کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

4 مکان پیشنهادی برای نگهداری گلدان گل آنتوریوم در خانه + گل آنتوریوم طلایی

0

در این مقاله قصد دارم به نقاط مناسب نگهداری گلدان گل آنتوریوم از گیاهان آپارتمانی با نور کم در منزل اشاره داشته باشم، نقاطی که نگهداری این گل زیبا در آنها، هم شرایط محیطی مناسبی را برای گیاه فراهم می کند و هم سبب زیبایی دیزاین منزل شما خواهد شد.

همچنین در ادامه ی مقاله قصد دارم روش درست کردن گل آنتوریوم طلایی را خدمت شما عزیزان ارائه دهم، امید است که مورد توجه شما عزیزان واقع شود، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

همان طور که قبلا اشاره شد گل آنتوریوم استوایی بوده و گرما را می پسندد و نیاز به رطوبت محیطی بالایی دارد.

این گیاه تمایل دارد در مکانی به حیات خود ادامه دهد که دما حدودا ۲۰ تا ۲۲ درجه سانتی گراد باشد و در دمای پایین تر از ۱۶ درجه سانتی گراد عملکرد خوبی ندارد.

نگهداری گل آنتوریوم در حمام

ممکن است فکر کنید که حمام محیط ایده آلی برای نگهداری گل آنتوریوم نیست، چون حمام دارای رطوبت بالا، دمای گرم و نور کم است.

موارد گفته شده دقیقا همان نکاتی است که گل آنتوریوم به آنها تمایل دارد و می توانید حتی چندین گلدان را با فاصله در کنار هم قرار دهید.

وجود گلدان در حمام می تواند یک محیط مدرن را ایجاد کند که در فرهنگ غربی به آن حمام جنگلی می گویند اما باید مطمئن شوید در حمام نور خورشید به طور مناسب برای گیاه وجود دارد و این نور به صورت مستقیم به گیاه تابش ندارد (به اصطلاح نوری که از پنجره می تابد و می بایست غیر مستقیم باشد) و از طرفی، آبیاری گل آنتوریوم به بهترین نحو ممکن انجام می شود.

در صورتی که گیاه در معرض تابش مستقیم نور باشد، سوختگی برگ گل آنتوریوم اتفاق خواهد افتاد.

نگهداری گلدان گل آنتوریوم در اتاق خواب

مکان گل آنتوریم در خانه
مکان گل آنتوریم در خانه

وجود گلدان گل آنتوریوم در اتاق خواب یک محیط آرامش بخش را فراهم می کند و می تواند برای زیبایی بخشیدن به اتاق خواب یک انتخاب ایده آل باشد زیرا گیاهان در شب اکسیژن مصرف می کنند و در روز بیشتر اکسیژن را تولید می کنند.

این موضوع نکته مثبتی است که گل آنتوریوم نه تنها به سلامت افراد داخل خانه آسیبی نمی رساند بلکه باعث افزایش اکسیژن داخل خانه هم می شود.

همچنین گل آنتوریوم می تواند سطح رطوبت اتاق خواب را افزایش داده و از عفونت های تنفسی و خارش جلوگیری کند و همواره توصیه می شود که از گیاهان پاک کننده هوا در اتاق خواب خود استفاده نمایید.

نگهداری گل آنتوریوم در اتاق نشیمن

گل آنتوریم در طراحی داخلی خانه
گل آنتوریم در طراحی داخلی خانه

شاید بهترین مورد برای نگهداری گلدان گل آنتوریوم اتاق نشیمن باشد، زیرا گیاه می تواند در این محیط خوشحال باشد و هم نور کافی را برای ادامه حیات خود بدست آورد و از طرفی نیز، فضای کافی در اختیار گیاه برای رشد بهتر قرار می گیرد.

مهم ترین مساله برای نگهداری گل آنتوریوم در اتاق نشیمن همان طور که قبلا در مقاله های پیشین اشاره کردم آن است که گلدان گل آنتوریوم را در کنار وسایل گرمایشی خانه قرار نداده و برای رشد مناسب گیاه از کود مخصوص آنتوریوم استفاده نمایید.

نگهداری گل آنتوریوم در محیط کار

در مقالات و تحقیقات فراوانی که در سر تا سر دنیا منتشر شده تاکید شده است که حضور گیاهان در محیط کار اثرات مثبتی بر کارکرد مغز دارد و به طور مستقیم بر سلامت، شادی و حتی بهره وری کارکنان اثر می گذارد.

ناسا سازمان ملی هوانوردی و فضانوردی آمریکا، چند سال پیش بهترین راه تصفیه هوا در یک ایستگاه فضایی بررسی کرد و در آن تحقیق تیم ناسا به نتیجه ای رسیدند که گیاهان آپارتمانی مثل گلدان گل آنتوریوم می تواند سموم هوا را به صورت طبیعی خنثی کند و این به معنی آن است که می توانید هوای تمیز تر در محل کار خود داشته باشید.

شاید این سوال در ذهنتون بوده که چگونه گل ها به رنگ هایی عجیب و متنوع وجود دارند؟

اگر این سوال ذهن شما را هم مشغول کرده و با دیدن گل آنتوریم طلایی مجذوب زیبایی این گل شده اید ادامه مقاله را از دست ندهید.

چگونه یک گل آنتوریوم طلایی بسازیم؟

گل آنتوریوم طلایی
گل آنتوریوم طلایی

هنگامی که شما یک گل آنتوریوم شاخه بریده دارید و گل مورد نظر، آسیب دیده است پیشنهاد ما این است که گل آنتوریوم را دور نیندازید زیرا قصد دارم با آموزش اسپری کردن گل آنتوریوم بتوانید گل آنتوریوم طلایی بسازید و دیگر شاهد قسمت های آسیب دیده گیاه خود نباشید.

ضروریات ساخت گل آنتوریوم طلایی:

  1. یک عدد گل آنتوریوم شاخه بریده
  2. رنگ اسپری طلایی
  3. روزنامه
  4. مقوا
گل آنتوریوم طلایی
گل آنتوریوم طلایی

در ابتدا، روزنامه را در یک سطح صاف بر روی زمین قرار داده و سپس گل آنتوریوم خود را بر روی آن قرار دهید و در ادامه مقوا را روی ساقه گیاه قرار دهید تا هنگام اسپری گیاه، ساقه آن دچار رنگ شدگی نشود و سپس با اسپری به رنگ طلایی، گل آنتوریوم را همان طور که اشاره شد به جز ساقه اسپری کنید و اجازه دهید تا رنگ اسپری شده خشک شود. با گذشت چند ساعث گل آنتوریوم طلایی شما آماده است و می توانید از زیبایی آن در صورتی که تا پیش از این گل آسیب دیده بود، لذت ببرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 5 میانگین امتیازات: 3]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy