کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

معرفی بهترین نوشیدنی برای کیسه صفرا

0

زعفران دارای ویژگی های مختلفی نظیر اثرات آرام بخشی، خلط آوری و محرکی است و به عنوان محرک، بادشکن، قاعده آور و سقط کننده جنین شناخته می شود. از زعفران همچنین در مقابل اسهال خونی، تب، سرخک، هپاتیت، مشکلات کیسه صفرا ( که در ادامه به معرفی بهترین نوشیدنی برای کیسه صفرا می پردازیم )، سیروز طحال و کبد، عفونت ادرار، وبا، دیابت و بیماری های پوستی استفاده می شود.

در کدکس دارویی انگلیس، شربت زعفران و دمکرده زعفران مورد بررسی قرار گرفته است. از زعفران به عنوان اشتها آور نامبرده شده که هضم را آسان می کند، اما از طرف دیگر اثر آن در مهار اشتها نیز به اثبات رسیده است.

اسانس آن آرام بخش است و می تواند در افسردگی با منشا عصبی موثر باشد. زعفران به خاطر تاثیر روی برونش در برونشیت مزمن و بیماری های ریوی استفاده می شود.

این بود نگاهی مختصر به فوائد کلی زعفران، در ادامه مقاله به معرفی بهترین نوشیدنی برای کیسه صفرا می پردازیم، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

کیسه صفرا چیست ؟

کیسه صفرا چیست
کیسه صفرا چیست

کیسه صفرا، کیسه کوچکی است که در قسمت سمت راست بدن و زیر کبد واقع شده و صفرا مایعی است با رنگ سبز متمایل به قهوه ای که توسط کبد تولید می شود.

صفرا از طریق مجاری خاصی به روده کوچک سرازیر می شود تا عمل هضم، مخصوصا هضم چربی تسهیل گردد. هر زمان که انسان غذا می خورد، مقداری صفرا آزاد شده و به روده کوچک می ریزد.

زمانی که مواد شیمیایی درون کیسه صفرا، کلسترول، کلسیم و کربنات کلسیم از تعادل خارج شوند، مواد سختی تشکیل می شود که اصطلاحا سنگ کیسه صفرا نامیده می شود.

از جمله علائم ابتلا به تورم کیسه صفرا، درد در قسمت راست بدن، دقیقا پایین دنده ها، درد پشت، درد در شانه راست، استفراغ، تعریق و بی قراری از جلمه علائم ابتلا به تورم کیسه صفرا می باشند.

به استناد منابع مهم و کلیدی طب سنتی شامل ابوعلی سینا ، رازی و ابو ریحان بیرونی برای درمان سنگ کیسه صفرا استفاده متنوع از گیاهان دارویی توصیه و نسخه داده شده است.

در بین گیاهان دارویی به استفاده از زعفران و کاربرد آن توجه ویژه شده است بنابراین دقیقا همین جاست که می توان گفت زعفران بهترین نوشیدنی برای کیسه صفرا می باشد.

بهترین نوشیدنی برای کیسه صفرا

بهترین نوشیدنی برای کیسه صفرا
بهترین نوشیدنی برای کیسه صفرا

برای درمان کیسه صفرا مصرف روزانه و هر روز در طی سه نوبت و هر نوبت یک لیوان شربت زعفران برای مدت شش هفته توصیه شده است.

شربت زعفران بایستی به نسبت 300 میلی گرم زعفران در 800 گرم آب ( به هدف انجام سهولت کار به جای کاربرد عبارت سی سی، کلمه گرم به کار رفته است ) جوش به مدت 15 دقیقه دم کشیده و سپس سرد شده و با مقدار 300 گرم عسل درجه یک طبیعی مخلوط و سپس 100 گرم گلاب نیز به مخلوط مذکور اضافه شده و تا تکمیل دوره درمان بایستی نوشیدن این بهترین نوشیدنی برای کیسه صفرا ادامه یابد.

برخی از ویژگی های طبی زعفران به قرار ذیل است:

به هضم غذا کمک می کند. معده را تقویت می کند و به عنوان ضد آماس گوش میانی عمل می کند. میل جنسی را تقویت می کند و به عنوان ضد درد خصوصا در درمان دردهای کولیکی، التهاب لثه موثر است. با تومور می جنگد و رادیکال های آزاد را به خصوص در مقابل سلول های سرطانی خنثی می کند.

یک ترکیب رضایت بخش است و نوروآلرژی را تسکین می دهد، با اثرات آرام بخشی، اضطراب را معالجه می کند و قدرت حافظه و تمرکز را بهبود می بخشد، با اسپاسم، افسردگی و بیماری آلزایمر و پارکینسون مبارزه می کند.

اختلالات فشار خون را کنترل می کند، سطح کلسترول بالا را کاهش می دهد و احتمال بروز بیماری های قلبی نظیر آترواسکلروز را کم می کند و شرایط قلب را به خاطر ویتامین، ریبوفلاوین و مواد معدنی بهبود می بخشد.

اختلالات تنفسی نظیر آسم، سرفه، آنفلوآنزا، سرماخوردگی را معالجه می کند و به گردش خود در شبکیه چشم کمک می کند.

منابع
کتاب خواص گیاه دارویی زعفران به نویسندگی دکتر عباسعلی یداللهی
کتاب زعفران و اثرات درمانی آن به نوسیندگی دکتر محدثه محبوبی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 40 میانگین امتیازات: 3.9]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy