کانال یوتیوب پرشیالرن کانال یوتیوب پرشیالرن

بهترین نوشیدنی برای دیابتی ها ( 250 میلی گرم زعفران )

0

پیش از آنکه به موضوع اصلی مقاله یعنی بهترین نوشیدنی برای دیابتی ها اشاره ای داشته باشم، لازم است در قدم اول به آموزش شناسایی زعفران اصلی از تقلبی بپردازم تا در صورت استفاده از این نوشیدنی، شما همراه گرامی سایت پرشیالرن شاهد بهترین نتیجه از فرآیند کاری خود باشید.

روش های مختلفی برای شناسایی زعفران تقلبی از زعفران اصلی وجود دارد که یکی از این روش ها، قرار دادن رشته های زعفران مابین کاغذ صافی و فشار دادن آن است، در این صورت نباید لکه چربی روی کاغذ اثری از خود به جای بگذارد ( هر شکلی جز حالت اشاره شده، نشان از تقلبی بودن زعفران دارد که به درمان دیابت شما کمکی نخواهد کرد ).

پس از مطلوب بودن کیفیت زعفران می توانید این نعمت خدادای را به صورت نوشیدنی و یا خوراکی مصرف کرده و در طی یک بازه زمانی شاهد کاهش قند خون خود باشید.

معرفی بهترین نوشیدنی برای دیابتی ها ( مصرف زعفران به صورت دمنوش یا خوراکی )

معرفی بهترین نوشیدنی برای دیابتی ها
معرفی بهترین نوشیدنی برای دیابتی ها

دیابت، یا همان قند خون بالا دارای دو نوع درجه یک و دو می باشد. در دو نوع آن وراثت انسان دخیل بوده و به طور کلی تولید انسولین در بدن با نقصان مواجه می شود.

این بیماری در تمام سنین مشاهده شده و افراد زیادی را درگیر نموده است.

جهت کنترل دیابت افراد مجبور به خوردن قرص و یا تزریق انسولین هستند که هر دو مورد عوارضی افراد را تهدید می نماید. علاوه بر این عوارض داروها خود این بیماری نیز دارای عوارض خطرناکی می باشد.

زعفران به علت داشتن ترکیبات موثره فراوان در درمان و پیشگیری از عوارض بیماری دیابت موثر است و اینجاست که می توان از آن به عنوان بهترین نوشیدنی برای دیابتی ها نام برد.

تحقیقات دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی ایران حاکی است که زعفران تاثیر معنی دارِ بر درمان دیابت داشته است، همچنین آنها اثبات نمودند که استفاده از زعفران اختلالات پس از دیابت را بهبود می بخشد.

بر اساس نتایج این پژوهش حاکی است استفاده از 250 میلی گرم زعفران اصل سر گل ممتاز به صورت دمنوش یا 300 میلی گرم از همین زعفران تواما در انواع خوراکی ها یا شربت در یک دوره ( مدت زمان دوره می بایست طبق نظر پزشک باشد ) می تواند به کاهش عوارض و خطرات ناشی از دیابت کمک نماید ( اکیدا توصیه می کنم هرگز از مقدار معین اشاره شده بیشتر استفاده نکنید ).

مصرف زعفران در کنار داروهای ضد دیابت نیز هیچ اثر منفی بر عملکرد سایر داروها نداشته بلکه باعث اثر بهتر و کاهش عوارض مریضی دیابت شده است.

همچنین در طی یک آزمایش دیگر در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که توسط عظیمی انجام گرفت، اثرات مصرف زعفران در کاهش قند خوش و التهاب و استرس در بیماران دیابتی نوع 2 اثبات شده است.

همینطور در گزارشی دیگر توسط اسمعیل زاده در مطالعه ای که روی 204 بیمار دیابتی نوع دو و در طی دوره هشت هفته انجام گرفت، مصرف زعفران به طور معنی دار قند خود ناشتا، استرس و انسولین خون را کاهش داده است.

بر اساس نتایج این پژوهش زعفران عمکلرد عروقی خونی را بهبود بخشیده و فشار خود را کاهش داده است.

چگونه دمنوش زعفران را درست کنیم ؟

آموزش ساخت دمنوش زعفران برای دیابتی ها
آموزش ساخت دمنوش زعفران برای دیابتی ها

در ارتباط با معرفی بهترین نوشیدنی برای دیابتی ها باید عرض کنم برای تهیه دمنوش زعفران تنها کافیست 250 میلی گرم زعفران اصل سر گل ممتاز را در یک لیتر آب به جوش آمده بریزید و سپس اجازه دهید تا زعفران به مدت 10 تا 15 دقیقه دم بکشد. هم اکنون دمنوش شما حاضر است و با خیالی آسوده می توانید آن را نوش جان کنید.

برخی از ویژگی های طبی زعفران به قرار ذیل است:

  • سیستم ایمنی

تعدیل کننده سیستم ایمنی، ضد التهاب، ضد باکتری، ضد قارچ.

  • پوست

ترمیم کننده موضعی زخم، جوان سازی پوست، درمان آکنه، درمان اگزما.

  • چشم

درمان عفونت چشم، تحریک کننده غدد اشکی، افزایش قدرت بینایی.

  • تولید مثل

تقویت قوای جنسی، کاهش درد رحم، تولید اسپرم، تنظیم کننده سیکل قاعدگی و دیسمنوره.

  • دستگاه ادراری

درمان عفونت ادراری، در ترکیب با عسل دافع سنگ کلیه، پاک کننده کلیه و مثانه.

  • دستگاه گوارش

تقویت کبد و معده، کاهش اشتها، درمان تهوع، درمان کبد و طحال بزرگ شده.

  • سیستم تنفس

ضد آسم، درمان سرفه، درمان گلو درد، تقویت سیستم تنفسی.

  • سیستم قلبی عروقی

بهبود گردش خون، کمک به داروها و غذاها برای رسیدن به قلب، کاهش مقاومت عروق خونی.

منابع
کتاب خواص گیاه دارویی زعفران به نویسندگی دکتر عباسعلی یداللهی
کتاب زعفران و اثرات درمانی آن به نوسیندگی دکتر محدثه محبوبی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل امتیازات: 1 میانگین امتیازات: 5]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارائه تجربه کاربری بهتر Cookie های شما را ذخیره می کنیم. در صورتی که مایل هستید دکمه "موافقم" را انتخاب نمایید. موافقم ادامه

Privacy & Cookies Policy