کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

علت چسبناک شدن برگ اگلونما چیست + آموزش درمان عسلک آگلونما با سینا فتاح زاده

1

چسبناک شدن برگ اگلونما تنها یک دلیل دارد و آن هجوم آفات و یا حشرات موذی به گیاه شماست (مخصوصا شته ها، کنه های ریز و شپشک های آرد آلود).

آفات مزاحم با اتصال به برگ های زیبای آگلونما رطوبت داخل آنها را تخلیه کرده و از خود ماده ای چسبناک و یا عسلک مانند را ترشح می کنند و دقیقا به خاطر همین موضوع است که شما شاهد چسبناک شدن برگ های گیاه خود می شوید بنابراین در این مقطع زمانی می بایست سریعا دست به کار شده و برای نجات گیاه خود اقدامی سازنده را انجام دهید.

در این مقاله از سری مقالات سایت پرشیالرن نخست به آموزش مبارزه با آفات و احیا گیاه می پردازیم به طوری که به آسانی بتوانید عسلک آگلونما خود را درمان کنید و سپس در ادامه مقاله به شما آموزش خواهیم داد تا چگونه از هجوم آفات به گیاه خود پیشگیری کنید تا در آینده به هیچ وجه شاهد چسبناک شدن برگ آگلونما خود نباشید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

برای درمان عسلک آگلونما چه کاری انجام دهیم؟

درمان عسلک آگلونما
درمان عسلک آگلونما

برای درمان عسلک آگلونما در قدم نخست می بایست یک پارچه تمیز و مرطوب را بردارید و لکه های عسلک مانند و یا چسبناک را از روی برگ های گیاه محبوب خود پاک کنید (در هنگام مرطوب کردن پارچه یا دستمال از آب املاح دار استفاده نکنید زیرا اگر آب مصرفی املاح دار باشد، روزنه های برگ های گیاه شما بسته خواهند شد).

سپس سم کنفیدور را تهیه کرده و به اندازه یک قاشق مربا خوری از آن را در یک آبفشان یک لیتری بریزید.

پس از طی شدن مراحل قبلی، مابقی فضای آبفشان را با آب بدون املاح پر کنید و سپس بطری را به خوبی تکان دهید تا محلول داخل آن شیری رنگ شود و سم به خوبی با آب مخلوط گردد و بعدا گیاه خود را به یک فضایی که در آنجا تهویه هوا به صورت شدید وجود ندارد منتقل کنید.

پس از جا به جایی گیاه به محل جدید (که معمولا بسیاری از افراد از حیاط خانه و یا پارکینگ استفاده می کنند)، آگلونما خود را با خیالی آسوده سم پاشی کنید (زمان سم پاشی بهتر است صبح زود یا عصر باشد).

آنچه که در مداوای چسبناک شدن برگ اگلونما اهمیت دارد آن است که در زمان سم پاشی به خوبی تمامی نقاط گیاه ضدعفونی شود (مخصوصا قسمت زیرین برگ ها) و تعداد دفعات مصرف بنابر توصیه سازنده خود سم کنفیدور باشد تا گیاه محبوب شما به خوبی درمان شده و در مسیر احیا شدن قرار بگیرد.

لازم به ذکر است سوای چسبناک شدن برگ ها از دیگر خسارات هجوم آفات به گیاه می توان به زردی برگ آگلونما و یا لوله شدن برگ آگلونما اشاره نمود.

برای پیشگیری از هجوم آفات و چسبناک شدن برگ اگلونما چه کاری انجام دهیم؟

علت چسبناک شدن برگ اگلونما
علت چسبناک شدن برگ اگلونما

همن طور که قبلا در مقاله سوراخ شدن برگ آگلونما اشاره کردیم شما همراه گرامی سایت پرشیالرن برای جلوگیری از چسبناک شدن برگ اگلونما خود می توانید ماهانه یکبار پشت و روی برگ های گیاه خود را با شامپوهای بدون اسانس شستشو دهید به طوری که 3 الی 4 قطره از این شامپوهای بدون اسانس را در یک آبفشان یک لیتری بریزید و روی برگ های گیاه خود اسپری کنید (موقع اسپری کردن مراقب باشید محلول آب و کف روی خاک گلدان گیاه ریخته نشود).

سپس توسط یک پارچه برگ های گیاهتان را تمیز و یا به عبارتی دیگر شسشتو دهید انجام این کار سوای تنفس بهتر برگ ها باعث خواهد شد تا آفات مزاحم هرگز به گیاه شما هجوم نیاورند.

از سویی دیگر اگر تمایل ندارید از شامپوهای بدون اسانس برای پیشگیری از چسبناک شدن برگ آگلونما خود استفاده کنید می توانید با یک دستمال تمیز آغشته به الکل های اتیلیک و یا متیلیک پشت و روی برگ های گیاه محبوب خود را ماهانه یکبار ضدعفونی کنید.

عسلک آگلونما و یا با عبارتی دیگر چسبناک شدن برگ های گیاه مشکلی رایج در پرورش این گیاه فوق العاده زیبا در محیط خانه می باشد اما هرگز نباید فراموش شود که استرس هجوم آفات تا مدت ها روی گیاه باقی می ماند بنابراین قطعا طبیعی است که در این مرحله اگلونما شما تمام توانش را بر روی دفاع از خود بگذارد و آن طور که باید روی افزایش رشدش تمرکز نکند.

با این حال همیشه پیشگیری بهتر از درمان است بنابراین پس از درمان عسلک آگلونما پیشنهاد می شود از روش های پیشگیری اشاره شده در همین مقاله از سایت پرشیالرن استفاده کنید تا نخست زحمت نگهداری گیاه برای شما کم شود و در قدم بعدی گیاه شما از هر تنش و یا استرسی دور باشد.

امیدوارم این مقاله به شما همراه گرامی سایت پرشیالرن کمک کرده باشد تا در درمان عسلک اگلونما خود به بهترین نحو ممکن عمل و هر چه سریعتر گیاه خود را احیا کنید و از پرورش و نگهداری آن برای مدت های طولانی تری در خانه خود لذت ببرید.

در صورتی که در ارتباط با هر یک از روش های پیشگیری و یا چسبناک شدن برگ آگلونما خود سوالی دارید حتما آن را با ما و دیگر همراهان سایت پرشیالرن به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 65 میانگین امتیازات: 3.8]
1 نظر
  1. abolfazl می گوید

    آقا سم دیازینون هم جوابگو هست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy