کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

معرفی آنتوریوم + گل آنتوریوم نماد چیست ؟

2

در این مقاله از سری مقالات سایت پرشیالرن به اینکه گل آنتوریوم نماد چه بوده و همچنین معرفی گل آنتوریوم می پردازیم و در ادامه، به برخی نکات جهت نگهداری آنتوریوم اشاره ای خواهیم داشت تا گیاه عمر بیشتری داشته و بتوانید برای سالیان متمادی از زیبایی آن در داخل خانه ی خود لذت ببرید.

خانواده گیاهان Arum شامل بیش از هزار گونه از گیاهان است که معمولا به نام Anthuriums شناخته می شوند. دامنه این گیاهان از لحاظ شکل و رنگ متفاوت است ولی از لحاظ ظاهر و کاربرد شبیه به هم هستند. گل آنتوریوم، گل هایی به شکل قلب تولید می کند که تنوع رنگ های آن از رنگ سبز و سفید تا سایه های صورتی و قرمز روشن می باشد.

نماد گل آنتوریوم
نماد گل آنتوریوم

گل آنتوریوم گلی گرمسیری می باشد که تقریبا با هر محیطی سازگار است و در تمام طول سال گل های جدیدی تولید می کند. جالب است بدانید گل آنتوریوم به عنوان گل مهمان نواز شناخته می شود، اما این تنها معنای این گل زیبا نیست و خوشبختی و فراوانی نعمت و شادی دیگر معانی این گل زیبا هستند.

گل آنتوریوم نام خود را از دو واژه یونانی گرفته است oura به معنی دم و Anthos به معنی گل.

ترجمه عبارت به معنی گل دم است که احتمالا به علت شاخک گیاه که روی گل قرار دارد می باشد. گل آنتوریوم به چندین نام در جهان شناخته می شود، نام هایی نظیر گل فلامینگو، زبان نقاشی شده و شاخه خروس.

گل آنتوریوم قرمز نماد عشق و شور می باشد و همچنین گل آنتوریوم سفید به معنای معصومیت و خلوص بوده و گل آنتوریوم صورتی نماد دلسوزی و عشق مادرانه است.

نماد گل آنتوریوم
نماد گل آنتوریوم

جالب است بدانید گل آنتوریوم به عنوان یک داروی طبیعی یا گیاهی، در درجه اول در حمام های بخار استفاده شده است تا ناراحتی دردهای عضلات، گرفتگی عضلات، گرفتگی عضلات، آرتروز و روماتیسم را کاهش دهد. اما باید احتیاط کرد زیرا این شاخ و برگ و گلهای گیاه حاوی بلورهای اگزالات کلسیم هستند که می توانند برای پوست و غشاهای مخاطی تحریک کننده باشند.

گل آنتوریوم
گل آنتوریوم

شرایط نگهداری گل آنتوریوم در خانه چیست ؟

گل آنتوریوم نیز همانند گل ارکیده تمایل دارد در نقطه ای قرار بگیرد که در معرض تابش مستقیم نور خورشید نباشد، زیرا هنگامی که گیاه در معرض نور مستقیم خورشید قرا بگیرد، سوختگی برگ گل آنتوریوم اتفاق افتاده و گیاه دچار تنش می شود.

به صورت طبیعی گیاه به جایی که نسبتا گرم می باشد علاقه دارد و از طرفی باید مراقب باشید که گلدان را در مکان خیلی تاریک قرار ندهید زیرا تابش کم نور خورشید زیان آور بوده و می تواند دلیل دیگری برای علت گل ندادن آنتوریوم باشد.

در نتیجه همان طور که اشاره شد سوای بحث نور، نباید گیاه را در جایی که وسایل گرمایشی خانه مثل شوفاژ وجود دارد نگهداری نمایید.

بهترین دما جهت نگهداری گیاه دمای 20 تا 22 درجه سانتی گراد می باشد.

بعد از اتمام گلدهی گلدان گل آنتوریوم خود را دور نیندازید

پس از آنکه دوران گلدهی گل آنتوریوم تمام شد گیاه را رها نکنید و صبر داشته باشید، زیرا در صورت مراقبت مناسب و بارور سازی منظم، گل آنتوریوم می تواند مجددا گلدهی داشته باشد.

در گل آنتوریوم یک چرخه گلدهی وجود دارد که در این چرخه سه ماه از سال گیاه گل خواهد داشت و سپس بعد از گذشت چند ماه گلدهی متوقف شده (دوران استراحت) و مجددا گیاه به گلدهی خواهد رفت.

در صورتی که یک گلدان گل آنتوریوم دارید و گیاه در مرحله گلدهی قرار دارد اما گل تولید نمی کند، می توانید با مقداری آبیاری به مدت شش هفته به گیاه خود کمک کنید. بعد از گذشت شش هفته باید کمی مقدار آبیاری را بیشتر کنید و همراه با آبیاری به گیاه، مقداری از کود مخصوص آنتوریوم استفاده نمایید.

بهتر است انجام این امور در فصل بهار صورت بگیرد تا گل آنتوریوم بتواند شکوفا شود و موارد گفته شده تضمینی خواهد بود بر آنکه گیاه بتواند مجددا گلدهی داشته باشد.

گل آنتوریوم را بیش از حد آبیاری نکنید

گل آنتوریوم
گل آنتوریوم

در صورتی که بیش از حد به گل آنتوریوم خود آب دهید، ریشه های گیاه فاسد می شود زیرا پوسیدگی ریشه در حالتی اتفاق می افتد که آب راکد و بیش از حد باشد.

همواره به مقدار آبی که برای آبیاری گل آنتوریوم مصرف می کنید دقت داشته باشید و از گلدانی که دارای زهشکی خوبی است استفاده کنید.

لازم به ذکر است آبیاری بیش از حد، احتمال هجوم بیماری های گل آنتوریوم را افزایش می دهد.

زمانی به گل آنتوریوم خود آب بدهید که گلدان (مخلوط خاک) خشک شده است.

شکوفه دادن گل آنتوریوم در تمام سال

همانطور که اشاره شد گل آنتوریوم می تواند در طول سال شکوفا شود و یکی از دلایل محبوبیت گلدان گل آنتوریوم بواسطه همین موضوع می باشد. زمانی که گل ها محو شدند جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت زیرا هر برگی که تازه تولید شده باشد بعدا می تواند یک گل آنتوریوم جدید در گلدان تولید کند.

شکل ظاهری گل آنتوریوم

نژاد گل آنتوریوم
نژاد گل آنتوریوم

شاید به نظر شما برسد شکل ظاهری گل آنتوریوم شبیه قلب انسان باشد، به علت برجستگی هایی روی گل گیاه وجود دارد و همچنین فرم گل گیاه، اما جالب است بدانید شاخک کوچکی که روی گل آنتوریوم وجود دارد و برجسته می باشد به این علت است که بتواند از گیاه مراقبت کند و این حتما یکی از نشانه های زیبای خداوند در خلقت طبیعت است.

نژاد گل آنتوریوم

گل آنتوریوم از مناطق گرمسیری آمریکا پدید آمده است و از آن بیش از هزار گونه وجود دارد و بهترین گونه های شناخته شده گل آنتوریوم واریته های ANDREANUM – SCHERZERIANUM  هستند که هر دو واریته گفته شده در دسترس هستند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 4 میانگین امتیازات: 1.8]
۲ نظرات
  1. مريم می گوید

    با سلام
    میشه لطفا در مورد گلدان های خانگی هم بیشتر توضیح بدید مخصوصا شفلریا

    1. سینا فتاح زاده می گوید

      سلام
      بله در مقاله های آتی مطالب مفیدی برای گیاهان آپارتمانی منتشر خواهیم کرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy