کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

مرحله برداشت لیلیوم

0

برداشت یا به عبارتی مرحله چیدن گیاه لیلیوم زمانی اتفاق می افتد که از یک ساقه دارای چند غنچه (حداقل 4-5 غنچه) سی درصد رنگی شده باشند. در این مرحله توسط قیچی باغبانی گیاه را قیچی می کنند. فرض ما بر این است که ما 10 واریته متفاوت که همگی دارای رنگ های متفاوت با حداقل 10 گلبرگ متفاوت هستند کاشته ایم. در حالت چیدن گیاه لیلیوم باید هر کدام از این واریته ها را در کنار همان واریته در بسته بندی قرار دهیم.

به عبارتی واریته ای که رنگ سفید است را باید در کنار همان رنگ سفید از همان واریته دسته بندی کنیم. برای فروش در بازار گل تعداد هر دسته گل لیلیوم باید حداقل دارای پنج شاخه (ساقه) گل باشد و این در حالتی است که در کشت لیلیوم ما از پیاز های سایز درشت یا متوسط استفاده کرده ایم که معمولا حداقل تعداد غنچه ای که این پیاز ها خواهند داشت 7-6 غنچه خواهد بود و به عبارتی ما در دسته بندی یک دسته لیلیوم چیزی حدود 30 غنچه خواهیم داشت که این برای بازار فروش فوق العاده خواهد بود.

دسته بندی ای که در آن هر کدام از گل لیلیوم دارای حداقل یک متر ارتفاع و سی غنچه هستند که قطعا این نوع دسته بندی مورد توجه بازار فروش و گل فروشی های سطح شهر قرار خواهد گرفت. دسته بندی در لیلیوم به این گونه است که 5 ساقه یا (شاخه) از یک رنگ در کنار هم قرار می گیرند و توسط نخ به هم بسته می شوند و سپس با سلفونی که دور آنها کشیده خواهد شد آماده برای بازار فروش هستند. در اینجا توصیه می کنم که بعد از دسته بندی لیلیوم حتما آنها را در یک جای خنک و تاریک قرار دهید تا هم تازه بماند و هم غنچه های آن باز نشود زیرا در صورت باز شدن غنچه قیمت آن کاهش پیدا می کند. به همین دلیل در زمانی که غنچه دارای سی درصد رنگ است ما آنرا قیچی می کنیم که هنگامی که به بازار فروش می رسد غنچه ی آن باز نشود.

توصیه بعدی اینکه برای چیدن گل اورینتال آن است که حتما دسته های گل لیلیوم رو در آب قرار دهید تا آب داخل آوند گیاه تخلیه نشود و گیاه حالت پژمردگی پیدا نکند. اگر هم حجم تولید بالا است باید آنها را در سرد خانه در دمای 7 درجه نگهداری کنیم که بتوانیم به مرور آنها را با رنگ بندی بهتر روانه بازار کنیم. مرحله ی برداشت لیلیوم ابتدا به آرامی پیش می رود و سپس به پیک برداشت می رسد که باید در انتخاب بازار فروش، نیاز بازار و شناسایی رقبا به خوبی عمل کنیم زیرا که لیلیوم (اورینتال) در کنار گل هایی نظیر رز، ارکیده و آنتریوم به شدت دارای بازار رقابتی است و در این بازار جایی برای گل های بی کیفیت نیست. به عبارتی می توان گفت با در دست داشتن گلی با کیفیت خود مشتری به سراغ شما خواهد آمد.

در مقاله های آتی قطعا راجع به بازار فروش لیلیوم و سرمایه گذاری در بخش تولید گل لیلیوم (طرح توجیهی کشت گل لیلیوم) و همچنین واریته های مناسب برای کاشت در ایران و بحث صادرات این گل به خارج از کشور مطالبی را خدمت شما عزیزان ارائه خواهم کرد تا شما با اشراف کامل برای تولید این گیاه اقدام نمایید. همچنین در مقاله های بعدی از لیلیوم آسیاتک و بهترین روش پرورش آن در بازار داخلی مطالبی را ارائه خواهم داد. خاطر نشان می کنم که در این مقاله به انتهای رشد 90 روزه ی لیلیوم اورینتال رسیده ایم و آخرین نکته ای که به آن اشاره دارم این است که دستور غذایی در این مرحله تا چیدن آخرین گل تغییری پیدا نخواهد کرد.

در صورتی که در بخش برداشت، چیدن گل، فروش گل لیلیوم و … نیاز به مشاوره دارید می توانید با من در تماس باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 1 میانگین امتیازات: 5]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy