشته باشیم، که بیش از یک هزار سال قدمت دارد.

11_ در سال 2002 ، گل سرخ مینیاتوری با نام “Scentsation شبانه” به منظور کمک به مطالعاتی که هدف از آن تأثیر وزن کم بر بوی گلهای رز بود ، به فضا منتقل شد. این مطالعه همچنین با هدف یادگیری چگونگی بهبود عطرهای تعدادی از محصولات مصرفی انجام شده است.

12 _ کاوریگلیا در ایتالیا بزرگترین باغ خصوصی گل سرخ در جهان است که بیش از 7،500 گونه مختلف گل رز دارد.

13_ جوانه های کوچکترین گل رز به اندازه یک دانه برنج می باشد.

14_ در مذهب غربی، گل رز یکی از سه گل ذکر شده در انجیل است.

15_ از زمان بسیار قدیم، گل رز نماد نهایی عشق شناخته شده است، همچنین بسیاری از افراد از آن برای ابراز همدردی نیز استفاده می کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 0 میانگین امتیازات: 0]
۲ نظرات
  1. مريم می گوید

    سلام ممنون از مطالب اموزنده اتون

    1. سینا فتاح زاده می گوید

      سلام، خواهش می کنم دوست عزیز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy