کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

چرا اگلونما پاجوش نمیزند + آموزش درمان گیاه با سینا فتاح زاده

0

چرا اگلونما پاجوش نمیزند ؟ پاجوش نزدن آگلونما دلایل متفاوتی دارد که از جمله آنها می توان به آبیاری غیر اصولی، عدم تقویت گیاه با کودهای فسفردار و همچنین استفاده از گلدان های بسیار بزرگ و یا کوچک برای پرورش اگلونما اشاره نمود.

در ارتباط با پرسش مطرح شده یعنی چرا آگلونما پاجوش نمیزند می توان گفت دلیل پاجوش تولید نکردن گیاه هر موردی که باشد برای احیا و تشویق اگلونما به تولید پاجوش راه حل های مناسبی وجود دارد به همین جهت ما در این مقاله از سری مقالات سایت پرشیالرن تمامی دلیل و یا علت پاجوش نزدن اگلونما را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد تا به آسانی بتوانید علت اصلی مشکل گیاه محبوب خود را تشخیص داده و با استفاده از راه حل درمانی مناسب سریعا آن را تشویق به تولید پاجوش نمایید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

آبیاری غیر اصولی چگونه باعث پاجوش نزدن آگلونما می شود؟

پاجوش نزدن آگلونما
پاجوش نزدن آگلونما

اگر مشاهده می کنید که برگ های پایینی گیاه با سرعت نسبتا زیادی یک به یک زرد شده و از سطح خاک بوی نسبتا بدی به مشام می رسد، تردید نداشته باشید که علت پاجوش نزدن آگلونما شما به خاطر آبیاری بیش از حد گیاه بوده است.

برای درمان گیاه و در ارتباط با پرسش مطرح شده یعنی چرا اگلونما پاجوش نمیزند توصیه می شود گیاه را به طور کامل از گلدان خود خارج کرده و تمامی ریشه های آلوده گیاه را تا نقطه سالن هرس کنید (ریشه های آلوده نرم، سیاه و قهوه ای هستند).

سپس، ریشه های باقیمانده یا سالم را به همراه خاک گلدان با قارچکش های اوکسی کلرور مس و یا کاربندازیم ضدعفونی نمایید و در نهایت پس از طی شدن این مراحل، گیاه خود را با همان عمق قبلی خود در گلدانش بکارید.

همان طور که قبلا در مقاله زردی برگ آگلونما اشاره کردیم بهترین زمان برای آبیاری اگلونما موقعی است که 15 سانتی متر سطح خاک گلدان خشک شده و هیچگونه رطوبتی نداشته باشد.

در ادامه صحبتم در ارتباط با آبیاری اگلونما باید عرض کنم که بهترین روش آبدهی گیاه مذکور آن است که در زمان آبیاری به خوبی باید تمامی قسمت های خاک گلدان مرطوب شود و سپس به محض خارج شدن آب اضافی از انتهای گلدان، فورا روند آبدهی آگلونما متوقف شود.

لازم به ذکر است از دیگر خسارات آبیاری نامناسب گیاه می توان به لوله شدن برگ آگلونما و یا بی حال شدن برگ های آگلونما اشاره نمود.

عدم تقویت گیاه با کودهای فسفردار چه تاثیری بر پاجوش نزدن اگلونما دارد؟

علت پاجوش نزدن اگلونما
علت پاجوش نزدن اگلونما

عناصر غذایی هر یک نقش موثر و متقاوتی برای رشد و تولید پاجوش های گیاهان آپارتمانی دارند به طوری که یکی از این عناصر عنصر فسفر بوده و در افزایش ریشه دهی و تولید پاجوش کمک زیادی به این گیاهان می کند.

بهترین روش تغذیه آگلونما آن است که گیاه ماهانه یکبار از اوایل بهار تا اواخر فصل پاییز توسط توسط کودهای کامل تغذیه شود ( تمامی کودهای کامل حاوی عنصر فسفر هستند اما بهتر است مقدار فسفر کود انتخابی 20 درصد باشد).

از سویی دیگر از کودهای کامل فسفردار نباید بیش 15 سی سی یا گرم در هر نوبت کوددهی گیاه استفاده شود زیرا عبور از این دوز سبب سوختگی ریشه های گیاه و تغییر PH خاک گلدان خواهد شد که در این شرایط تا مدت ها شاهد پاجوش نزدن اگلونما خود خواهید بود.

در ارتباط با پرسش مطرح شده یعنی چرا آگلونما پاجوش نمیزند باید خدمت شما عزیزان عرض کنم که اگر کوددهی و یا تغذیه گیاه شما با آنچه که اشاره شد مغایرت دارد (حالا چه به لحاظ دوز مصرفی چه به لحاظ تعداد دفعات کوددهی) پیشنهاد می شود از هم اکنون روند تغذیه اصولی گیاه محبوب خود را آغاز کنید تا طی ماه های آینده شاهد رشد روز افزون و تولید پاجوش های گیاه خود باشید.

گلدان نامناسب با چه مکانیسمی از پاجوش تولید کردن گیاه جلوگیری می کند؟

پاسخ به این پرسش بسیار ساده است زیرا اگر گلدان گیاه بسیار کوچک باشد نه تنها ریشه های آگلونما در هم پیچ خورده و به وظایف خود به خوبی عمل نمی کنند، بلکه فضای مناسبی هم برای تولید پاجوش توسط گیاه وجود نخواهد داشت.

در نقطه مقابل گلدان کوچک اگر گلدان خریداری شده برای گیاه بزرگ باشد، زمان بسیار زیادی لازم است که تمامی فضای گلدان توسط ریشه های اگلونما اشغال شود تا گیاه شما توانایی تولید پاجوش را پیدا کند.

بنابر آنچه که اشاره شد اگر بیش از 1/5 سال هست که از گیاه خود در یک گلدان نگهداری می کنید برای درمان پاجوش نزدن آگلونما توصیه می شود هرچه سریعتر گلدان گیاه محبوب خود را تعویض کنید به طوری که گلدان جدید تنها دو سایز از گلدان فعلی گیاه بزرگتر باشد.

در نقطه مقابل اگر گلدان گیاه بسیار بزرگ است متاسفانه باید عرض کنم برای درمان گیاه دو راه حل بیشتر وجود ندارد که یکی از آنها کوچک تر کردن گلدان گیاه است و دیگری صبر پیشه کردن توسط شما.

کوچک تر گلدان گیاه که کاملا مشخص است و نیازی به توضیح ندارد اما منظور از صبر پیشه کردن آن است که باید اجازه دهید تا اگلونما شما رشد اصولی خود را پیش ببرد تا دو سوم فضای گلدان توسط ریشه های گیاهتان اشغال شود.

اگر تصمیم گرفته اید که برای تولید پاجوش گیاه خود صبر کنید به یاد داشته باشید که در طول این مدت می بایست تمامی شرایط نگهداری گیاه را ایده آل حفظ کنید یعنی آبیاری در زمان صحیح و کوددهی به روش اصولی انجام، درجه حرارت روی 17 تا 26 درجه تنظیم و در نهایت گیاه در طول روز هشت ساعت نور کامل و غیر مستقیم خورشید را داشته باشد (منظور از نور غیر مستقیم نوری است که از یک پرده شفاف و یا توری عبور کرده باشد).

امیدوارم این مقاله به شما همراه گرامی سایت پرشیالرن کمک کرده باشد تا در یافتن پاسخ پرسش چرا اگلونما پاجوش نمیزند به خوبی عمل و گیاه خود را به بهترین نحو ممکن درمان کنید.

در صورتی که در ارتباط با هر یک از عوامل اثرگذار بر افزایش پاجوش آگلونما خود سوالی دارید حتما آن را با ما و دیگر همراهان سایت پرشیالرن به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 67 میانگین امتیازات: 3.8]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy